RAW Slopel Astra-G tikt (te) zacht

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Knientje
Geregistreerd lid

RAW Slopel Astra-G tikt (te) zacht

Bericht door Knientje » di 29 okt, 2013 13:58

Om nou een account aan te maken op het Slopelforum vind ik er iets over.
Auto is ook niet van mij :mrgreen:
Kennis van mij beklaagt zich erover dat je het bijna niet hoort dat er een richtingaanwijzer in bedrijf is.
Ik weet dat je het bij sommige Citroens kunt instellen via de radio en ik heb hem gezegd dat het mogelijk zoiets is.
Het klinkt in elk geval niet als de ouderwetse relaistik(tak).
Iemand meer verstand van? Hoe kun je dat ding duidelijker laten tikken?

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: RAW Slopel Astra-G tikt (te) zacht

Bericht door sb129h » di 29 okt, 2013 14:56

Rijdt Ford en stelt nu ook al Opelvragen?
Het moet niet gekker worden Knien! :lol:

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » di 29 okt, 2013 15:08

Ik rijd helemaal niks op het moment.
O jawel, toch, Zhongyu ZY50QT-3

Ik ben de beroerdste niet om iemand te helpen, ook niet als-ie wat anders rijdt dan ik :)
Hij heeft me zelf meegevraagd om naar die Opel (mee) te kijken toen hij op jacht was naar een andere auto.
Heb hem ook wel Saab willen aanpraten, maar dat lukte niet.
Die Opel was overigens gewoon een goede deal. (41000 echte kilometers - eind 2002 - ruikt nog nieuw - niks op aan te merken)
Lichtopbrengst koplampen wel niet optimaal (zag ik toen hij achter mijn Mondeo reed en nu klaagt hij er zelf over)
Waar (her)ken ik dat probleem ook al weer van? O ja, van een Saab,sssst niet verder vertellen

Maar dat vroeg ik dus niet en van Opels weet ik niet zoveel, heb er zelf maar twee gehad (D-Kadettjes) in een grijs verleden.
Dus stel ik mijn vraag universeel :D

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » di 29 okt, 2013 19:50

Is niet in te stellen. Je kan proberen een andere gebruikte te vinden, maar het is wel een beetje des Opels uit die tijd dat de knippers niet luid te horen zijn.

GJV 99 CC
Geregistreerd lid

Bericht door GJV 99 CC » di 29 okt, 2013 20:11

Klopt, is niet in te stellen. Je zou eventueel nog een ander relais kunnen proberen.
Zitten er wel 2 in; een voor links en een voor rechts.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 29 okt, 2013 20:22

Wat je eventueel kunt doen is de dynamo vervangen door een 18 volt exemplaar... hoger voltage = meer klik-klak geluid.

Simpel toch! ;)

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » di 29 okt, 2013 22:28

Ik kan natuurlijk ook twee 12V accu's in serie in de 900 van brinky zetten (en aansluiten)
Start-ie beter :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 29 okt, 2013 22:34

Precies... voordat je de sleutel omdraait komt er al rook... :lol: ...maar niet uit de uitlaat... :(

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 29 okt, 2013 23:07

haal er een lampje uit, knippert ie waarschijnlijk sneller , misschien dat het dan opvalt

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » di 29 okt, 2013 23:14

Eh.. als ik geen nuttige antwoorden wil op vragen die ik niet stel ga ik wel naar het forum van de Mondeoclub hoor :-P+
Ik wil niet voor niks terug Saab gaan rijden....ik verwacht dus wel een beetje niveau van jullie :-P+

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 29 okt, 2013 23:18

koop dan een lampje met achteruitrijverklikker, hang die in de auto erbij tussen, misschien wil dat

piep, piep, piep, piep, piep ,piep :-P+

TIPO4
Geregistreerd lid

Bericht door TIPO4 » di 29 okt, 2013 23:21

Mijn hardhorende wijlen opa had daar in zijn Polski Fiat 125p, ja dat kan natuurlijk ook, een hele mooie oplossing voor:
Op het knipperlicht relais had hij parallel aan de polen waar de daadwerkelijke lampjes mee geschakeld worden een simpel zoemertje aangesloten. Tot op de kunstleren binnenveringsachterbank van die 125p was dat bijzonder goed te horen, boven het geraas van de motor uit.

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » di 29 okt, 2013 23:37

turbopilot schreef:koop dan een lampje met achteruitrijverklikker, hang die in de auto erbij tussen, misschien wil dat

piep, piep, piep, piep, piep ,piep :-P+

Geloof het of niet, maar in een 2002 Astra zit al een boordcomputer met lampcheck (kunnen ze bij bedrijfsauto's van Citroen bj 2012 nog wat van leren...), ik verwacht niet dat hij zomaar extra lampjes in het circuit gaat accepteren

Plaats reactie