ratel ringsleutelset bij de aldi (is het wat)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

ratel ringsleutelset bij de aldi (is het wat)

Bericht door turbopilot » do 26 sep, 2013 9:51

bij de aldi in de aanbieding zaterdag as
kent iemand deze set, of is het niets ?
Het lijkt dat het handvat geklonken is, lijkt mij een beetje gammel

normaal kost 1 ring/steek sleutel €10,- / stuk (in de kleine maat).

ring ratels zijn wel eens handig (bv boutje airco pomp classic)

Afbeelding

jor
Geregistreerd lid

Re: ratel ringsleutelset bij de aldi (is het wat)

Bericht door jor » do 26 sep, 2013 10:10

Ik heb het setje al een paar jaar en het werkt prima.Op plekken waar je slecht bij kan of geen slag kan maken is het een oplossing.Ik gebruik het regelmatig.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 26 sep, 2013 10:27

Je hebt er geen prijs bijgezet, maar vaak heb je er juist erg veel lol van voor de prijs. Ik klus best veel aan saabs, en mijn gereedschap is heus niet allemaal van Gedore. En dat gaat om vaak jaren goed.

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 26 sep, 2013 11:24

Ik heb het setje niet. Wel wat vergelijkbaar is, van de Lidl, 6 steek-/(ratel)ringsleutels van 6 tot 19 mm. Eerst wat veracht, toch maar eens gebruikt, nu zeer welkom gereedschap. Geen slijtage, wel chroom doffer geworden maar geen afbladderen, geen diepe krassen....voor de kostprijs is bespaard op verchromen. Valt zeer goed mee te leven. Vanaf de eerste dag namelijk al gelukkig gemaakt door de aankoopprijs.....dat neemt niemand je meer af....goed zeg dat ik dat ooit gekocht heb. Voor weinig elke keer maar weer veel sleutelplezier gekregen. :D

Handig achter componenten waar een dop +ratel niet geplaatst kan worden. En kleine maten = geen grote krachten erop = kan langer meegaan...tenzij bijv. de ratelsleutel 17/19 misbruikt wordt voor de wielmoeren (100-110 Nm). Normaal kost een setje 50 euro Ex, Kraftwerk, 8 steek/ratelringsleutel range 6/7...17/19mm.

In de winkel eerst het setje in handen nemen en controleren. Inderdaad zo te zien geklonken, 4 klinknagels, en niet uit één stuk. Vreemd, reden ? (hoe meer schakels des te zwakker de totale verbinding wordt, toch ?). Controleer ook de buighoek van de sleutel. Bij te sterk gebogen kun je hem niet meer plat achter iets schuiven, laat staan toepassen. Carbonsteel !!! Ofwel legering van koolstofstaal, gehard. Zoals het meeste gereedschap gemaakt is (kennis van mij kon zich ergeren aan dat soort quasi deskundigentaal - loze kreten - van de discountsupers). De incourante maten 16 en 18 zullen ook in deze Aldiset ontbreken.

Aldi, Lidl......gereedschap is er beter (uitgezonderd tapgereedschapsetjes, niet in de winkelwagen svp) en scherper geprijsd dan wat er ligt in de bouwmarkt.....merkloos, geen Tüv keuring, gereedschap en opbergdoos liggen ongebruikt al uit elkaar, aan stukken, te wachten op een "echte koopjesklant". ;-(+

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » do 26 sep, 2013 12:05

Ik had ook al zitten kijken.
Volgens mij kost het setje 13,99.
Daar kun je je bijna geen bult aan vallen.

Plaats reactie