De depressie die wassen heet!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
JWF_Peters
Geregistreerd lid

De depressie die wassen heet!

Bericht door JWF_Peters » vr 09 aug, 2013 19:53

Goed ik zit steeds met een depressie wanneer ik mijn auto gewassen heb! Als hij vies heb heb ik deze depressie niet :lol:

Waarom?

Tijdens het wassen ben ik helemaal verliefd op de auto! Hij glimt als nieuw en er lijkt geen vuiltje aan de lucht! Tot hij droog is.... er komen krassen tevoorschijn die na 11 jaar ervaring zijn verzameld en er lijkt ook steeds weer een nieuwe bij te komen! Dan kom ik wat wazige plekken tegen op plekken waar alleen vrouwen schuldig aan kunnen zijn en de depressie zet in. Uur lopen wassen en weg is de trots. (wat lak betreft, van een afstand is er uiteraard niet zoveel te zien ;) Het liefste zou ik de hele auto opnieuw laten spuiten denk ik dan maar dat is natuurlijk (nog niet) aan de orde. Ook is midnight blue net als zwart niet zon fijne kleur wat dat betreft.

Coenwagner komt de 24ste poetsen en dan zal het deels wel opgelost zijn maar toch... het blijft lak van 11 jaar oud.

Ofwel hebben meer mensen last van deze ''wasdepressie!?'' En depressie graag met een kleine :wink: opvatten uiteraard!

Dus deel je ervaring en geef tips om deze depressie te verwerken en te accepteren dat ik niet zo precies moet willen zijn op een auto 11 jaar oud die ook nog eens bijna dagelijks op een parkeerterrein van een ziekenhuis staat waar de meeste mensen niet dezelfde passie voor hun auto hebben als ik :roll: :lol:

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Re: De depressie die wassen heet!

Bericht door JWF_Peters » vr 09 aug, 2013 22:40

Ben dus de enigste :lol: Licht het dus toch aan mij. Ga maandag gelijk in therapie :mrgreen:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 09 aug, 2013 22:56

Het ligt niet aan jou, ik hou ook niet van de een auto poetsen, zeker niet een auto met een donkere kleur waar je alles op blijft zien.
Komt ook door die waardeloze watergedragen laksoorten, kun niets hebben en krassen al zonder dat je er aankomt. Ga je te veel poetsen wordt het nog erger :wink:

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 09 aug, 2013 22:58

Nee hoor ,Ik zie hetzelfde bij mijn car van 11jaar oud.Ik was em en zet em in de (zwarte )was en daarna gaat het meestal regenen en wordt de Betuwse klei weer vloeibaar ;-(+ .Er is maar een remedie en dat is berusten :wink: :O: .

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 09 aug, 2013 23:05

Je kunt ook voor de populaire rat look gaan en de natuur gewoon zijn werk laten doen :-P+

Zie hier wat voorbeelden: http://elevencreative.wordpress.com/tag/rat-look/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 09 aug, 2013 23:19

Ik had hetzelfde ja, plus dat ik me groen en geel ergerde dat elke keer als ik mijn auto waste hij opdroogde vol met kalkvlekjes. Het geheim is dus dat je na het wassen je auto moet afdrogen met een speciale handdoek (of wassen met kalkvrij water). Nu was ik hem elke keer met plezier! Normaal deed ik dat eens in de 3 maanden ofzo als het echt niet meer kon en nu heb ik 'm al 4x gewassen in 2 weken :D

Denk dat je wel blij gaat worden als Coen langs is geweest. Zie voor een voorproefje: viewtopic.php?f=16&t=30126&p=1445820&hi ... n#p1445820" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn auto zat ook helemaal vol met krasjes en viezigheid die ik met wassen niet wegkreeg. Na het kleien en polijste etc zijn de krassen toch voor een goed deel verdwenen. Mijn lak is al 16 jaar oud dus ja nieuw wordt de auto niet meer maar je kunt er weer prima mee voorrijden zo! Het liefst liet ik ook mijn hele auto overspuiten maar a) heb ik dan niet meer de originele en goede lak en b) de hele auto moet uit elkaar wat een heleboel werk is en je kunt er een hele tijd niet mee rijden (wat dus niet praktisch is voor een dagelijkse auto). En het kost natuurlijk een heleboel geld maarja het is maar net waar je je geld aan uitgeeft (ik rook bijv niet...)

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 09 aug, 2013 23:22

Das niks voor mij.In het 2wieler gebeuren heb je ook ratbikes maar de meeste koetsiers die daar mee komen hebben ook wel een wasbeurt nodig.Lekker burgelijk laten glimmen 8) .

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » za 10 aug, 2013 7:35

Bij mij komt vaak de lokale vogel populatie wraak nemen op mijn werk na het wassen...

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » za 10 aug, 2013 9:27

Ah gelukkig! :lol: Was al bang dat ik eenzaam en alleen was in dit! Hoop idd dat het na Coen wat minder is! Denk dat het bij deze auto nooit echt gebeurd /lees: goed gebeurd is.....

Gelukkig zie je de buitenkant verder niet als je er in rijd haha

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 10 aug, 2013 9:36

Topsnelheid is wel 3km/u hoger ;)

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » za 10 aug, 2013 11:17

Ah dan moet ik even een nieuwe foto maken zie ----------->

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 10 aug, 2013 11:41

Tja... auto was depressie....Wil je rover praten? ik hanteer een laag tarief :twisted:

Tip.... na elf jaar is je lak heel erg vervuild...ga de auto eens wassen met ......alles reiniger... ja je leest het goed.. alles reiniger...
Er komt dan heel veel extra vuil uit je lak wat resulteert in een diepe midnight blue kleur... warm en fraai...
Maar tussen wassen en wassen zit ook een groot verschil.... Eerst warm spoelen, dan met warm (niet loei heet) zeep water en een WASHANDJE de delen van boven naar beneden wassen, dan met veel koud water spoelen ook weer van boven naar beneden... dan de delen van boven naar beneden wrijven met zeer zachte niet pluizende doeken... dus niet laten drogen door de zon of wind...
Daarna poetsen met Autoglym op de poets maschine... heel veel doffe plekken en kliene krasjes verdwijnen.. btw Autoglym gebruik ik echt ook niet iedere keer

Ongetwijfeld zijn er zeer veel autoliefhebbers die griezelen bij het lezen van de Alles reiniger methode maar het kan echt geen kwaad als je je daarna weer lief bent voor je lak... het is overigens wel een goed idee om er geen vaste gewoonte van te maken maar eens in half jaar kan echt geen kwaad..

Bij mij slaat die depressie pas weer toe na een originele Nederlandse regenbui of een squadron laag hangende schijtlijsters (of ander gevogelte wat niet echt eetbaar is...) de nodige crap achter hebben gelaten...

Plaats reactie