Meerdere autos verzekeren?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RRW
Geregistreerd lid

Re: Meerdere autos verzekeren?

Bericht door RRW » wo 15 mei, 2013 20:48

Even ter info, heb nu (zelfs savonds bereikbaar) mijn twee autos verzekerd bij centraal beheer achmea. Was net iets duurder, maar kan dan, de nog te vinden, derde auto ook tegen dezelfde condities verzekeren. Daarnaast is de wa+glas wel erg handig.

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » wo 15 mei, 2013 21:10

Ruud 9.3 schreef:Meeus stelt de verzekering op op basis van de dagwaarde. Weet iemand of die ergens is op te zoeken of op te vragen ?

ANWB-site?

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » wo 15 mei, 2013 21:21

Dagwaarde gevonden op Independer.

Slechts 1.500 euro.
Ik hoop wel dat je dan het casco mag houden

evl
Geregistreerd lid

Bericht door evl » wo 15 mei, 2013 21:24

Nope, die kun je wel terugkopen....

mennoherstel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door mennoherstel » do 16 mei, 2013 16:29

Jungleman schreef: voor zover ik weet blijf ik op 5/6 euro per maand. ik heb nog geen bericht ontvangen van de verzekeraar dat er dingen veranderen.

en zo'n heel stuk duurder...valt wel mee. voor de Classic betaal ik toch al wegenbelasting, en voor de 9000 is het 10/15 euro per maand. dus voor de Classic komt het op 50/55 euro, voor de 9000 op 20/25.
Ik doelde op de plannen met de wegenbelasting (vrijstelling pas na 40 jaar oud). Als dat doorgaat moeten er veel mensen wegenbelasting gaan betalen voor een tot nog toe vrijgestelde oldtimer. Dan komt er zo'n € 50,- per maand (voor een 900 classic) bij.
Een truc i.v.m. het beperkte kilometrage is natuurlijk meerdere classics in een olditmerverzekering, maar met deze plannen komt daar dan nog de wegenbelasting bij, en dan kan je beter met 1 classic rijden in een gewone verzekering zonder kilometerbeperking.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 16 mei, 2013 17:44

of een recentere Saab (b.v. ng900/9-3/9-5) die mag wegrotten in de pekel... 8)

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » do 16 mei, 2013 19:56

Ruud 9.3 schreef:Ik kreeg vandaag het bericht van Verzekeruzelf dat zij mijn classic cabrio MY93 niet per september in de oldtimerverzekering willen zetten.

Helaas komt het merk, type en uitvoering van uw voertuig niet in aanmerking voor het oldtimer product.
Vandaag bericht gehad dat mijn Classic cabrio toch in aanmerking komt voor oldtimerverzekering.
2 medewerkers 2 meningen, dat geeft niet zoveel vertrouwen.

Plaats reactie