Wat hebben jullie zoal gereden in het verleden ...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
SaDi
Geregistreerd lid

Wat hebben jullie zoal gereden in het verleden ...

Bericht door SaDi » vr 15 feb, 2013 20:07

... en waar je nog wel eens met een BIG :D aan terugdenkt .... 8) ... of misschien met een ander gevoel .... ;-|+ :-S+ :ak:

Klik in mijn "onderschrift" op Mijn auto Stamboom ... :wink: (snel wat in elkaar knutselen in wat vrije uurtjes :wink: )

8)

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat hebben jullie zoal gereden in het verleden ...

Bericht door sb129h » vr 15 feb, 2013 22:44

Naast de 2 Saabs (9000 en 900 cabrio) heb ik m'n eerste auto ook nog, spartaans cliootje 1.2i uit 1991. Gekocht van m'n oudtante die van de auto afwilde toen die vijf jaar oud was en er nog geen 40.000 km op de teller stond, want ze was bang dat ie onbetrouwbaar ging worden. We zijn inmiddels ruim 160.000 km verder, de koppakking (die gaan schijnbaar bij alle cliootjes bij 200.000 km) is een paar jaar terug gefixt, gelijk ook dynamo gereviseerd en de waterpomp, radiateur en nog wat klein spul vervangen, en het ding doet het gewoon altijd, verbruikt geen olie en geen water, is zuinig, alles past erin en anders hangt er nog een trekhaak aan, auto kost geen dr*l aan wegenbelasting en verzekering, ik krijg ook geen dr*l voor 'm als ik 'm verkoop en de auto rolt elk jaar braaf door de APK. En hij staat er gewoon nog steeds knappies bij, ondanks hier en daar een beginnend roestblaasje. Ik kan gewoon geen reden bedenken om die kleine dappere reservist weg te doen...
En als ik 'm weg doe krijg ik geheid spijt, dat weet ik nu al.

Dan de 90. Elke dag zeker 100km woon-werk. Auto werd intensief gebruikt en moest daarom ook intensief worden onderhouden. Alles aan die auto was na 5 jaar wel eens losgeweest, vervangen, gereviseerd of vernieuwd en daarna met een lik kopervet vastgedraaid. Elke zaterdagmiddag werd aan die auto gespendeerd. Altijd blij geweest met de clio die de honeurs waar kon nemen als de 90 buiten bedrijf was.
Ik hoop dat de huidige eigenaar nog wat plezier heeft van onze inspanningen aan de 90. 'n Eigenwijze auto, wat mij betreft iets té eigenwijs...

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Wat hebben jullie zoal gereden in het verleden ...

Bericht door gj900 » vr 15 feb, 2013 22:47

Zie viewtopic.php?f=9&t=2460&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Een oud draadje, dat wel, maar wellicht leuk om daar mee verder te gaan?

Plaats reactie