BMW 1969 met 39km (dus niet 39dkm!)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
francofiel
Donateur
Donateur

Re: BMW 1969 met 39km (dus niet 39dkm!)

Bericht door francofiel » wo 22 feb, 2012 16:54

sjak schreef:
Sapphire schreef:[quote="gj900"is mij verzekerd, ze hebben het zelfs nagetrokken. Was zelf ook verbaasd maar dit alles hoorde ik hoogstpersoonlijk uit de mond van een medewerker technische dienst van RDW Nederland. Het kan níet met proto's, waar geen typegoedkeuring voor bestaat. Voor deze Beemer bestaat die wel gewoon.
Zorg er ook voor dat je dit zwart op wit laat bevestigen, voor als je bij het keuringsstation staat met een onwillige keurmeester.

Typegoedkeuring is er voor heel veel wagens niet, en is ook geen voorwaarde voor invoer bij bouwjaar <1997 (of was t 98?). Een prototype zal inderdaad lastig zijn als deze EN niet geregistreerd is geweest, EN niet in de reguliere reeks chassisnummers valt.
In 2002 heb ik een Citroën DS cabriolet ingevoerd welke ooit eigendom van de Franse overheid was. Nooit een kenteken gehad zoals een normale auto maar wel een regeringsplaat ( een "PR") kenteken. Ik kocht de auto als wrak, met enkel een aankoopfactuur en restaureerde dat ding. Er waren dus geen registratiepapieren bij, simpelweg omdat ie nooit als burgerauto geregistreerd is geweest.

Geen enkel probleem bij de RDW: gewoon een onderzoek naar de identiteit, een verklaring van de fabrikant over het chassisnummer en bouwjaar en klaar.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 23 feb, 2012 0:03

:D :D :D die auto reed in 1969 al zo beroerd dat ze hem meteen in en hoek hebben gezet en er nooit meer naar hebben omgekeken!

jjager
Geregistreerd lid

Bericht door jjager » ma 27 feb, 2012 22:25

Deze staat in Nederland: een 520 uit '78 met 606 km. op de teller.
Zou die uit dezelfde collectie komen?

http://www.ruylclassics.nl/bmw01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie