Gaat Volvo nu Saab achterna?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 04 mei, 2006 13:14

marq101 schreef:Vwb de renault 18: Dat was ook een buitenaards slechte auto met een hele vreemde wegligging en een carrosserie van pisbakkenstaal.
In Frankrijk zie je nog wel eens een Turbo 18 met striping of een 4x4. Als je ze dan zo ziet rijden dan is het wel weer leuk.
Trouwens wat dacht je van de renault 9, 11 of 14...Brrrrrrr
Dat bedoel ik nou, zoveel modellen zijn zou ontzettend "out of date" en een Saab of een Volvo van 25-30 jaar oud kan gewoon nog, dat zijn naast duurzaam ook nog steeds zeer smaakvolle en tijdloze auto's.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 04 mei, 2006 16:28

Ik denk dat volvo (ford) idd. de modellen constant op een hoger niveau houdt als dat saab (GM) dat doet.
De heren bij ford weten gewoon beter met hun premium brands om te gaan.
Jammer dat jaguar onderschat word als topmerk,( want, zijn super wagens)

Veel model wisselingen is nooit goed voor een model, kleine facelifts ok, maar grote veranderingen zijn nooit goed voor de wederverkoop.
Persoonlijk denk ik dat veel saabfans afknappen op de nieuwe 95.(de oude had veel meer karakter!)

Ik vind het daarom ook knap wat audi heeft gepresteerd, ondanks vele facelifts en model veranderingen, toch het imago zo opgeveizeld.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 04 mei, 2006 18:54

Persoonlijk denk ik dat veel saabfans afknappen op de nieuwe 95.(de oude had veel meer karakter!)
mwa. ik hoor toch ook andere geluiden om me heen.

zelf vind ik de facelift gewaagd (en dat werd eens tijd) en best geslaagd (niet alles, de achterlichten hadden niet gehoeven). het is echter wel een heel erg kleurgevoelig ontwerp aan de voorkant, en dat is 'link'. kan klanten weerhouden die voorkeur voor een bepaalde kleur hebben waar het niet op staat.
Ik denk dat volvo (ford) idd. de modellen constant op een hoger niveau houdt als dat saab (GM) dat doet.
dat deed Volvo voor Ford ook al. Bij Saab is eea verslonsd. dat is zeker waar.
De heren bij ford weten gewoon beter met hun premium brands om te gaan.
Volvo was sterker toen het bij Ford kwam, dan Saab bij GM, dan ben je in de positie om nog eens wat te eisen, in het kader van goedpreseterende goodwill.
Het is zeker zo dat GM een merk-visie gebrek heeft.

Daarbij heb ik het gevoel dat GM heel erg Amerikaans is in bedrijfscultuur. In mijn vaders ervaring in Amerikaanse bedrijven, kost het een Europese "expert" onevenredig veel moeite om draagkracht te krijgen voor bepaalde bedrijfsideeen binnen het Amerikaanse management. maw tegenover 1 Amerikaan heb je er 100 Europeanen nodig. Zodoende krijg je een afgeknepen zicht op eventuele marktbehoeftes en wat er leeft.

Plaats reactie