Hallo,
Wie heeft er hier op het forum een/of ervaring met een camper.
Zoek me er één aan te schaffen, daar nu ik geen motorfiets meer heb, toch heimwee heb naar wat rondzwerven in Europa, zoals ik voorheen met mijn motorfiets deed (BMW R1150GS).
Door de gezinssituatie(2 kinderen van 6 & 5 jaar) is een camper volgens mijn mening een waardig alternatief om er op uit te trekken.
Een caravan achter de Saab is ook een mogelijkheid, maar ben daar niet onmiddelijk een voorstander van om met een zwieberend hok, tegen maximum 90km/u naar het zuiden te rijden.
Nu stel ik me wel tevreden met een 2de hands exemplaar, zelfs dit mag dan ook nog een eind jaren '80 begin jaren '90 exemplaar zijn, zoals een Peugeot,Citroen,Fiat met een 2500 diesel motor, met of zonder turbo, zolang er maar een servo opstaat met een opbouw van Dethlef, Frankia, Hymer.
Rondneuzend op het net heb ik al mooie exemplaren, met relatief weinig kilometers(onder de 100.000) gezien voor minder dan 7500€.
Wat zijn jullie ervaringen, waar moet ik op letten, en zijn er forum's(zoals ons prachtig Saab forum) over campers waar ik nuttige informatie kan vinden.
Camper
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Camper
Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mij om de hoek zit aan de E313 een gigantisch bedrijf: Dicar. Er staan ook altijd veel occasions.
http://www.dicar.be" onclick="window.open(this.href);return false; .. Mooi spul trouwens, zo'n camper. Je ziet ze steeds vaker. Maar een alternatief voor de motor? Echt niet
http://www.dicar.be" onclick="window.open(this.href);return false; .. Mooi spul trouwens, zo'n camper. Je ziet ze steeds vaker. Maar een alternatief voor de motor? Echt niet
-
sjak
- Geregistreerd lid
Een Dodge, GMC, Ford of Chevy Van web je als voordeel dat je niet met een gammele papier-maché-achtige opbouw zit, maar alles binnen de reguliere carosserie van de van, is breed genoeg om in te slapen. Ook hoef je dan niet kruipend de berg op, maar gewoon met het verkeer mee. Verbruik valt mee, gewoon op LPG rijden, gastanks kan je als onderbouw en bv onder een bed kwijt.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Huur eerst eentje om te kijken of het bevalt.
Een lege camper met kunstof opbouw is met wat wind ook een zwabberend hok, maar je hebt inderdaad iets meer controle.
Veel van die 2-hands met weinig kilometers zij weer de deur uit gedaan vanwege de bijkomende kosten van stalling en verzekering terwijl er maar een paar weken per jaar mee gereden werd.
Als je een beetje handig bent zou je ook een bestelbus kunnen overwegen waar je zelf een aantal uitneembare voorzieningen in bouwt, zodat je 'm de rest van het jaar ook kunt gebruiken.
Hier staan ook nog wat alternatieven voor motorrijders: viewtopic.php?f=16&t=102836
Een lege camper met kunstof opbouw is met wat wind ook een zwabberend hok, maar je hebt inderdaad iets meer controle.
Veel van die 2-hands met weinig kilometers zij weer de deur uit gedaan vanwege de bijkomende kosten van stalling en verzekering terwijl er maar een paar weken per jaar mee gereden werd.
Als je een beetje handig bent zou je ook een bestelbus kunnen overwegen waar je zelf een aantal uitneembare voorzieningen in bouwt, zodat je 'm de rest van het jaar ook kunt gebruiken.
Hier staan ook nog wat alternatieven voor motorrijders: viewtopic.php?f=16&t=102836
-
ingka
- Donateur (2x)

Heb jaren door Europa getrokken met een Amerikaanse uitvoering van een VW T3 Westfalia in Vanagon/Westfalia uitvoering. Werkelijk alles erop en eraan. Heb er soms nog wel wat heimwee naar. Wat veel beginnende campers zich niet realiseren is dat je vakantiestijl moet aanpassen. Dingen bezoeken, doe je tijdens je trektocht en als je campeert .. en ergens een paar dagen langer blijft .. is het het leukst om je vertier locaal te zoeken door te gaan wandelen of fietsen. FF je boeltje opklappen om naar de bakker te rijden wordt door een slapend gezin niet gewaardeerd
Deze levensstijl past niet iedereen ...
T3's maar ook betere T4's houden hun waarde goed. Zeker als je ze orgineel houdt en goed onderhoud. Voordeel is ook nog eens dat het all-year-around auto's zijn. Kijk ook eens naar Multivan uitvoeringen, die hebben een brede achterbank en dan lig je niet zo krap. Zo'n VW busje kan je gewoon mee de stad in rijden. Rond deze tijd worden er veel aangeboden, mensen zijn er nog een keertje mee weg geweest ... willen wat anders ... en geen zin om nog voor een vol jaar stalling te dokken.... sla je slag
Oh ja .. goede forums ook voor VW campers ... check http://www.vwbusclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat wel ergens een link.
T3's maar ook betere T4's houden hun waarde goed. Zeker als je ze orgineel houdt en goed onderhoud. Voordeel is ook nog eens dat het all-year-around auto's zijn. Kijk ook eens naar Multivan uitvoeringen, die hebben een brede achterbank en dan lig je niet zo krap. Zo'n VW busje kan je gewoon mee de stad in rijden. Rond deze tijd worden er veel aangeboden, mensen zijn er nog een keertje mee weg geweest ... willen wat anders ... en geen zin om nog voor een vol jaar stalling te dokken.... sla je slag
Oh ja .. goede forums ook voor VW campers ... check http://www.vwbusclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat wel ergens een link.