Parrot carkit firmware flashen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
mkaaden
Geregistreerd lid

Parrot carkit firmware flashen

Bericht door mkaaden » do 14 apr, 2011 17:04

Ik heb een leuke.

Ik heb een Parrot CK3300 GPS carkit in mijn 9-5 en die is om de een of andere vage reden compleet gecrashed.
Het display van het ding geeft nu alleen nog maar aan: "no signal"

Volgens verschillende fora dient de unit opnieuw te worden geflashed met de laatste firmware.
Dit gaat normaliter via bluetooth, echter dat werkt niet meer want de unit is "bricked" zoals we dat in IT termen noemen.

De enige manier is om dit middels een seriele kabel te doen die weer besteld kan worden bij een e.o.a. engelse site voor 28 pond !! :shock:
No way dus.

Beschikt iemand toevallig over de kabel layout van deze seriel kabel ???
Het is niet te vinden op het wijdse internet.

Bubba
Geregistreerd lid

Re: Parrot carkit firmware flashen

Bericht door Bubba » do 14 apr, 2011 17:09

Staat duidelijk bij "Retailers / Installers only" v.w.b. de seriële kabel. Dus misschien even door een Parrot inbouwer laten doen; zal goedkoper zijn dan die kabel op laten sturen. Succes met de zoektocht...

Coyote63
Geregistreerd lid

Bericht door Coyote63 » vr 15 apr, 2011 10:54

Had je deze link al gevonden: http://www.parrot-dsc.com/home.asp?p=20037&f=322 ?

Ik kan er helaas niet uit opmaken of het iets is voor jouw Parrot, maar wellicht helpt het je verder...

mkaaden
Geregistreerd lid

Bericht door mkaaden » vr 15 apr, 2011 11:19

Coyote63 schreef:Had je deze link al gevonden: http://www.parrot-dsc.com/home.asp?p=20037&f=322 ?

Ik kan er helaas niet uit opmaken of het iets is voor jouw Parrot, maar wellicht helpt het je verder...
Hmmm, het is wel een interessante maar helaas niet de kabel.
Thanks anyway.

Ik denk dat ik inderdaad een Parrot inbouwer moet gaan zoeken, kijken of ik het seriele kabeltje even mag "vasthouden" :wink:

Plaats reactie