Frontje autoradio Pioneer DEH1400

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Frontje autoradio Pioneer DEH1400

Bericht door nelfrikandel » ma 13 feb, 2006 15:49

Hi,

In de leaser van partner zit een Pioneer autoradio, type 1400R, 1400RB of 1430R, waar het frontje bij autoinbraak van gejat is. Zij moet hem binnenkort inleveren.

Op marktplaats staat een frontje van een kapotte pioneer DEH1600 te koop. Zijn hier caraudio kenners die weten iemand of het realistisch is dat het frontje van een DEH1600 op een DEH1400 zal werken? Ik hoef niet alle funties werkend, maar het ding moet passen, evt. aan en uit gaan, en liefst spelen.

Dank,
Nel

PS: Als iemand hier een frontje van een (kapotte of incomplete) 1400R, 1400RB of 1430R heeft liggen, houd ik me natuurlijk ook aanbevolen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 13 feb, 2006 16:20

kun je er voor weinig (25 euro) niet ff snel een andere 2e hands radio ingooien?

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 13 feb, 2006 16:22

Volgens mij hebben we nog z'n radio liggen!
Ik laat het je morgen weten :D

Front is volgens mij nog goed maar de radio zelf is kapot.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 13 feb, 2006 21:01

Style&Co schreef:kun je er voor weinig (25 euro) niet ff snel een andere 2e hands radio ingooien?
Dat kan ook, maar een frontje zoeken leek me handiger...
Ik weet niet on hoeverre het type van de radio dioor de leasemij geregistreerd is, of van belang is. En de laatste maanden mét muziek is altijd meegenomen. zeker als iemand zo'n frontje heeft.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 13 feb, 2006 21:01

Red76 schreef:Volgens mij hebben we nog z'n radio liggen!

KONING. Ik wacht in spanning je bericht af. :P :P :P :P

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » di 14 feb, 2006 11:23

nelfrikandel schreef:

:shock: We hebben helaas grote opruiming gehad ivm de verhuizing

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 14 feb, 2006 11:33

Red76 schreef:
nelfrikandel schreef:

:shock: We hebben helaas grote opruiming gehad ivm de verhuizing
Jammah :( Bedankt voor de gedane moeite. Ik zoek verder.
Weet iemand of het verhaal van een DEH1600 frontje op een DEH 1400 radio past?

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 14 feb, 2006 12:44

Wij hebben ook geen los frontje liggen. Ik kan er wel een voor je bestellen: € 100,- ex BTW :wow:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » di 14 feb, 2006 18:47

Ik ben bang dat het niet gaat passen. Vaak klopt de posititie van de connector niet, of kun je 'm er niet opklikken door randjes die in de weg zitten. En als zou dit alles niet het geval zijn, dan zit er waarschijnlijk nog een verschil in de mogelijkheden van de 1600 en de 1400.

Zou het toch wel lukken, dan heb je een goedkope upgrade; de 1600 is immers een twee jaar jonger model dan de 1400.

De DEH1400:
Afbeelding

En de DEH1600:
Afbeelding

Het is aan het aantal knoppen en de positie ervan goed te zien dat de 1400 de voorloper van de 1600 is. Maar Pioneer zal er waarschijnlijk wel voor gezorgd hebben dat je de fronts niet om kunt wisselen. Ik heb het ooit geprobeerd met een JVC KD-SH909RB en een KD-SH9104RB, en het paste meteen, maar het scherm sloeg zo'n wartaal uit dat ik het maar snel er af heb gehaald.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 14 feb, 2006 22:10

johnjaap schreef:Ik heb het ooit geprobeerd met een JVC KD-SH909RB en een KD-SH9104RB, en het paste meteen, maar het scherm sloeg zo'n wartaal uit dat ik het maar snel er af heb gehaald.
Kwam er wel geluid uit?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 14 feb, 2006 22:14

johnjaap schreef:Het is aan het aantal knoppen en de positie ervan goed te zien dat de 1400 de voorloper van de 1600 is. Maar Pioneer zal er waarschijnlijk wel voor gezorgd hebben dat je de fronts niet om kunt wisselen.
Juist die uiterlijke gelijkenis (dezelfde knoppen met dezelfde fucnties op de dezelfde locatie) deed mij denken (hoewel de term wishful thinking hier wel van toepassing is) dat het misschien wel eens zou kunnen werken.

Maar misschien naïef van mij. De persoon die dat frontje op marktplaats heeft staan woont maar 12 Km van mij vandaan, het is dat ik hem/haar niet te pakken krijg, want een ritje van 12Km is het me wel waard om dir goedkoop op te lossen

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 14 feb, 2006 22:24

Ewout900 schreef:Wij hebben ook geen los frontje liggen. Ik kan er wel een voor je bestellen: € 100,- ex BTW :wow:
Damn. dat is duurder dan die radio op marktplaats 2e hands... :roll:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » do 16 feb, 2006 9:03

Ik heb het niet aangedurfd om de radio aan te zetten, dus ik weet niet of 'ie geluid gaf. Maar wat betreft dat losse front; een ritje van 12km kun je wel riskeren.

Is het echt belangrijk wat voor radio er in zit wanneer je de auto inlevert? Indien het niets uit maakt dan zou ik er gewoon een simpele radio insteken, desnoods met cassettedek. En heeft de verzekering de diefstal niet vergoed?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 19 feb, 2006 18:06

johnjaap schreef:Ik ben bang dat het niet gaat passen. Vaak klopt de posititie van de connector niet, of kun je 'm er niet opklikken door randjes die in de weg zitten. En als zou dit alles niet het geval zijn, dan zit er waarschijnlijk nog een verschil in de mogelijkheden van de 1600 en de 1400.

Zou het toch wel lukken, dan heb je een goedkope upgrade; de 1600 is immers een twee jaar jonger model dan de 1400.

De DEH1400:
Afbeelding

En de DEH1600:
Afbeelding

Het is aan het aantal knoppen en de positie ervan goed te zien dat de 1400 de voorloper van de 1600 is. Maar Pioneer zal er waarschijnlijk wel voor gezorgd hebben dat je de fronts niet om kunt wisselen. Ik heb het ooit geprobeerd met een JVC KD-SH909RB en een KD-SH9104RB, en het paste meteen, maar het scherm sloeg zo'n wartaal uit dat ik het maar snel er af heb gehaald.
Het paste, en speelt perfect. Probleem opgelost voor 20€!
:D

Plaats reactie