Goedemorgen,
Na 1,5 jaar geen Saab te hebben gehad hield ik het niet meer uit, sinds vorig jaar weer een 9-5 aangeschaft, nu eentje op lpg. Gekocht op 382.500 km bij Saab Schaap in Lemmer, nu op 424.000 km.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum over niet goed functionerende climate systemen, maar mijn probleem is het volgende:
Vorige week blies het systeem aan de passagierskant en achterbank warme lucht (erg warm) en aan de bestuurderskant koude lucht. Het koelvloeistofniveau is goed en heb gister het systeem gereset (zag geen foutcodes). Vandaag blaast hij nu juist warme lucht aan de bestuurderskant en koude lucht aan de passagierskant. Het lijkt me dat het niet aan de actuatoren ligt maar meer aan de aansturing ervan, wellicht kapotte regelunit (kachelbedieningspaneel). Of is dat een te snelle diagnose?
Alvast dank voor de hulp en prettige feestdagen allen.
Mvg Bastiaan
climate control
-
SebastiaanBosma
- Geregistreerd lid
Re: climate control
Weet niet welk bouwjaar je hebt, maar bij modellen t/m MY05 kun je tegelijkertijd op AUTO en OFF drukken op de climate control; hij doet dan een calibratie, danwel zelftest. Als er niks mis is blijft er alleen getalletje "0" staan; anders geeft ie geloof ik links het aantal storingen en rechts de storingnummers, als ik het goed heb....