Achteruitrijknopje rechter spiegel

1997-2010
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 02 nov, 2025 19:05

Iemand hier waarbij het knopje waarmee je de rechter spiegel naar beneden laat kijken bij achteruit rijden werkt? Ik heb nu twee auto's waarbij het niks doet. Contacten zijn schoon. De schakelaar van de nieuwe aanwinst heb ik vanmiddag gedaan. De linker spiegel is weer te verstellen, maar die rechter omlaag laten kijken, ho maar.

Alex

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Achteruitrijknopje rechter spiegel

Bericht door Tubbe » zo 02 nov, 2025 19:16

Ja, werkt bij mij prima. Kort indrukken, achteruit inschakelen en voila het ding beweegt naar de stoeprand.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 02 nov, 2025 20:30

Ik ga met morgen nog eens proberen.

Alex

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » zo 02 nov, 2025 21:07

Beweegt de spiegel wel mee als je schakelt tussen de opgeslagen posities van de geheugenstoelen (en de spiegel natuurlijk een andere stand heeft tussen de geheugenfuncties)? Als dat namelijk ook niet werkt gaat de spiegel ook niet omlaag met het knopje en de bak in z'n achteruit, immers weet de spiegel niet hoe 'ie naar die omlaag-stand moet komen of naar welke positie 'ie moet terugkeren. Ik heb het ook gehad met m'n Dame, daar bleek uiteindelijk een encoder kapot die de spiegelpositie doorgeeft aan de auto. Een nieuwe spiegelmotor was daar de oplossing voor.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 03 nov, 2025 0:16

Zit dat al op een 2004? Maar los daarvan, dat knopje zit ook op de 2002 en die heeft zeker nog geen koppeling met de stoelstand. Morgen weten we meer.

Alex

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » ma 03 nov, 2025 9:48

Dat knopje zit idd al op een MY02. Alleen wel als er electrisch bedienbaar meubilair in zit met aan bestuurderszijde memory. Werkt gewoon.
Maar dan moeten ook wel de bijbehorende spiegelmotoren zijn gemonteerd. Misschien dat bij jouw 9-5 ooit die motor stuk is gegaan en vervangen door een exemplaar zonder?

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » ma 03 nov, 2025 11:28

Dat past fysiek niet, de stekker van een spiegelmotor zonder geheugenfunctie is anders dan die met geheugen (niet alleen meer pinnetjes, de stekker is fysiek verschillend). Dan zou je eerder een gehele spiegel moeten overzetten.

hansie9-5
Geregistreerd lid

Bericht door hansie9-5 » wo 24 dec, 2025 8:56

Hm dat klopt van die spiegelmotor, heb zelf ook een saab 9`5 Griffin maar ik heb het nooit werkend gekregen, laatste redmiddel zou zijn nieuwe spiegelmotor
monteren, ik heb geheugen in de bestuurdersstoel, dat werkt ook, het knopje werkt ook ( met tech2 gecontroleerd) maar krijg het niet werkend.
en ik vind zit het erop moet het werken, er schijnt ook een module achter het handschoenenkastje te zitten maar die heb ik ook al vervangen.
Als iemand een idee heeft zou ik dit graag willen weten. of het module onder de stoel vervangen ??

Plaats reactie