9-5 openen…zonder sleutel

1997-2010
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

9-5 openen…zonder sleutel

Bericht door Tubbe » vr 05 sep, 2025 21:48

Mijn auto heeft even stilgestaan en kennelijk is de accu leeg. Hij reageert i.i.g. niet meer op m’n afstandsbediening. Dapper trok ik het dopje uit de voordeur greep om er achter te komen dat iemand kennelijk ooit alleen het contactslot heeft vervangen….
Kortom ik kom er niet meer in. Tips?
Eventueel trucs de motorkap openen om de accu te laden is natuurlijk ook een optie.
Mag in pb als je liever dit soort tips niet openlijk deelt ;-)

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: 9-5 openen…zonder sleutel

Bericht door busy » vr 05 sep, 2025 21:57

Kun je er niet via de achterklep in? Of is dat ook nog originele slot dus past de sleutel niet. Anwb bellen en knop deur binnen omhoog laten trekken

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 05 sep, 2025 21:58

Achter idem. ANWB kan. Als er een eigen manier is die ook snel werkt houd ik me nog aanbevolen

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 05 sep, 2025 21:59

Kortste klap is om eerst uit te sluiten dat de batterij van je sleutel leeg is. Als je een reservesleutel hebt probeer die eens, het kan natuurlijk best zijn dat alleen je contactslot met sleutel vervangen is. Goeie kans dat je reservesleutel dan nog op je deurslot past.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 05 sep, 2025 22:02

Reservesleutel heeft dezelfde baard en past ook niet. En AB werkt ook daar niet. Gok dus toch op platte accu

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » vr 05 sep, 2025 22:10

Kunt de gril eruit klikken. Kijken of je met handen of haak bij de ontgrendel kabel komt en dan trekken aan de kabel. Of wellicht dat het lukt de haak van de motorkap naar achteren te drukken.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 05 sep, 2025 23:23

Kan je van onderaf bij de startmotor? Dan kan je daar een acculader op aansluiten.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 06 sep, 2025 8:26

idd via de onderkant met van klemmen, maar als je de weg niet weet.... .
anders de gril slopen? zelf ken ik die laatste niet: ik ga eens kijken vandaag

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 06 sep, 2025 8:28

Startmotor wordt lastig. Hij staat op een bolle stoep. De grill kan er idd natuurlijk wel uit bij de mk2

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 06 sep, 2025 10:17

Als je een continue 12V voor de caravan koelkast op je trekhaak doos hebt zitten, kan je die ook nog gebruiken om spanning erop te krijgen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 06 sep, 2025 10:27

met een stevig en dun stuk ijzer kun je ook door de rubbers heen steken en dan het palletje opwippen

dit idee
Afbeelding

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » za 06 sep, 2025 11:29

Als ie op deadlock aan heeft staan werkt dat ook niet.

Misschien kun je met die lange stok wel de motorkap ontgrendelen.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » za 06 sep, 2025 20:10

Als 'ie op deadlock is weggezet kun je inderdaad trekken aan het palletje wat je wil, open gaat ' ie niet..

Tussen de lamellen in de grille door aan de motorkap kabel trekken wil misschien om de accu op te kunnen laden, anders is via trekhaakstekker (mits 13-polig met constante voeding) of via startmotor/dynamo de beste optie denk ik.

Alternatief kun je een sleutel op chassisnummer bestellen en hopen dat die in de deur past. Dan duurt het wel nog een kleine week voor je erin kunt.. (en gaan we er vanuit dat er niet een keer een andere deur in is gehangen zonder slotcilinder te wisselen)

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 06 sep, 2025 20:20

En mocht niks lukken; de baksteenmethode werkt altijd. Een zijruit is op de sloop zo gevonden.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 sep, 2025 20:25

Via de grille lukte me niet bij de Mk1, maar kan zijn dat ik de grille te goed vond om op te offeren. Of dat bij de Mk2 wel lukt? Laat iemand waarbij alles gewoon opengaat zoals het hoort zijn grille een demonteren en het proberen. Ik vermoed dat het wel eens een probleem kan zijn om daar te komen waar je zijn moet.

Als je een krik onder de auto kunt wurmen, omhoog krikt en voor de veiligheid natuurlijk een of meer bokken plaatst, de bodemplaat middenvoor verwijderd, dan kun je met je armen en een tang proberen langs de turbo omhoog te komen bij de veer van de pin die omlaag steekt aan de bijrijderskant. Duw richting bestuurderszijde.
Daarna doe je hetzelfde aan de zijde van de accu. Dit was bij mijn Mk1 in ieder geval de manier die werkte.

De truc van opladen via de trekhaak was ik zelf graag eerder opgekomen. Vergt ook geduld, maar dan is het een eitje.

Plaats reactie