Hallo,
In de dorpel van mijn Saab is ooit een nieuw stuk gebakken, wat ontzettend slecht gedaan is.
Dus, het is weer lekker aan ‘t rotten (achter de sideskirt, bij de instap van de bestuurder.
Ik zie dat hier bij de bekende leveranciers geen passtukken voor te vinden zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn ze elders wel te krijgen?
Groet Stan
9-5 OG passtuk kokerbalk
-
SebastiaanBosma
- Geregistreerd lid
Re: 9-5 OG passtuk kokerbalk
Naar mijn weten zijn er alleen kant en klare stukken te koop voor de achterkant; de zogenaamde "doglegs".
kokerbalken zijn naar voren toe redelijk recht; zonder veel rare hoeken... is op zich redelijk makkelijk een passtukje voor te maken om erin te bakken. Op foto is reparatie te zien die ik jaar geleden aan passagierskant heb gedaan; kunst zit 'm mijns inziens in de roestbehandeling die erop volgt: ML tectyl voor in de kokerbalk en combinatie RX5 en RX10 voor de buitenkant.
kokerbalken zijn naar voren toe redelijk recht; zonder veel rare hoeken... is op zich redelijk makkelijk een passtukje voor te maken om erin te bakken. Op foto is reparatie te zien die ik jaar geleden aan passagierskant heb gedaan; kunst zit 'm mijns inziens in de roestbehandeling die erop volgt: ML tectyl voor in de kokerbalk en combinatie RX5 en RX10 voor de buitenkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
busy
- Donateur (4x)

Klopt. Alleen voor de achterzijde. Kunt het beste iets uit een donorauto slijpen.
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Zou dat een mooi ritje zijn na ‘t tunen op zaterdagochtend? 
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ja hoor, we zijn er op zaterdag de hele dag en je bent meer dan welkom.
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Inmiddels mijn ritje naar het Orphyum in het hoge noorden achter de rug.
Het was even fijn kilometers maken nadat Vincent (Blacktop Tuning) mijn 9-5 heeft voorzien van een tune om optimaal gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe 3” downpipe.
Hij heeft me meteen geholpen met de lekkende PCV en EVAP check valves.
Genoeg kunde in huis!
Hierna aangekomen in Slochteren, waar ik een stuk dorpel uit een 9-5 mocht slijpen, en meteen een interieur heb meegenomen voor de 9-3 cabrio van een vriend.
Nu moeten er nog wat kleine dingetjes gefixt worden, en zo blijven we bezig
Het was even fijn kilometers maken nadat Vincent (Blacktop Tuning) mijn 9-5 heeft voorzien van een tune om optimaal gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe 3” downpipe.
Hij heeft me meteen geholpen met de lekkende PCV en EVAP check valves.
Genoeg kunde in huis!
Hierna aangekomen in Slochteren, waar ik een stuk dorpel uit een 9-5 mocht slijpen, en meteen een interieur heb meegenomen voor de 9-3 cabrio van een vriend.
Nu moeten er nog wat kleine dingetjes gefixt worden, en zo blijven we bezig