Niveau sensor ruitensproeier.

1997-2010
Plaats reactie
Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Niveau sensor ruitensproeier.

Bericht door Basdriver » zo 08 sep, 2024 18:38

Ondanks een vol reservoir geeft de SID de melding dat de ruitensproeier leeg is. De auto op m’n werk even op de brug gezet om te kijken of ik iets kan met de sensor, maar ik zie helemaal niets op het tankje zitten. Waar zit de sensor normaal? Ergens een stekkertje waar ik iets mee kan? Weet iemand of het klopt dat het probleem kan zitten in een andere SID versie en zo ja, wat ik hier evt mee kan? Als ik helemaal geen detectie meer heb vind ik dat op zich niet zo erg (liever wel natuurlijk) maar steeds die melding weg klikken vind ik erg irritant…

Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Niveau sensor ruitensproeier.

Bericht door Basdriver » za 28 sep, 2024 23:05

Iemand? Ik kan bij R&D een vervangende sensor vinden, maar waar zit deze op de tank?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 29 sep, 2024 6:01

wielkuip even wegbuigen: en dan zit er aan de wielkant een pompje voor de koplamp en achterwisser en daar rechtsboven
de sensor in een rubber ring. kan niet missen

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 29 sep, 2024 8:49

Niveau sensor zit onderin je ruitensproeier tank gedrukt, het is voldoende om de aansluitstekker eraf te halen om de foutmelding nooit meer terug te krijgen.

Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Basdriver » zo 29 sep, 2024 11:17

Bedankt. Toen ik m op de brug had staan kon ik zo snel niets zien zitten, nu weet ik in ieder geval ongeveer waar ik moet kijken. :thumbup2:

Plaats reactie