Saab 9-5 bouwjaar 2007 rode di cassette?
-
Dorenboost
- Geregistreerd lid
Saab 9-5 bouwjaar 2007 rode di cassette?
Ik zat op Marktplaats rond te neuzen en nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar ik zag een advertentie voorbij komen van een Saab 9-5 2.0t uit 2007 met een rode di cassette. Dat klopt toch niet of kan dat gewoon?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Saab 9-5 bouwjaar 2007 rode di cassette?
Hij loopt er wel op maar ik zou het alleen voor nood doen en er niet lange termijn mee blijven rijden.
-
Dorenboost
- Geregistreerd lid
Hmm dat bevestigt mijn vermoedens dankjewel!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Er zijn mensen die hem handmatig rood spuiten. Dat is dan voor de looks. Check even de onderzijde of je nog sporen van zwart ziet, of dat er wellicht zelfs bruut of de sticker van fabrikant SEM is heen gespoten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Als het deze advertentie betreft: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... 2007-blauw ?
Die DI-cassette glanst. Dat duidt op 'overgespoten met glanzend rode (hittebestendige?) lak. Orgineel hebben de rode DI-casettes een zijdematte finish.
Die DI-cassette glanst. Dat duidt op 'overgespoten met glanzend rode (hittebestendige?) lak. Orgineel hebben de rode DI-casettes een zijdematte finish.
-
Dorenboost
- Geregistreerd lid
Ik heb genoeg twijfelachtige Saabs gekocht de afgelopen jaren dat ik deze sowieso aan mij voorbij laat gaan. Maar bedankt voor de tips wellicht handig voor in de toekomst!
Edit: Klopt die advertentie bedoelde ik inderdaad! Misschien valt het dan toch mee.
Edit: Klopt die advertentie bedoelde ik inderdaad! Misschien valt het dan toch mee.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Dat denk ik ook hoor. Ga gerust eens een proefrit maken. Als een overgespoten DI-cassette het enige is ...
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Originele wel, maar lang niet alle aftermarkets zijn er hetzelfde uit..Steve-O schreef: ↑zo 18 aug, 2024 22:08Orgineel hebben de rode DI-casettes een zijdematte finish.
-
Dorenboost
- Geregistreerd lid
Voorlopig maak ik helemaal nergens een proefrit in ben ik bang. Eerst weer een Saab budget opbouwen haha. Is nu geïnvesteerd aan andere dingen na het laatste Saab drama