Mijn Saab 9-5 2.3t Estate gaat aanstaande vrijdag naar de tuner om iets meer torque te verkrijgen. Nu adviseerde mijn tuner om de NGK BCPR6ES-11 te vervangen door NGK PFR6H-10.
Het dilemma waar ik mee zit is of ik nu die bougies er in moet draaien voordat ik daar naar toe ga, ik moet immers nog 150 km er naar toe rijden, of dat die bij de tuner gewisseld moeten worden. Echter in het laatste geval moeten de bougies in een heet motorblok gedraaid worden.
Ik heb namelijk erg slechte ervaringen met bougies in een heet motorblok te draaien (gesprongen keramiek).
Graag jullie advies.
Bougie dilemma: NGK BCPR6ES-11 of PFR6H-10
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Bougie dilemma: NGK BCPR6ES-11 of PFR6H-10
Vreemd advies.... temperatuursgraad blijft gelijk.
Ik adviseer voor de 9-5 met maptuning (zoals dus een stage 1) BCPR-7ES en dan op iets van .8 of .9 gegapped. Daar lopen de door mij getunede 9-5's in ieder geval het fijnst op, en kosten nog eens geen drol.
En bougies in een warm blok draaien is wellicht niet fijn, maar hoeft niet een probleem te zijn. Als je je er niet senang bij voelt, doe het voor je gaat tunen. Zou geen merkbaar effect moeten hebben(...).
Ik adviseer voor de 9-5 met maptuning (zoals dus een stage 1) BCPR-7ES en dan op iets van .8 of .9 gegapped. Daar lopen de door mij getunede 9-5's in ieder geval het fijnst op, en kosten nog eens geen drol.
En bougies in een warm blok draaien is wellicht niet fijn, maar hoeft niet een probleem te zijn. Als je je er niet senang bij voelt, doe het voor je gaat tunen. Zou geen merkbaar effect moeten hebben(...).