Voor het voorstelrondje klik hier! viewtopic.php?f=23&t=187912
“Telt u het niet na?” Vraag ik, “is dat nodig dan?” is het gevatte antwoord van de heer van bijna 80 die mij zojuist na 21 jaar zijn Saab 9-5 heeft verkocht voor 900 euro. Vlak daarvoor heeft die mij uitgebreid verteld over hoe zijn vrouw altijd in de Saab reed maar sinds die is overleden reed hij er zelf in. Maar nu was het tijd om afscheid te nemen vanwege een auto met hoge instap.
We steken de straat over naar het net geopende tabakswinkeltje om de auto over te schrijven. Achter de balie staat een vriendelijke dame die bij het zien van het papieren kentekenbewijs in lichte paniek haar iets oudere collega erbij roept. “Volgens mij kan dit helemaal niet” zegt ze “we hebben een pasje nodig.” Welnee zeggen de man en ik in koor dat kan gewoon hoor en na wat aanwijzingen ben ik de trotse eigenaar van een Saab 9-5 uit 2001 met nog geen 270.000 kilometer op de teller.
Tja en nu dan? Eigenlijk was het de bedoeling om mijn Toyota Starlet in te ruilen voor een iets jongere en nettere Saab. Maar toen ik deze zag wilde ik hem graag behoeden voor de carbage run of de sloop. Dus het plan is als volgt;
Het is de bedoeling om de Saab de komende tijd geschikt te maken om dagelijks te gebruiken want op dit moment is er het een en ander dat moet gebeuren. Mocht dat lukken dan gaat de Japanner toch de deur uit en rijd ik na een aantal jaar weer dagelijks in een Saab!
Mocht er interesse voor zijn houd ik jullie in dit topic graag op de hoogte. En schroom niet om adviezen, tips en wijsheden te delen!