Sleutelstress

1997-2010
Plaats reactie
KoninK
Geregistreerd lid

Sleutelstress

Bericht door KoninK » wo 12 jun, 2024 22:22

Zo, met de vakantie in aantocht dacht onze lieve saab dat het wel weer eens tijd werd voor wat spanning in aanloop naar de ontspanning.

Al een aantal dagen merkte ik dat de werking van de afstandsbediening in de sleutel minder werd, soms pas als ik naast de auto stond gaf die enige vorm van herkenning van het signaal.
Soms ook niet, dus dan maar handmatig van het slot en de loei voor lief nemen.
Mijn lief gaf aan dat haar sleutel het überhaupt al weken niet meer deed (had dat weken geleden gezegd...) en dus trok ik de batterij aan batterijen maar weer tevoorschijn.
Met twee verse knoopcellen in de sleutels op naar de saab en jawel, de sleutel van mijn lief deed de boel ontgrendelen dat het een lieve lust had, maar mijn eigen sleutel gaf niet thuis... enkel de achterklep krijg ik er mee ontgrendeld, maar dat is niet mijn favoriete instaplocatie.
Binnenwerk van de zender in kwestie is inmiddels grondig gepoetst maar ook dat bood geen verbetering.

Starten en rijden doet de saab met beide sleutels en ook de sid geeft aan dat ie 2 sleutels kent.
Maar een van de sleutels wil dus enkel de achterklep ontgrendelen, das maar ⅓ van de functionaliteit die ik van een afstandbediening verwacht.

Iemand dit eerder meegemaakt?
Zender op zijn eind en een nieuwe bestellen?
Hoe gaat dat inleren bij een 9-5?

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Sleutelstress

Bericht door vel0city » wo 12 jun, 2024 22:30

Zender in de sleutel is nog los NOS te krijgen (tip, vervang het bijbehorende batterijtje meteen, die zitten er ook al tig jaar in en zullen het zo goed als zeker niet meer doen). Kost wat, heb je wel weer wat. Die zenders kunnen stuk gaan ja, meestal worden ze eerst zwakker, maar op een gegeven moment is 't gewoon helemaal klaar. Inleren heb je een TECH2 voor nodig en alle sleutels die je bij de auto wilt gebruiken (alle sleutels moet je opnieuw inleren als je er eentje inleert, dat moet in een keer gebeuren).

Plaats reactie