Thule Fastclick op originele 9-5 dakdragers
-
Oosthoek
- Donateur

Thule Fastclick op originele 9-5 dakdragers
Weet iemand hier of de originele 9-5 dakdragers (in wezen dunne stangen zonder gaten) geschikt zijn voor het Thule Fastclick systeem?
Heb nu al 1 dakbox moeten weigeren omdat het systeem niet compatibel is met mijn dragers, beetje irritant.

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Thule Fastclick op originele 9-5 dakdragers
Ik ken niet de Fastclick, maar gebruik zelf al jaaaaaren (medio 2010, zo uit mijn hoofd) deze universele klemmen voor dakboxen van Thule en andere merken.
Ze hebben een beugel die zelfs om de brede Thule Wingbar past, maar uiteraard ook gewoon op de dunnere standaardprofielen van de meeste merken. Je zet ze vast door het blauwe kunststof parallel aan de voet te draaien. Borgen gaat dan met het rode schuifje. Strakker zetten, doe je door ze uit het lood te draaien tot de beugel vrij komt en dan de beugel zo stijf mogelijk omhoog te drukken. Werkt nog makkelijker dan het draaisysteem van de Fastklck, vermoed ik. Er ik vindt het superbetrouwbaar, ook al denk je misschien dat het kunststof niet lang mee zou gaan.
Set kostte mij ooit tussen de € 40-50. Het lijkt nu duurder te zijn geworden. Ik vind zo gauw alleen een Noorse site die ze aanbiedt, toen ik op"thule Fastclick" zocht. Maar als je zelf zoekt op "Thule 14688 Easysnap", dan vind je vast ook aanbieders in Nederland.
En anders is er marktplaats.nl of ebay ...
https://www.takboks.no/produkt/thule-re ... -easysnap#

Ze hebben een beugel die zelfs om de brede Thule Wingbar past, maar uiteraard ook gewoon op de dunnere standaardprofielen van de meeste merken. Je zet ze vast door het blauwe kunststof parallel aan de voet te draaien. Borgen gaat dan met het rode schuifje. Strakker zetten, doe je door ze uit het lood te draaien tot de beugel vrij komt en dan de beugel zo stijf mogelijk omhoog te drukken. Werkt nog makkelijker dan het draaisysteem van de Fastklck, vermoed ik. Er ik vindt het superbetrouwbaar, ook al denk je misschien dat het kunststof niet lang mee zou gaan.
Set kostte mij ooit tussen de € 40-50. Het lijkt nu duurder te zijn geworden. Ik vind zo gauw alleen een Noorse site die ze aanbiedt, toen ik op"thule Fastclick" zocht. Maar als je zelf zoekt op "Thule 14688 Easysnap", dan vind je vast ook aanbieders in Nederland.
En anders is er marktplaats.nl of ebay ...
https://www.takboks.no/produkt/thule-re ... -easysnap#

-
CountF
- Geregistreerd lid
Vorig jaar zonder problemen een Thüle-dakkoffer gebruikt met de klemmen uit de openingspost op originele Saab dakdragers. Heb een Dame Edna uit 2006 zonder dakrails.
Je kunt die Thüle- klemmen prima vastdraaien om de standaard (vierkante) dakdragers.
Je kunt die Thüle- klemmen prima vastdraaien om de standaard (vierkante) dakdragers.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Niet verwonderlijk als je een Thule-klem met een Thule-dakbox combineert. Denk dat de aan hem aangeboden dakboxen van andere merken zijn.
Het zal best mogelijk zijn om een niet-Thule dakbox aan te passen aan de Thule-klem uit de openingspost, met behulp van een boormachine en een set ronde en platte vijlen. Maar mogelijk wil TS het allemaal in orginele staat houden.
Het zal best mogelijk zijn om een niet-Thule dakbox aan te passen aan de Thule-klem uit de openingspost, met behulp van een boormachine en een set ronde en platte vijlen. Maar mogelijk wil TS het allemaal in orginele staat houden.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Idd dat past, heb zelf ook een Thule dakkoffer met dergelijke sluiting op originele vierkante dakdragers.
-
CountF
- Geregistreerd lid
Uit de openingspost had ik niet gehaald dat TS een andere dan Thüle-box wil gebruiken. Als dat het geval is, dan wordt het een lastige combinatie. In een Thüle koffer kan je die Fastclicks makkelijk verschuiven in de rails, zodat ie eigenlijk altijd wel pas te maken is. Bij aandraaien verschuiven de Clicks ook nog (enigszins) om echt goed om de dakdragers te grijpen.Steve-O schreef: ↑di 02 apr, 2024 11:40Niet verwonderlijk als je een Thule-klem met een Thule-dakbox combineert. Denk dat de aan hem aangeboden dakboxen van andere merken zijn.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ja, dat snap ik. Mijn vermoeden is een oudere, niet compatible Thule-box, dan wel een ander merk box.
Als TS foto's zou plaatsen van wat er niet past, was dat duidelijker geweest en konden we beter helpen.
Als TS foto's zou plaatsen van wat er niet past, was dat duidelijker geweest en konden we beter helpen.
-
rutgerreinier
- Donateur

hier ook, maar dan op een 9-3 estate...Gele aero schreef: ↑di 02 apr, 2024 12:30Idd dat past, heb zelf ook een Thule dakkoffer met dergelijke sluiting op originele vierkante dakdragers.
waarom past het niet?

-
Oosthoek
- Donateur

Dank allen, het Thule fastclick is compatible met de originele dakdragers. Helemaal duidelijk.
Mijn laatste zin in de openingspost zorgt voor wat verwarring geloof ik. Ik bedoelde hiermee dat ik reeds een box niet heb kunnen monteren omdat er een niet-compatibel systeem aanwezig was op die box. Nu ik weet dat de fastclick wel compatibel is kan ik gerichter zoeken zonder wederom teleurgesteld te worden.
Mijn laatste zin in de openingspost zorgt voor wat verwarring geloof ik. Ik bedoelde hiermee dat ik reeds een box niet heb kunnen monteren omdat er een niet-compatibel systeem aanwezig was op die box. Nu ik weet dat de fastclick wel compatibel is kan ik gerichter zoeken zonder wederom teleurgesteld te worden.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Mooi. Komt helemaal goed dan.
-
Oosthoek
- Donateur

Uiteindelijk een box op de kop getikt van Hapro, met een vergelijkbaar systeem als dat van Thule. Past inderdaad hartstikke goed allemaal, montage van dakdragers en box is gebeurd in 5 minuutjes.
Wat een prachtig ontwerp van die originele dakdragers die met gaatjes in je dak (voor sedan en estate zonder dakrails). Geen sleutel nodig oid, gewoon de drager in de gaatjes aan beide kanten, vast draaien, deur dicht gooien, deur op slot en alles zit veilig. Heerlijk simpel.
Wat een prachtig ontwerp van die originele dakdragers die met gaatjes in je dak (voor sedan en estate zonder dakrails). Geen sleutel nodig oid, gewoon de drager in de gaatjes aan beide kanten, vast draaien, deur dicht gooien, deur op slot en alles zit veilig. Heerlijk simpel.
-
rutgerreinier
- Donateur

Ja dat werkt bij een 9-5 nog mooier dan bij een 9-3. Daar moet je ze nog ‘in het dak schroeven’ met een torx/inbus sleutel.
Heb ook een Hapro Zenith gehad.
Mooie box, niks minder dan een thule.
Heb ook een Hapro Zenith gehad.
Mooie box, niks minder dan een thule.