Hoe dan?
-
TMFH
- Donateur (4x)

Hoe dan?
Besten, in mijn 9-5 estate is er iets dat mij 's nachts ergert. Een deel van de verlichting van de ACC doet het niet (zie foto). Alle lampjes (8) zijn in orde en ik heb de contacten doorgemeten (ok) en schoongemaakt maar nog steeds niets. Zit er misschien nog binnenin iets verstopt? Wat is het euvel?

-
vel0city
- Donateur (2x)

Re: Hoe dan?
Heb je nieuwe lampjes geplaatst? Ze mogen er van buiten in orde uit zien maar het alsnog niet doen. Heb dat wel vaker meegemaakt, wordt je compleet het bos ingestuurd omdat je denkt een groot elektrisch probleem te hebben, is het toch gewoon het lampje ondanks dat je van buiten er niks aan kan zien 
-
TMFH
- Donateur (4x)

Dank voor de reactie. De lampjes heb ik allemaal doorgemeten. Zouden goed moeten zijn. Maar heb nog een stapel liggen dus ga eens experimenteren.
-
busy
- Donateur (4x)

Ah mijn oude 9-5 Aero estate. Zie dat er nu geventileerde stoelen in zitten. Ik zou er nieuwe lampjes in steken.
-
TMFH
- Donateur (4x)

Update: aangezien ik erg eigenwijs ben heb ik de lampjes eruit genomen en er stuk voor stuk spanning (12V) op gezet. Brandden allemaal, dus geen kapot. Vervolgens de contacten op de ACC doorgemeten (staan volgens mij in serie). Alles ok. Toen de lampjes er weer in en opnieuw doorgemeten via de lampjes. Alles ok. ACC weer ingebouwd met als resultaat hetzelfde euvel. Een keer gevloekt en toen nieuwe lampjes besteld. Die zitten er nu in en het lijkt te werken.....
Vraag ik mij nog steeds af hoe het kan maar soit, het functioneert weer. Dus Velocity en Busy; jullie hadden waarschijnlijk gewoon gelijk.
@Busy: de geventileerde stoelen zitten er nog niet in, maar ik ben wel bezig met de voorbereidingen (schakelaars plaatsen, kabelboom maken). Zoals mijn agenda er nu uitziet zal het ergens in juli worden dat het af is. Als je de " oude " stoelen dan nog steeds wil hebben neem ik tegen die tijd contact op.
(p.s.: het lijkt erop dat morgen eindelijk de AS3 gaat werken).
Vraag ik mij nog steeds af hoe het kan maar soit, het functioneert weer. Dus Velocity en Busy; jullie hadden waarschijnlijk gewoon gelijk.
@Busy: de geventileerde stoelen zitten er nog niet in, maar ik ben wel bezig met de voorbereidingen (schakelaars plaatsen, kabelboom maken). Zoals mijn agenda er nu uitziet zal het ergens in juli worden dat het af is. Als je de " oude " stoelen dan nog steeds wil hebben neem ik tegen die tijd contact op.
(p.s.: het lijkt erop dat morgen eindelijk de AS3 gaat werken).
-
Carroda
- Geregistreerd lid
die bajonet aansluiting van zulke lampjes is een vrij goedkope, maar niet super verbinding.
Het kan zijn dat het lipje welke de stroom door had moeten geven naar de lamp net geen mooie verbinding had met de printplaat (1 kant zat mooi strak, de andere niet, en stond los.) dan kan de lamp mooi op de plek gehouden worden, maar er is dan geen gesloten circuit.
Komt vaker voor dan je denkt.
(ik ga ervan uit dat dit ook gewoon die lampjes in zo'n plastic houder zijn die je 1/8-1/4 slag moet draaien zodat deze vast zitten in ieder geval.)
kunt die pootjes altijd iets strakker buiten met een tangetje, dan weet je zeker dat het goed zit.
Het kan zijn dat het lipje welke de stroom door had moeten geven naar de lamp net geen mooie verbinding had met de printplaat (1 kant zat mooi strak, de andere niet, en stond los.) dan kan de lamp mooi op de plek gehouden worden, maar er is dan geen gesloten circuit.
Komt vaker voor dan je denkt.
kunt die pootjes altijd iets strakker buiten met een tangetje, dan weet je zeker dat het goed zit.