BT-changer bluetooth module geïnstalleerd

1997-2010
Viggenblue
Geregistreerd lid

BT-changer bluetooth module geïnstalleerd

Bericht door Viggenblue » wo 27 dec, 2023 18:17

Ik heb gisteren een bt-changer in mijn vaders 9-5 met denso navigatie geïnstalleerd en wil even mijn eerste impressies kwijt. Het was wel een groter projectje dan ik dacht. Het hele zijpaneel achterin moest eruit om de cd-wisselaar te kunnen demonteren. Dit bleek toch best makkelijk met de hulp van een video op youtube. In totaal ben ik er een klein uurtje mee bezig geweest. Het is een plug and play module die je op de plaats van de cd-wisselaar zet. Vgm werkt het apparaatje over de canbus dus de knoppen op het stuur voor volgend nummer werken gewoon. Het enige wat je moet inleveren is de cd-wisselaar. Dit dingetje is volgens mij gebaseerd op de bluesaab die nauwelijks verkrijgbaar is geweest.
Na 2 weken was mijn pakketje er uit Hongarije(het was wel een beetje een raadsel wanneer deze zou komen want ik heb nooit een track&trace gehad) en gisteren dus pas geinstalleerd. Ik weet niet of anderen op het forum dit mooie dingetje al ontdekt hadden maar voor 117 euro vind ik het echt een hele mooie oplossing om audio vanaf je telefoon op de speakers te krijgen. Werkt een stuk beter dan zo'n fm-transmitter.

Morefun
Geregistreerd lid

Re: BT-changer bluetooth module geïnstalleerd

Bericht door Morefun » wo 27 dec, 2023 18:22

Hier nog een tevreden persoon, afgelopen zaterdag binnengekregen en met 5min geïnstalleerd in mijn Saab 9-3 cabrio van 2002. Een wisselaar heeft er nooit gezeten zo lijkt het, het was het kastje aansluiten en de instructies volgen om hem te koppelen aan mijn specifieke auto.

Hulde voor die jongens!

Arnoud1974
Geregistreerd lid

Bericht door Arnoud1974 » do 28 dec, 2023 16:14

FM transmitter werkt inderdaad niet erg goed. Hebben jullie een link (product) en eventueel enkele foto’s?

Thanks

KoenS9-5
Geregistreerd lid

Bericht door KoenS9-5 » do 28 dec, 2023 16:34

Arnoud1974
Geregistreerd lid

Bericht door Arnoud1974 » vr 29 dec, 2023 17:03

Dank is groot!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 29 dec, 2023 22:16

Dit ziet er wel fraai uit. Heb er een besteld voor m'n 9-5, ben benieuwd

jwnuis
Donateur
Donateur

Bericht door jwnuis » zo 31 dec, 2023 9:44

Interessant!

Maar begrijp ik goed dat het bij gebruik van BT-changer niet mogelijk is om hands free te bellen? Want BT-changer zelf heeft (vooralsnog) geen hands free functie en ik neem aan dat het niet mogelijk is tegelijk te verbinden met een ander Bluetooth apparaat, bijvoorbeeld mijn parrot carkit.

Of zie ik iets over het hoofd?

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » zo 31 dec, 2023 11:01

Klopt, alleen voor muziek.

alberto_Ut
Geregistreerd lid

Bericht door alberto_Ut » zo 31 dec, 2023 11:18

Ik heb het ook geïnstalleerd.
Er zit bij mij originele bluetooth bel-functie in ( geen navigatie)
de telefoon werkt nog steeds handsfree met de bt-changer als muziekzender.

enige waar ik tegen aanliep was dat het volume lager is dan de radiozenders. Oppassen met weer terug gaan naar de radio dus.
Ik heb daar overigens over gemaild en ze reageren vlot bij vragen.

al met al vind ik het een goede oplossing

Morefun
Geregistreerd lid

Bericht door Morefun » zo 31 dec, 2023 11:28

Volume aanpassen kon ik doen via de instellingen op het moment dat ik de module had verbonden met WiFi.

alberto_Ut
Geregistreerd lid

Bericht door alberto_Ut » ma 01 jan, 2024 11:42

Morefun schreef:
zo 31 dec, 2023 11:28
Volume aanpassen kon ik doen via de instellingen op het moment dat ik de module had verbonden met WiFi.
Dat je dat kunt aanpassen klopt maar had bij mij geen effect.
Ik heb ze daarover gemailed en kreeg vlot antwoord.
Ze gingen binnenkort een update uitbrengen.
Wat later het bericht dat ze voor mijn telefoon geen test konden doen en dat dat dus waarschijnlijk niet opgelost ging worden.
Het kan blijkbaar ook per type telefoon verschillend uitpakken.

Ik vind het ook geen ramp, het werkt verder prima.

NB : Er is sinds gisteren een update van de software. Die zal ik eens uitproberen binnenkort

de_skileraar
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door de_skileraar » vr 12 jan, 2024 17:17

Ik heb er gisteren eentje besteld... zeer benieuwd!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 15 jan, 2024 20:03

Vandaag geïnstalleerd, behoorlijk mee in mijn nopjes. Nog niet veel gebruikt maar muziek klinkt goed en navi gaat er ook overheen.

Was handig geweest als ze het wifi ww in de quick setup guide hadden meegenomen 🙈 ( hint: 12345678).

Afbeelding

Afbeelding

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 16 jan, 2024 11:07

Gisteravond de kans op een proefrit met de BT changer. Nu pas realiseer ik mij dat de standaard iphone DAC kabel die ik jarenlang gebruikt heb totaal ruk geluid geeft... Ik ben nooit echt onder de indruk geweest van de HK in mijn Saab, maar met deze Bluetooth module blijf ik bij aankomst in de auto zitten tot de muziek is afgelopen. De geluidskwaliteit is echt factoren beter dan voorheen,veel fijner, veel meer definitie. You live you learn...

En heel erg prettig om met de stuurknopjes liedjes te kunnen wisselen, scheelt weer een keer naar je telefoon kijken tijdens het rijden.

de_skileraar
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door de_skileraar » za 20 jan, 2024 16:05

Vandaag de module ontvangen en meteen geïnstalleerd. Aansluiten, of eigenlijk het wisselen van wisselaar naar module, is een fluitje van een cent.
Voor het activeren en pairen moest ik even een paar keer naar de computer lopen voor een Youtube tutorial op de website van de producent. Maare, wat een verschil in kwaliteit met de bluetooth FM transmitter zeg!

Beste koop van 2024. Nu al.

Plaats reactie