Hallo,
Mijn 9-5 2.0t automaat uit 2007 op LPG heeft een probleem na een koude start. Hij start goed, rijdt daarna ook prima. Na zo'n 2 minuten moet ik vaak wachten voor een verkeerslicht en daarna heeft de motor weinig vermogen. Het duurt het erg lang voordat hij schakelt. Na een paar honderd meter schakelt hij uiteindelijk wel en is het vermogen weer terug.
Als ik de automaat op P zet terwijl ik wacht op groen licht lijkt hij er minder last van te hebben. Herkent iemand deze symptomen? De motor is door Hirsch getuned.
Groet,
Ricardo
Weinig vermogen koude start.
-
Wouter1973
- Geregistreerd lid
Re: Weinig vermogen koude start.
Schakelt hij slecht (laat) op bij koude motor? Of is er geen vermogen? Dat zijn toch twee verschillende dingen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Let eens op je LPG schakelaar als dit optreedt, is dit tijdens overschakelen van benzine naar LPG?
-
Ricardo Guiamo
- Geregistreerd lid
Ik heb het idee dat hij slecht schakelt omdat er geen vermogen is.Wouter1973 schreef: ↑do 14 dec, 2023 11:30Schakelt hij slecht (laat) op bij koude motor? Of is er geen vermogen? Dat zijn toch twee verschillende dingen.
-
Ricardo Guiamo
- Geregistreerd lid
Nu het warmer is heeft hij er geen last van.
-
Wouter1973
- Geregistreerd lid
Je legt een verband tussen geen vermogen en slecht schakelen. Zonder precies duidelijk te hebben wat 'slecht schakelen' betekent geloof ik eerlijk gezegd niet dat een bak slecht schakelt omdat er geen vermogen is. Klinkt meer als bakolie die niet op peil is danwel sterk verouderd is. Waardoor de bak waarschijnlijk niet schakelt zoals het zou moeten, en bijvoorbeeld in winterstand o.i.d. schiet. Dat voelt dan als geen (weinig) vermogen, maar ligt dan toch echt aan de bak. Is er geen foutmelding?