Weinig vermogen koude start.

1997-2010
Plaats reactie
Ricardo Guiamo
Geregistreerd lid

Weinig vermogen koude start.

Bericht door Ricardo Guiamo » wo 06 dec, 2023 16:38

Hallo,

Mijn 9-5 2.0t automaat uit 2007 op LPG heeft een probleem na een koude start. Hij start goed, rijdt daarna ook prima. Na zo'n 2 minuten moet ik vaak wachten voor een verkeerslicht en daarna heeft de motor weinig vermogen. Het duurt het erg lang voordat hij schakelt. Na een paar honderd meter schakelt hij uiteindelijk wel en is het vermogen weer terug.

Als ik de automaat op P zet terwijl ik wacht op groen licht lijkt hij er minder last van te hebben. Herkent iemand deze symptomen? De motor is door Hirsch getuned.

Groet,
Ricardo

Wouter1973
Geregistreerd lid

Re: Weinig vermogen koude start.

Bericht door Wouter1973 » do 14 dec, 2023 11:30

Schakelt hij slecht (laat) op bij koude motor? Of is er geen vermogen? Dat zijn toch twee verschillende dingen.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 14 dec, 2023 14:31

Let eens op je LPG schakelaar als dit optreedt, is dit tijdens overschakelen van benzine naar LPG?

Ricardo Guiamo
Geregistreerd lid

Bericht door Ricardo Guiamo » ma 08 jul, 2024 16:36

Wouter1973 schreef:
do 14 dec, 2023 11:30
Schakelt hij slecht (laat) op bij koude motor? Of is er geen vermogen? Dat zijn toch twee verschillende dingen.
Ik heb het idee dat hij slecht schakelt omdat er geen vermogen is.

Ricardo Guiamo
Geregistreerd lid

Bericht door Ricardo Guiamo » ma 08 jul, 2024 16:57

Nu het warmer is heeft hij er geen last van.

Wouter1973
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter1973 » di 09 jul, 2024 14:08

Je legt een verband tussen geen vermogen en slecht schakelen. Zonder precies duidelijk te hebben wat 'slecht schakelen' betekent geloof ik eerlijk gezegd niet dat een bak slecht schakelt omdat er geen vermogen is. Klinkt meer als bakolie die niet op peil is danwel sterk verouderd is. Waardoor de bak waarschijnlijk niet schakelt zoals het zou moeten, en bijvoorbeeld in winterstand o.i.d. schiet. Dat voelt dan als geen (weinig) vermogen, maar ligt dan toch echt aan de bak. Is er geen foutmelding?

Plaats reactie