Voorin koude lucht, achterin warm
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Gisteren viel het me op dat ik voorin koude lucht kreeg, en achterin echt bijzonder warm.
Heb al gezocht op het forum naar soortgelijke ervaring en dit was het topic dat ik vond: viewtopic.php?f=8&t=101170&p=1628949&hi ... d#p1628949 daar werd ik dus niet veel wijzer van.
- Saab 9-5 2.0t estate 1999
- Airco doet het momenteel niet. Klus voor het voorjaar, maar kan m.i. geen verklaring zijn voor het verschil voor en achter
- Was sowieso bijzonder dat ik gisteren koud lucht voor kreeg, aangezien de ACC op 20 graden stond en het buiten zo'n 10 graden max was
Wat me verder opviel was dat de radio best warm werd tijdens de (240km lange) rit. Is dat normaal? De SID heeft normaal geen uitvallende digits (hartstikke trots op:) en nu wel een paar. Weet iemand waar de temp sensor zit voor de Acc? Toevallig in de buurt van de warme radio?
Heb al gezocht op het forum naar soortgelijke ervaring en dit was het topic dat ik vond: viewtopic.php?f=8&t=101170&p=1628949&hi ... d#p1628949 daar werd ik dus niet veel wijzer van.
- Saab 9-5 2.0t estate 1999
- Airco doet het momenteel niet. Klus voor het voorjaar, maar kan m.i. geen verklaring zijn voor het verschil voor en achter
- Was sowieso bijzonder dat ik gisteren koud lucht voor kreeg, aangezien de ACC op 20 graden stond en het buiten zo'n 10 graden max was
Wat me verder opviel was dat de radio best warm werd tijdens de (240km lange) rit. Is dat normaal? De SID heeft normaal geen uitvallende digits (hartstikke trots op:) en nu wel een paar. Weet iemand waar de temp sensor zit voor de Acc? Toevallig in de buurt van de warme radio?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Een sensor zit in het roostertje bij de spiegel
Probleem is dat alleen warm achter nog geen oplossing kent. Tenzij je rechtsvoor ook warm hebt want dan blijft ofwel een warme lucht klep bij de bestuurder hangen of de klep bij de andere zone.
De radio wordt idd vrij warm.
Probleem is dat alleen warm achter nog geen oplossing kent. Tenzij je rechtsvoor ook warm hebt want dan blijft ofwel een warme lucht klep bij de bestuurder hangen of de klep bij de andere zone.
De radio wordt idd vrij warm.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Re: Voorin koude lucht, achterin warm
Aha oke dank je wel voor de snelle en heldere reactie. Het is geen ramp (kinderen zijn pas 1 jaar, dus nog te klein om te zeuren haha). Voorin was alles koud
Dan gaan we gewoon op onderzoek uit, I'll keep you posted hier, dan kan het nog voor nut zijn voor anderen evt.
Dan gaan we gewoon op onderzoek uit, I'll keep you posted hier, dan kan het nog voor nut zijn voor anderen evt.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Er is een stelling dat het komt door het dichthouden van de roosters rechtsvoor. Maar ook als dat niet gebeurt en eea gekalibreerd is speelde het in mijn vorige 9-5 ook. Mogelijk een van de kleppen die niet geheel sluit oid en dan door de ligging van de leidingen wellicht een andere verdeling nog teweeg brengt. Het blijft een vreemd probleem aangezien er geen klep is voor achter alleen. Dus theoretisch gezien kan het niet wat er gebeurt…
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Interessant. Morgen heb ik weer een langere rit voor de boeg - ik ga een 900GLE ophalen - dus dan zal ik eens wat met open en dicht spelen
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Je hebt het virus al aardig te pakken!
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

[q]
Klopt ja, flink aangestoken:) Er was weer een plek vrij, dan mag het:)
Ik ben overigens niet met de 9-5 heen en weer gegaan maar met de auto van mijn vrouw. Dus het testwerk komt een andere keer!
[/url]
Klopt ja, flink aangestoken:) Er was weer een plek vrij, dan mag het:)
Ik ben overigens niet met de 9-5 heen en weer gegaan maar met de auto van mijn vrouw. Dus het testwerk komt een andere keer!
[/url]
Reden: Onnodige quote
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Das niet zo maar een 900! Een echt politie uitvoering?
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Nou, in tussentijd helaas nog geen lange rit gemaakt om goed te kunnen testen. Maar wel iets anders op het spoor gekomen…
Ik moest even de zekering van de DICE eruit halen toen ik zag dat er geen zekering zat op de plaats van de stoelverwarming. Ik heb al die tijd gedacht dat de stoelverwarming simpelweg kapot was (de beruchte matjes), maar ik dacht hmmmm, ik kan het proberen.
En wat denk je… heerlijk warme kadetjes:)
Vervolgens bleek de bijrijdersstoel niet meer uit te gaan, dat was waarschijnlijk de reden dat de vorige eigenaar de zekering er maar uit heeft gehaald. Na wat uitsluit-werk met schakelaars heb ik vanochtend bij het onderdelenmagazijn van Saabclub Nederland een nieuwe schakelaar gehaald voor 3,- (en nog wat spulletjes voor de 900).
En voor 3,- heb ik nu dus heerlijke stoelverwarming. Precies op tijd ook:)
Ik moest even de zekering van de DICE eruit halen toen ik zag dat er geen zekering zat op de plaats van de stoelverwarming. Ik heb al die tijd gedacht dat de stoelverwarming simpelweg kapot was (de beruchte matjes), maar ik dacht hmmmm, ik kan het proberen.
En wat denk je… heerlijk warme kadetjes:)
Vervolgens bleek de bijrijdersstoel niet meer uit te gaan, dat was waarschijnlijk de reden dat de vorige eigenaar de zekering er maar uit heeft gehaald. Na wat uitsluit-werk met schakelaars heb ik vanochtend bij het onderdelenmagazijn van Saabclub Nederland een nieuwe schakelaar gehaald voor 3,- (en nog wat spulletjes voor de 900).
En voor 3,- heb ik nu dus heerlijke stoelverwarming. Precies op tijd ook:)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Koud voor en warm achter heeft te maken met de distributie klep rechterzijde middenconsole. Achter gaat mee op pax zijde van acc. Dashboard kastje en afdekking kachelradiateur uitbouwen, waarschijnlijk is daar een metalen stangetje los uit het gele railtje. Wijst zich vanzelf en zo niet stuur maar pb
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Dank je wel Sapphire. Dat klinkt niet al te moeilijk, eens even kijken als het weer wat klusweer is