Met het oog op een importauto keek ik naar de gewichten. In Dld zie ik dat een Aero automaat estate Mk2 op een gesammtgewicht van ruim 2000 kg staat. Nog niet duidelijk is wat als eigen gewicht op kenteken staat.
In Nederland zie ik rond de 1600-1650 kg als eigen gewicht. Ik ben bang dat bij import een hoger gewicht wordt opgevoerd met dito belastingconsequenties. Iemand hier ervaring mee? En is op basis van het CoC een lager eigengewicht verdedigbaar?
Gewicht kentekenbewijs
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Gewicht kentekenbewijs
Denk dat het te maken heeft met maximaal toelaatbaar gewicht en ledig gewicht.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Gewicht kentekenbewijs
Ik begrijp dat het leeggewicht 1710 kg is van deze volle Aero estate. Is dat een normaal gewicht? Zie een vergelijkbare op marktplaats (ook my 2003) met 1610kg nl.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

In Duitsland heb je er vaak een CVO bij, daar staan de juiste gewichten op. Met CVO komt het juiste gewicht dus ook op het nieuwe kentekenbewijs te staan.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

op het quasquai forum staat er meer over. Blijkt dat door de harmonisatie in europa het rijklaargewicht als standaard kentekengewicht is bepaald. Om dat Nederland met een leeggewicht werkte en daarop haar MRB baseert wordt sindsdien gerekend met rijklaargewicht minus 100 kg. Dat betekent dus ook dat je bij import goed moet kijken of het kentekengewicht wel op de juiste plaats wordt toegepast. Het kentekengewicht uit het buitenland is dus veelal de waarde van het rijklaargewicht.
En dat klopt dan weer met het kenteken dat ik zag 1710-100 maakt 1610 wat weer een gebruikelijke waarde is voor de 2.3T estate automaten.
linkje naar de bron:
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=10210.0
En dat klopt dan weer met het kenteken dat ik zag 1710-100 maakt 1610 wat weer een gebruikelijke waarde is voor de 2.3T estate automaten.
linkje naar de bron:
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=10210.0
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Gewicht kentekenbewijs
Inmiddels staat de auto op kenteken en staat er netjes 1610 kg genoteerd. Eind goed al goed. CVO bleek niet nodig.