Maat headunit <MY06

1997-2010
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Maat headunit <MY06

Bericht door Tubbe » wo 02 aug, 2023 19:34

Heeft iemand de maat van de headunit paraat ( of kan m opmeten) van een pre Dame Edna? Ik kan nergens de buiten maat vinden, ook niet bij de losse frames. Het is nl net iets groter dan 2DIN. Bedankt

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Re: Maat headunit

Bericht door Blacky Turbo S » vr 04 aug, 2023 15:54

Hoi,

Voor beide dashboards, oud en DE, is 2 DIN de juiste maat. Voor beide kun je een frame eromheen kopen, en dan past het perfect. Heb zelf een 2002 en 2003 van een 2DIN unit voorzien.Afbeelding

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Maat headunit

Bericht door Tubbe » vr 04 aug, 2023 20:55

Dank voor je reactie. Ik was niet duidelijk genoeg, maar wat is de buitenmaat van dat frame? Dus de maat tussen SID en ECC en de opening over de breedte?

Dat ze beide 2DIN zijn is me bekend. Maar de DE heeft het voordeel dat het frame er omheen veel breder is (en best lelijk met de standaard GM radio). Daar kan zodoende een unit met een (voorhangend) groter scherm in. Tot circa 10” is dat goed in te passen (zie foto). Ik ben benieuwd wat er bij een pre facelift (mk1mk2) maximaal past voor de 2DIN unit.
Afbeelding

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Maat headunit <MY06

Bericht door op » vr 04 aug, 2023 21:08

19,6 cm breed, 11,7 cm hoog.
Zojuist in de auto opgemeten. 8)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » vr 04 aug, 2023 21:12

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 05 aug, 2023 7:19

Dat zou betekenen dat de headunit van Joying met het 10,1” scherm past op de plek van het frame in de DE en de 8” op de plek in de mk1/mk2. (5mm hoger dan het frame en net zo breed.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 05 aug, 2023 10:26

Chinese zooi.... rillingen lopen over mijn rug. Je weet dat het niet onze vriendjes zijn, toch?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 05 aug, 2023 21:09

Gewoon een ander Google account en verder mooi gebruiken. Ze maken echt aardige producten daar.
Wat zou jij adviseren dan? De zgn A merken maken niet dit soort stand alone Android computers voor in de auto.

En nee ze zijn niet in alles onze vriendjes. Maar ga me niet vertellen dat andere producten die we dagelijks gebruiken geen Chinese oorspong hebben. Zonder hen hadden en hebben we niet de producten en welvaart die we nu hebben toch? (Getypt op een iPhone, designed in California made in China)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 06 aug, 2023 0:32

Mijn advies zou idd zijn zo veel mogelijk kijken naar Europese, dan wel niet Chinese makelij... elke euro die je spendeert is er ene verloren. Sterker nog je sterkt er een regiem mee waar jij niet onder zou willen leven.
Geschreven op een mobiel gemaakt in een staat, nog steeds in conflict met een door China gesteund regiem... waar mensen nauwelijks rechten hebben...
Nah, niet echt materie voor hier... maar ik vind zo'n ontijds, goedkoop scherm, niet in een 9-5 passen. Maar dat is natuurlijk slechts mijn (ouderwetse?) mening.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Maat headunit

Bericht door Tubbe » zo 06 aug, 2023 9:29

Een mening staat je vrij Evo, ontijds kan ik me iets bij voorstellen. Met name pre facelift vind ik de eenheid in het dashboard nog steeds mooi, maar het oogt inmiddels ook behoorlijk outdated. De enige manier om er iets moderns aan te hangen zonder het beeld te wijzigen is door een SAAB aux er aan te knopen. Daarmee heb ik niet alle functionaliteit die een moderne auto wel heeft. Voor de DE vind ik dat al anders: het ontwerp van een groot stuk zwart nutteloos plastic in het dashboard, is van geen enkele waarde en vind ik persoonlijk een behoorlijke misser. Die ruimte benutten voor een modernere functionaliteit (zoals navigatie, streaming muziek en DAB+ radio vind ik dan een logisch keuze. Het scherm van m’n huidige Denso navi met verouderde kaart bekijk ik eigenlijk nooit meer…
Voor mij hoeft het niet helemaal origineel, maar het mag er wel mooi uit zien.

Daarin onderscheidt Joying zich met de laatste serie schermen ook van de meeste andere Chinese en westerse aanbieders. Een keurig groot formaat, mooi afgerond en afgewerkt en geen merknaam groot in beeld. Daar houd ik wel van. Het is overigens geen goedkope unit, zoals je er vele voor 100 euro op Ali koopt.

Wat betreft politiek ed, eens dat is niet voor hier. Ik denk echter dat zolang ons kapitalistisch westers systeem de laagste productiekosten blijft zoeken we nog steeds sterk leunen op landen waar regimes heersen die niet de onze zijn. Het enige verschil met een volledig Chinees product is dan dat de winstmarges bij westerse bedrijven blijven. Zo lang je niet weet wie daar wereldwijd de aandeelhouders van zijn…weet je nog niet wie je met die aankoop blij maakt.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 06 aug, 2023 10:58

Tubbe schreef:
vr 04 aug, 2023 20:55
Afbeelding
Als je dit doet zit de linker 1/4 tot 1/3 van het scherm verstopt achter je stuur. Ik hou het om die reden eigenlijk altijd bij een ‘gewoon’ 7” scherm 2DIN unit.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » ma 07 aug, 2023 9:38

Nu scheelt het wel dat je stuur links zit, dus voornamelijk in het zicht van je knopjes en minder voor het scherm.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 07 aug, 2023 11:00

Ik heb die vraag aan de maker van deze video ook gesteld. De nieuwe unit heeft namelijk geen (vaste of virtuele) knopjes meer (ook geen merknaam op de bezel dus heel clean), maar alleen een menustructuur aan de linkerkant.
Afbeelding
Dit is de 8” versie maar lay-out van 10.1” is precies hetzelfde.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 09 aug, 2023 22:55

Ziet er goed uit Tubbe! Begrijp ik het goed dat dit scherm gekoppeld wordt aan je telefoon en dat je het min of meer los los voor je oude unit wilt hangen? Maar je hebt dus wel een aux in nodig?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 10 aug, 2023 9:07

Nee dit is een complete Android unit waarvoor de oude headunit moet wijken. Het is een 2DIN met een scherm dat iets naar voren staat. Daarmee dek je ingeval van de DE dus det hele “radioframe” af. Geeft m.I. Echt wel een strakke look Bij de mk1/2 past ie tussen sid en ecc maar is het natuurlijk een totaal ander plaatje. Combinatie met een shellfant face plate (waarbij de sid headunit en ecc in de mk1/2 worden afgedekt kun je beter maken met een eenvoudige 7” unit denk ik.

Plaats reactie