E85 nog ergens te koop in NL?
-
Paulhofstra
- Geregistreerd lid
E85 nog ergens te koop in NL?
Ivm de aankoop van een Saab 9-5 2.3t biopower vraag ik me af of ik hier alleen in Frankrijk, Zweden en Duitsland op E85 kan rijden/E85 kan tanken.
Of is er ergens in NL ook nog een plaats waar ik dit kan tanken?
Gr Paul
Of is er ergens in NL ook nog een plaats waar ik dit kan tanken?
Gr Paul
-
KoenS9-5
- Geregistreerd lid
Re: E85 nog ergens te koop in NL?
Volgens glpautogas.info zijn er 14 tankstations in Nederland met E85, maar of ik dat geloof...
Paar maanden terug was er i.i.g. bij de Shell Green Planet in Pesse nog E85, die staat ook op de lijst vsn glpautogas.info. Alleen als ik op de site van Shell kijk bij aangeboden brandstoffen zie ik er geen E85 bij staan.
Paar maanden terug was er i.i.g. bij de Shell Green Planet in Pesse nog E85, die staat ook op de lijst vsn glpautogas.info. Alleen als ik op de site van Shell kijk bij aangeboden brandstoffen zie ik er geen E85 bij staan.
-
jelger
- Geregistreerd lid
In Pesse bij de A28, Greenplanet. Die zou het nog moeten hebben volgens de site.
https://greenplanet-energy.nl/brandstof/flexi-fuel/
Maar pas geleden zei iemand hier dat ze er mee opgehouden waren?
Voor mij is het al even geleden en te ver weg om te controleren. Sowieso, als ze het nog hebben, alleen voor de leuk, want het was toen al 50 cent duurder dan gewone E10.
glpautogas.info
Dat is oude niet bijgewerkte informatie. Die stations zijn allemaal weg.
https://greenplanet-energy.nl/brandstof/flexi-fuel/
Maar pas geleden zei iemand hier dat ze er mee opgehouden waren?
Voor mij is het al even geleden en te ver weg om te controleren. Sowieso, als ze het nog hebben, alleen voor de leuk, want het was toen al 50 cent duurder dan gewone E10.
glpautogas.info
Dat is oude niet bijgewerkte informatie. Die stations zijn allemaal weg.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

dat scheelt niet veel met BP98 of Shell-Vpowerhet was toen al 50 cent duurder dan gewone E10
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik betaalde in de zomer van 2021 2,399. Shell v-power zal misschien 1,80 geweest zijn?
-
Paulhofstra
- Geregistreerd lid
[]
In NL? In Frankrijk gelukkig (nog) niet....
In NL? In Frankrijk gelukkig (nog) niet....
-
jelger
- Geregistreerd lid
Dat was inderdaad bij bovengenoemde Greenplanet. Vooruit, 2,394

-
Grootj
- Geregistreerd lid
Had je nou voor 10K aan e85 getankt??? 4177 liter in zo'n grote vierkante witte doos?
Edit: die zijn maar 1000l, dus zoiets dan;

Edit: die zijn maar 1000l, dus zoiets dan;

-
jelger
- Geregistreerd lid
Ja. Dat lukt toch wel, of niet dan?
-
Grootj
- Geregistreerd lid
Ten 1e waarom? Ten tweede: Bij dat soort aantallen lijkt het mij de moeite waard om naar Frankrijk te rijden en €5833 (- kosten om heen en terug te rijden natuurlijk (€300?) te besparen. Scheelt toch €5500... kun je 2 keer voor volgooien 

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Als je je fantasie gebruikt zou je kunnen verzinnen dat er wellicht een onzichtbare komma voor de laatste twee cijfers in bovenstaande getallen staat..

-
Steve-O
- Donateur (8x)

Afgelopen zaterdag kwam ik langs Pesse en ben even wezen checken. Er is inderdaad weer (of nog steeds) E85 met maximaal 85% Ethanol verkrijgbaar onder de naam FlexiFuel. Prijs per liter was € 2,39. (Nog steeds waardeloos duur dus)
foto's volgen
foto's volgen