Zoals eerder in dit topic te lezen was, heb ik vorig jaar de turbo naar de fielefaantjes gereden op de dag dat hij getuned werd (achteraf gezien was de turbo al kaduuk). Op advies van Evo heb ik er toen een TD04 in gezet, omdat die robuuster gelagerd is. Vincent adviseerde me toen om vervolgens nog wel een keer de software aan te passen op de grotere turbo. Helaas stond de tweede helft van vorig jaar bij ons in het teken van verdrietige familieomstandigheden, dus hadden we andere dingen aan ons hoofd dan tuning van de 9-5. Dus dat plan bleef even op de plank liggen.
Aangezien ik voor mijn werk zo nu en dan in Apeldoorn moet zijn, dacht ik.. laat ik eens langs Dion rijden. Dion stelde voor om ook de aanzuigbuis te vervangen voor een breder exemplaar en rode Viggen injectoren te plaatsen. Afspraak werd gemaakt, en zo geschiedde dus vorige week. Mijn 9-5 is dus tweemaal getuned, een keer door Evo en nu door Dion
Om een lang verhaal iets sneller te maken... de 9-5 rijdt nu eindelijk zoals ik hem wil hebben en daar ben ik echt blij mee. Hij pakt nu door de extra lucht ook een beetje fijn op bij lage toeren en schakelt echt vloeiender. En ja, hij is ook echt sneller, maar dat vind ik niet eens zo interessant. Nou oke, heel af en toe wel dan:)
En om het af te maken heb ik thuis even wat gesneden met de laser (is magneetplaat met geborsteld RVS-look). Voor de rest: genieten!