9-5 2t Estate

1997-2010
Plaats reactie
Imola08
Geregistreerd lid

9-5 2t Estate

Bericht door Imola08 » za 22 apr, 2023 22:52

Goedendag,

Vandaag de eigenaar geworden van een 9-5 estate bij 2005
Deze auto is mijn kennismaking met het merk Saab
De auto is in 2005 Zweden geleverd en in 2018 naar nl gekomen.
Boekjes zijn netjes ingevuld dus lijkt me wel in orde
Om de auto thuis te brengen een ritje van 250 kilometer, en ik moet zeggen het was een aangename kennismaking.
Ik heb de auto aangeschaft om de ruimte en omdat het een automaat is.
Auto was m.i. netjes geprijsd maar van 2005 dus moet hier en daar wel iets aan gebeuren.
Randen achterspatborden moeten iets bijgewerkt worden.(nieuwe rubberstrip en behandeling tegen roest)
Knopje stoelverwarming blijft hangen ( lijkt mij met de zomer in aantocht niet nodig)
Achterklep gaat niet automatisch open ( nieuwe gasveren?)
Mocht er iemand tips hebben . Ik het forum er nog niet op nagekeken
Zal nog wel mee tegenkomen, maar vind het leuk om een auto te bezitten waar je wat aan kan sleutelen. Bij deze een foto misschien herkent iemand deze auto en kan nog wat extra info over de auto vertellen.
Mvg Imola
Afbeelding

waldpyk95
Donateur
Donateur

Re: 9-5 2t Estate

Bericht door waldpyk95 » zo 23 apr, 2023 0:06

Gefeliciteerd! Ze staat er mooi bij.

Ik heb destijds mijn stoelverwarmingsbediening los gehaald (onderste bakje eruit en ze naar voren duwen) en ingespoten met contactspray. Ik weet niet of jouw kwalen gelijk zijn maar als de wieltjes kleven zou ik wat (lager)vet gebruiken om ze te smeren.

Veel rijplezier!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 23 apr, 2023 9:56

Gefeliciteerd met je aankoop:-)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 24 apr, 2023 11:15

Gefeliciteerd met je mooie glanzende bolide.

Je kunt de stoelverwarmingsknop verwijderen en ook zonder met de SAAB rijden. Kun je de knop uiteennemen, schoonmaken en doormeten. Als de weerstandsgeleidebaan versleten is, kan ik of een andere forummer je vast aan een vervanger helpen.

De achterklep moet een einde opgetild, maar gaat dan nog niet de rest van de weg zelfstandig omhoog? Dan inderdaad nieuwe gasveren.

Veel rijplezier.
:O:

Plaats reactie