Intermittent issues met sleutels/afstandsbediening 9-5

1997-2010
Plaats reactie
Boef_Arjen
Geregistreerd lid

Intermittent issues met sleutels/afstandsbediening 9-5

Bericht door Boef_Arjen » ma 12 dec, 2022 16:38

Sinds vorige week is 1 van mijn sleutels van 9-5 een beetje onbetrouwbaar. (2e gebruikte ik sowieso niet echt ivm vermoeden dode batterij) Afstandsbediening deed het af en toe niet, maar soms weer wel. Idem met radio die soms aan blijft staan en het slot wat niet ontgrendeld als je de sleutel uit het contact haalt na uitzetten motor. Hoewel ik nooit een ‘replace battery key’ waarschuwing in mijn SID heb gehad dacht ik toch dat het aan de batterij lag en heb deze vervangen van beide sleutels (zoals gezegd; andere was sowieso al even dood). Initieel deed de sleutel het helemaal niet (ook het ‘aanmelden’ niet met 4 / 8 keer op de open / dicht knop drukken), maar na een rit een paar uur later deed hij het opeens weer wel, en vanmorgen weer niet. Sleutel 2 heeft het helemaal niet gedaan na vervangen batterij.

Ik heb voor de zekerheid nog een andere batterij gekocht, maar zelfde probleem. Ik heb de sleutels van binnen nog even een beetje schoongemaakt en klein beetje contactspray op de contactjes onder de batterijen gedaan, maar ook zonder succes. Ik kon volgens mij niet het witte plastic gedeelte scheiden van het printplaatje zonder echt dingen te slopen dus niet gedaan. Ik heb ook correcte type batterij: CR1632.

Starten heeft overigens nog geen problemen opgeleverd. Ik heb ook nog de tip geprobeerd om op je SID te zien of de sleutels zijn aangemeld met sleutel in “ON” -stand en dan ontgrendel knop ingedrukt houden, maar dan verschijnt er op mijn SID helemaal niks.

Zou het kunnen dat het probleem aan de kant van de auto ligt bij de ontvanger of moet ik het elders zoeken?

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Intermittent issues met sleutels/afstandsbediening 9-5

Bericht door busy » ma 12 dec, 2022 16:44

Zou ontvanger/sensor afstandsbediening in je auto kunnen zijn Of contact blokje middenconsole Even je sleutel in grafiet stoppen (potlood er paar keer langs halen en dan in contact steken en in en uit halen zodat contactblok gesmeerd wordt en deze wel goed omhoog komt als je je sleutel eruit haalt

PrinsesElsa
Geregistreerd lid

Bericht door PrinsesElsa » ma 12 dec, 2022 17:00

De radio die niet uitgaat in combinatie met een niet werkende afstandbediening herken ik wel: duurde even voor ik het doorhad, maar dat was telkens het contactblokje. Bij het verwijderen komt het slot normaal gesproken iets omhoog. Soms echter blijft dat hangen, en dan gaat de radio niet uit, maar wil hij ook niet meer op slot. Even goed kijken en soms even opnieuw sleutel erin en verwijderen. Ik ben inmiddels zo "handig" dat het mij bijna nooit meer gebeurt, maar ik kan het wel vrijwel "op commando" verkeerd doen :)

Boef_Arjen
Geregistreerd lid

Bericht door Boef_Arjen » ma 12 dec, 2022 22:20

PrinsesElsa schreef:
ma 12 dec, 2022 17:00
De radio die niet uitgaat in combinatie met een niet werkende afstandbediening herken ik wel: duurde even voor ik het doorhad, maar dat was telkens het contactblokje. Bij het verwijderen komt het slot normaal gesproken iets omhoog. Soms echter blijft dat hangen, en dan gaat de radio niet uit, maar wil hij ook niet meer op slot. Even goed kijken en soms even opnieuw sleutel erin en verwijderen. Ik ben inmiddels zo "handig" dat het mij bijna nooit meer gebeurt, maar ik kan het wel vrijwel "op commando" verkeerd doen :)

Het lijkt inderdaad te liggen aan het omhoogkomen van dat contact. Net geprobeerd met erin steken en eruit halen en hij komt soms beter omhoog dan andere keren. Is dat een syteem wat een beetje te ‘smeren’ valt?

Edit: ik zie nu dat busy dat ook voorgesteld heeft! Zal morgen even aan de gang gaan met die grafiet-tjak

Plaats reactie