Volgende week 3 weekjes vrij, hopelijk eindelijk tijd om is wat problemen met m'n 9-5 op te pakken.
De SID valt soms uit, of brand heel fel, om dan weer normaal te werken. Opvallend is dat wanneer ie uitvalt, ik geen claxon heb, de verklikker van de richting aanwijzer niet tikt en nog wat dingetjes. Is dit een bekend probleem misschien? Zit dit in de SID of is/kan het iets anders zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
(9-5 3.0t V6 '99)
Uitval SID.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Uitval SID.
Mmm, kan er een storing lichtintesiteitsregeling zitten die dit veroorzaakt? Even testen met die van een andere SAABrijder die dit probleem niet heeft.
-
Basdriver
- Donateur (3x)

Bedankt, probleem is dat het een onvoorspelbare storing is, dus ik zou langere tijd een andere SID moeten hebben en dan nog kan het toeval zijn. Heb wel gedacht aan vervanging maar was juist blij helemaal geen dode pixels te hebben, en vind het uitvallen van functies als claxon en verklikker zo’n vreemde combinatie.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Als het je helpt mag je wel wat van mij lenen onze testen. Wellicht is er bij je in de buurt ook nog wel iemand waarbij dat kan.
-
Basdriver
- Donateur (3x)

Bedankt voor het aanbod, Groningen is helaas wat uit de richting
maar er zit een Saab garage in Delft (wat voor mij dichtbij is) waar ik goede berichten over gehoord heb, misschien dat ik daar nog langs kan.
Bij de laatste APK bij mijn garage sinds jaren (is een Mitsubishi dealer) opperde de monteur iets over een vergelijkbare issue met de Lancer Evo, bij die auto is het een kabeltje in de stuurkolom die sluiting maakt. Heb daar nog niet naar gekeken, iemand die weet of dat kan kloppen? (Moet er wel bij zeggen dat het Evolution stuur een hoeveelheid knoppen heeft die allemaal direct met de control unit communiceren, dus wellicht geen vergelijk.)
Bij de laatste APK bij mijn garage sinds jaren (is een Mitsubishi dealer) opperde de monteur iets over een vergelijkbare issue met de Lancer Evo, bij die auto is het een kabeltje in de stuurkolom die sluiting maakt. Heb daar nog niet naar gekeken, iemand die weet of dat kan kloppen? (Moet er wel bij zeggen dat het Evolution stuur een hoeveelheid knoppen heeft die allemaal direct met de control unit communiceren, dus wellicht geen vergelijk.)
-
Basdriver
- Donateur (3x)

Weet iemand (of) hoe ik de kappen achter het stuur los kan maken? (waar de hendels zitten) Er zitten 2 schroefjes achter het stuur, het lijkt er op dat het hele stuur er dan af moet?? 
-
Orphy
- Donateur (5x)

Aan de onderkant van de onderste kap zit in het midden nog een t25 torx