Saab 9-5 2.0 Vector/Victor

1997-2010
Plaats reactie
VikMilton
Geregistreerd lid

Saab 9-5 2.0 Vector/Victor

Bericht door VikMilton » ma 25 jul, 2022 19:05

Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik de trotste eigenaar van een saab 9-5 2.0 vector midnight blue.
De komende tijd zal ik wat update en vragen posten, hier onder al een opsomming van de geplande werkzaamheden.

De hamerheads ga ik vervangen voor alu28 velgen, deze gaan hopelijk deze maand naar de poedercoater.
Ik kwam deze week een filmpje tegen van een 9-5 aero die denk ik binnenkort in de verkoop gaat in belgie.
https://www.youtube.com/watch?v=-nn1cotCRaY

Heeft iemand een idee wat voor soort banden dit zijn? En is deze saab verlaagd of is dit door het aero onderstel?

Op dit moment zit er een blaupunkt navigatie systeem in, deze zou ik graag uitbouwen en vervangen voor een asbak. (fotos volgen)
Dus ik ben op zoek naar een asbak in het zilver.
In de toekomst zou ik graag een nieuw radio systeem inbouwen met apple carplay, tips zijn welkom!

Dan vroeg ik me af:
https://tunstyle.eu/home/89-rear-window ... iler.html
https://tunstyle.eu/home/90--hirsch-sty ... oiler.html
Heeft er iemand ervaring met deze site en producten? De bovenstaande lijken me wel een mooie aanvulling

Verder voor chiptuning vroeg ik me af of er hier mensen tips hebben? Is het wijsheid om voor een hirsch tuning te gaan of heeft dat weinig meerwaarde?

Op dit moment ben ik ook nog op zoek naar een goede garage voor onderhoud in de buurt van Turnhout.
Heeft er iemand ervaring met Kegels in turhout? Anders denk ik dat ik bij Peter Heijnes aanklop in eersel.
Ik hoop dat ik jullie niet te veel met vragen bombardeer :lol: .

Afbeelding

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 9-5 2.0 Vector/Victor

Bericht door Tubbe » di 26 jul, 2022 20:27

Hirsch is origineel maar gezien je garantie al is verlopen is een tuning van de huistuners een prima en voordeliger alternatief.

Eersel is een prima adres, of Breda

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » di 26 jul, 2022 22:14

In de toekomst zou ik graag een nieuw radio systeem inbouwen met apple carplay, tips zijn welkom!
ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen.

VikMilton
Geregistreerd lid

Bericht door VikMilton » do 04 mei, 2023 16:16

Ondertussen bijna een jaar later :-P+.
Helaas heb ik Prive vrij weinig tijd om aan de auto te werken.
Vandaag heb ik mijn vers gepoedercoate velgen er onder laten leggen met Bridgestone banden.

Een maand geleden heeft er helaas iemand de zijkant van de auto geschaafd, natuurlijk zonder een briefje achter te laten ;-|+ . Ik overweeg om de auto rondom opnieuw te laten spuiten.

Binnenkort wil ik nieuwe vering rondom plaatsen omdat de auto erg door zijn vering lijkt te zakken. Het zullen de jaren wel zijn.

Verder wat kleine zaken:
De haaienvinnensoep antenne is aan vervanging toe. Ik zoek nog een asbak om de navigatie uit te bouwen, zie foto. Als iemand mij daar aan kan helpen dan hoor ik het graag.
De lamellen rond de pook zijn kapot.

ik overweeg om een Bluetooth module in te bouwen. https://saabaux.com/cdconnect-saab-bluetooth.html
Is er iemand die weet of dat lastig is met de navigatie die er nu in zit?

Tips zijn welkom

Afbeelding

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 04 mei, 2023 23:35

Ik heb alle spullen die je zoekt wel voor je, stuur maar pb bij intresse.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » do 04 mei, 2023 23:42

RenD carparts heeft alles wat je zoekt en ReierParts kan je helpen met je audio / navigatie

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 04 mei, 2023 23:53

😂

VikMilton
Geregistreerd lid

Bericht door VikMilton » za 20 mei, 2023 0:59

Hallooo!
Kleine update.
De auto ligt helemaal uit elkaar om rondom uitgedeukt en opnieuw gespoten te worden. Ik heb alle beschadigde kunststof onderdelen opnieuw besteld.
(Haaienvin, binnenwerk spiegel, grill, ruitenwisser sproeier)
De deurgrepen en strips worden mee gespoten in de kleur (het commentaar zal ik incasseren :mrgreen: ).
Afbeelding
Ondertussen heb ik ook kans gehad om de navigatie te vervangen voor een asbak, heb een kabel klaar gelegd voor een usb oplader van Saab 3print. Lamellen voor de pook zijn ook binnen en nieuwe matten :) .
Update volgt als alles terug in elkaar zit.
Afbeelding

VikMilton
Geregistreerd lid

Bericht door VikMilton » zo 11 jun, 2023 16:45

Ondertussen is de auto gespoten.
Binnenkort worden de achterste ruiten van een lichte tint voorzien. Verder ben ik op zoek naar een andere uitlaat. Zijn er hier Belgen op het forum die hier ervaring mee hebben? (Ivm de keuring)

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 11 jun, 2023 17:13

Mooi geworden Victor!

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 13 jun, 2023 8:38

heey
BE keuring ivm uitlaat is .....
3inch downpipe mag maar op de dempers dient CE en nog liefst saab te staan
staat er het niet op dan dien je een attest te hebben van goedkeuring dat die uitlaat voor jou auto is
bv: hangt er iets aan van hirsch dan heb je een attest van hirsch nodig en hirsch zal dan dat met wat kosten uitreiken indien dit conform is met hun regels
laat ons zeggen dat je met een dubbele uitlaat pijp nooit in BE door de keuring geraakt

mvg werner

Plaats reactie