Ah shit nu kan ik ze niet meer voor 300 verkopen!
originele veren 9-5 Aero estate 2003?
- Roeland92
- Geregistreerd lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: zo 15 jan, 2017 12:19
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Saab 9-5 Aero Estate 2000 - 135.000km
Saab 900 S Coupé 1992 - 292.000km
Volvo 240 GL B200E 1990 - 220.000km
Saab 900 S Coupé 1992 - 292.000km
Volvo 240 GL B200E 1990 - 220.000km
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Gewoon proberen
Prijzen op Autodoc wisselen per dag Geen intentie je handel te verstieren
Prijzen op Autodoc wisselen per dag Geen intentie je handel te verstieren
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Guido900T
- Donateur (3x)
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
De zaak zit eronder en de auto rijdt fantastisch! Minder deinen en hellen in de bochten, responsieve demping, scherp sturend en zeker niet te hard geveerd. De HD vering maakt hem wat stijver achter en dat komt het weggedrag zeker ten goede. Ik zat met een grote grijns te sturen. Auto staat ook mooi op de poten vind ik.
9000 Turbo 2.0 CSE stage 1 230 PK (Dion HPT) 1996, Black
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
- Koen K
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: do 28 mei, 2020 16:13
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Fijn! Ik neem aan dat de achterkant nog iets gaat zakken vanwege die LPG-tank, dan staat hij nog net wat beter. Maar sowieso beter als de achterkant ietsjes omhoog staat dan ietsjes omlaag, naar mijn smaak. Dan maakt de auto in z'n geheel al gauw een wat uitgezakte, vermoeide indruk, zeker als je een volle kofferbak hebt. Veel rijplezier ermee
2001 Saab 9⁵ Aero Estate
2022 VW ID.3
2022 VW ID.3
- Guido900T
- Donateur (3x)
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Lpg tank moet er inderdaad nog in. Dank!
9000 Turbo 2.0 CSE stage 1 230 PK (Dion HPT) 1996, Black
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 181
- Lid geworden op: za 02 dec, 2017 22:47
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Mijn aero estate uit 2003 was vorig jaar ook er moe van achteren.
ik kon een mooi setje Nivomat (voor een aero estate) op de kop tikken en monteerde deze zonder veel verwachtingen.
Nu ruim een jaar later en ca. 10.000 km verder kan ik zeggen dat dit een perfecte keuze is geweest.
Mijn estate is uitgerust met een lpg tank waaromheen van dik hechthout een volledige kist is gebouwd
voor de subwoofer. (auto heb ik zo gekocht)
Hierbij is ook nog eens de vloerafdekking vervangen door en dikke stalen plaat van 5 mm..
Kortom ligt er continue een flinke peroon achter in mijn bak.
De nivomatjes vangen dit perfect op. Ook bij zwaarder laadgewicht en/of een derde en vierde persoon wordt
door de nivomatjes perfect geregeld.
Nu vind ik de voorzijde erg laag, nagenoeg elke drempel is lastig.
Binnenkort worden de voorschokbrekers vervangen door B6 van Bilstein met de bestaande (originele) veren.
Benieuwd naar het resultaat.
ik kon een mooi setje Nivomat (voor een aero estate) op de kop tikken en monteerde deze zonder veel verwachtingen.
Nu ruim een jaar later en ca. 10.000 km verder kan ik zeggen dat dit een perfecte keuze is geweest.
Mijn estate is uitgerust met een lpg tank waaromheen van dik hechthout een volledige kist is gebouwd
voor de subwoofer. (auto heb ik zo gekocht)
Hierbij is ook nog eens de vloerafdekking vervangen door en dikke stalen plaat van 5 mm..
Kortom ligt er continue een flinke peroon achter in mijn bak.
De nivomatjes vangen dit perfect op. Ook bij zwaarder laadgewicht en/of een derde en vierde persoon wordt
door de nivomatjes perfect geregeld.
Nu vind ik de voorzijde erg laag, nagenoeg elke drempel is lastig.
Binnenkort worden de voorschokbrekers vervangen door B6 van Bilstein met de bestaande (originele) veren.
Benieuwd naar het resultaat.
9.5 estate, aero, 2.3T, automaat, lpg uit 2003.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Ik denk dat de B6'en al heel veel gaan doen voor het doorslaan op drempels, maar je zult verbaasd zijn wat een set nieuwe sport chassis veren doet. Waarschijnlijk tilt dat de neus een stukje op en is je probleem helemaal weg.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: originele veren 9-5 Aero estate 2003?
Die zijn waarschijnlijk ook versleten of vermoeid idd en wat slapper geworden.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)