Dame Edna bril afdoen….
-
Viking13
- Donateur

Dame Edna bril afdoen….
Ik overweeg de Dame Edna bril en gril matzwart te spuiten.
Kan iemand aangeven of het een simpel klusje is om te demonteren, zo ja: hoe?
Heb de zoekfuctie al gebruikt, maar vind zo 1-2-3 geen topic.
Alvast bedankt!!
Kan iemand aangeven of het een simpel klusje is om te demonteren, zo ja: hoe?
Heb de zoekfuctie al gebruikt, maar vind zo 1-2-3 geen topic.
Alvast bedankt!!
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Dame Edna bril afdoen….
Wrappen is mooier.. want spuiten is lastig qua ondergrond.
-
Viking13
- Donateur

Dat is inderdaad het plan als het spuiten mislukt
Heb inmiddels ook gevonden hoe de gril eruit moet, eerst bumper demonteren zie ik!
Heb inmiddels ook gevonden hoe de gril eruit moet, eerst bumper demonteren zie ik!
-
daniel 9-3
- Donateur

Het groom aan de motorkap zit met een paar kleine schroefjes en wat plastic klemmetjes.
Erg voorzichtig mee zijn, die zijn vaak uitgehard en knappen snel af.
-
Viking13
- Donateur

Yes! Precies dat. Heb ook een zwarte
-
Viking13
- Donateur

Dan misschien beter een extra setje zien te vinden…..daniel 9-3 schreef: ↑wo 09 feb, 2022 0:25Het groom aan de motorkap zit met een paar kleine schroefjes en wat plastic klemmetjes.
-
daniel 9-3
- Donateur

Ik zou ze gewoon netjes afplakken en spuiten.
Als je daar de ruimte voor hebt.
Die chroom lijstjes zijn er wel maar niet veel.
En ik vond ze best prijzig. Dus ik zou rustig zoeken naar een reserve setje.
Als je daar de ruimte voor hebt.
Die chroom lijstjes zijn er wel maar niet veel.
En ik vond ze best prijzig. Dus ik zou rustig zoeken naar een reserve setje.
-
busy
- Donateur (4x)

Neem een wrap. Kun je ze altijd weer in originele staat herstellen
-
1001760
- Donateur (2x)

Hej Bungy,
Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
-
daniel 9-3
- Donateur

Ik vind zo’n zwarte bril ook altijd erg mooi ogen.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bovenstaande voorbeelden is niet matzwart gespoten, maar in de hoogglans kleur van de SAAB die ook zwart is. Ook best fraai.
Matzwart er net even anders uit:

Ik kon zo gauw even geen andere voorbeelden vinden van andere kleuren als rood en blauw ...
TIP:
Voordat je je lijstjes van je motor kap probeert te schroeven, breng voorzichtig en met bescherming van de lakdelen roestetend middel aan. Of roestetende kruipolie (Wat sterkers dan WD-40, als je dat voorhanden hebt). Als je iets morst op je lak, even goed wegspoelen met water. Laat het een uur of wat intrekken en herhaal het liefst nog een keer, als je dat geduld tenminste op kan brengen. Nu heb je een betere kans dat het lukt.
De roest aan de schroefjes verhoogt namelijk de kans op breken van de plastic lipjes, omdat roest uitzet en het daardoor extra vastgeklemd zit. Het plastic trekt die weerstand gewoonweg niet.
Voorzichtig monteren met een handtorxschroevendraaier, eventueel met wat vaseline op de schroefjes; en vast is vast.
Matzwart er net even anders uit:

Ik kon zo gauw even geen andere voorbeelden vinden van andere kleuren als rood en blauw ...
Voordat je je lijstjes van je motor kap probeert te schroeven, breng voorzichtig en met bescherming van de lakdelen roestetend middel aan. Of roestetende kruipolie (Wat sterkers dan WD-40, als je dat voorhanden hebt). Als je iets morst op je lak, even goed wegspoelen met water. Laat het een uur of wat intrekken en herhaal het liefst nog een keer, als je dat geduld tenminste op kan brengen. Nu heb je een betere kans dat het lukt.
De roest aan de schroefjes verhoogt namelijk de kans op breken van de plastic lipjes, omdat roest uitzet en het daardoor extra vastgeklemd zit. Het plastic trekt die weerstand gewoonweg niet.
Voorzichtig monteren met een handtorxschroevendraaier, eventueel met wat vaseline op de schroefjes; en vast is vast.
-
Viking13
- Donateur

Thanks mannen, voor het meedenken!!!
Mocht iemand nog een setje hebben liggen…., hoor ik dat graag.
Mocht iemand nog een setje hebben liggen…., hoor ik dat graag.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Gebruikte chroom strips aan de motorkap kosten nieuw zo’n 230 euro (ja voor drie strips), gebruikt toch ook snel 120. Ik zou ze dus echt mooi laten zitten, want losmaken is breken….
Wrappen is je beste optie dan.
Wrappen is je beste optie dan.