Beste liefhebbers
Weet er iemand raad voor volgend probleem: het elektrisch raam achteraan werkt niet meer en staat nu open...
Deurkaart er af gehaald en er zat langs de voorzijde een rubber onderdeel klem tussen het raam en de deur, dit weggehaald, maar er kwam nog geen beweging in. Schakelaar even aangesloten en de motor doet het maar ik heb gezien dat er volgens mij een kabel (achteraan) losgekomen is, er hangt ook een veer aan het kabeleind. deze kabel zit natuurlijk volledig opgerold/frommeld rond het asjel. Dat zal ik niet meer los krijgen denk ik, heeft er iemand een idee hoe ik de ruit toch tijdelijk omhoog krijg tot ik een definitieve oplossing heb of het systeem vervangen kan worden?
Er zit nog een dunner kabeltje verbonden dat evenwijdig loopt met de arm die aan die de ruit bedient.
Bedankt voor de tips en tricks!
Elektrisch raam achteraan geblokkeerd
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Elektrisch raam achteraan geblokkeerd
Ik vermoed dat het probleem jou ca. € 80 gaat kosten. Ga er even vanuit dat het LINKS achter betreft:
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd5184858u
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd5184858u
-
Dave
- Geregistreerd lid
Dag Roeland
Bedankt voor je reactie! Die had ik ook gevonden in tussentijd en het betreft inderdaad de linkse zijde, rechts kost slechts 62.50 €. Oplossing is dus nieuwe motor regelen, rivetten uitboren, arm losmaken, oude motor eruit, nieuwe motor erin met popnagels / bouten & moeren en alles terug dicht doen? De arm losmaken gaat dat zoals vooraan met kracht uit de roller trekken (is eigenlijk vierkant en lichtblauw, niet rond en groen.
Dan zal ik het raam toch met wat plastiek moeten afschermen want onderdelen zullen ergens volgende week toekomen en ze geven opnieuw regen op voor volgende week en de auto kan momenteel niet binnen in de garage.
Nog iemand een tip over welke lijm te gebruiken om de waterwerende folie terug te kleven, ik het het idee dat de bestaande niet voldoende kleefkracht meer zal hebben om nog terug te plaatsen.
Nogmaals alle tips welkom!
Bedankt voor je reactie! Die had ik ook gevonden in tussentijd en het betreft inderdaad de linkse zijde, rechts kost slechts 62.50 €. Oplossing is dus nieuwe motor regelen, rivetten uitboren, arm losmaken, oude motor eruit, nieuwe motor erin met popnagels / bouten & moeren en alles terug dicht doen? De arm losmaken gaat dat zoals vooraan met kracht uit de roller trekken (is eigenlijk vierkant en lichtblauw, niet rond en groen.
Dan zal ik het raam toch met wat plastiek moeten afschermen want onderdelen zullen ergens volgende week toekomen en ze geven opnieuw regen op voor volgende week en de auto kan momenteel niet binnen in de garage.
Nog iemand een tip over welke lijm te gebruiken om de waterwerende folie terug te kleven, ik het het idee dat de bestaande niet voldoende kleefkracht meer zal hebben om nog terug te plaatsen.
Nogmaals alle tips welkom!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik heb een afbreker 9-5 staan
daar zit dat nog in als het snel moet gaan
helaas regio onbekend kan net zo goed andere kant vant land zijn
mvg werner
ik heb een afbreker 9-5 staan
daar zit dat nog in als het snel moet gaan
helaas regio onbekend kan net zo goed andere kant vant land zijn
mvg werner
-
Dave
- Geregistreerd lid
Ben eindelijk aan herstelling toegekomen ☹
heb rivetten in de maat 4,8 x 6 mm, de diameter van 4.8 is goed, maar is de 6 mm lang genoeg om de ruitenmechaniek vast te zetten, iemand ervaring hierin? Er lag ook los in de deur een kokervormig rubber profiel, heb nog niet gevonden waar dit moet komen, ook niet in de WIS, maar ik zoek waarschijnlijk verkeerd.
-
busy
- Donateur (4x)

Dat rubber hoort in de geleide rail van het raam