Forwarder gebruiken bij US bestelling

1997-2010
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Forwarder gebruiken bij US bestelling

Bericht door Guido900T » zo 01 aug, 2021 9:32

Hallo forummers,

Ik wil een setje motorsteunen kopen voor de 9-5 Bij www.europarts.com maar zie dat ze alleen domestic verzenden en niet naar Nl. Nu heb ik even gegoogeld en lees dat je van een z.g. forwarder in de USA gebruik kan maken die je bestelling dan doorstuurt naar Nl.

https://otexto.net/euro-car-parts-inter ... -shipping/

Iemand hier ervaring mee?

Alex 9-5
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Forwarder gebruiken bij US bestelling

Bericht door Alex 9-5 » zo 01 aug, 2021 9:58

Makkelijkste is om Europarts even te bellen en vragen of ze per FedEx willen versturen. Vraag om een proforma rekening die onder het vrij in te voeren bedrag blijft. Doe geen DHL, dat is een crime qua invoeren.

Succes!

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 01 aug, 2021 10:24

Ok. Ik zal ze eens even bellen. Op zich is die forwarder service toch ook wel interessant. Het komt best vaak voor dat je in de USA veel goedkoper kan inkopen maar door prijsafspraken gedwongen in europa ( hogere) prijzen moet betalen

Alex 9-5
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Alex 9-5 » zo 01 aug, 2021 10:46

Na de kosten van de forwarder zal er weinig van het voordeel over blijven. Zeker als je ook de btw en import kosten moet betalen. Welke ook over de transport kosten berekend gaan worden.

Met de Fed Ex manier zul je idd wat voordeel hebben. Dit zal dus met name van de bereidwilligheid afhangen van Europarts.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » zo 01 aug, 2021 17:55

Mijn vraag was eigenlijk of iemand hier ervaring met een forwarder heeft. Om de kosten van de forwarder hoef je het niet te laten. Kosten myUs.com = 7 dollar per maand (en de eerste proefmaand gratis).

Aan de telefoon europarts gaan vragen of ze een fake factuur op de bestelling plakken om een paar tientjes belasting te ontduiken geeft mij geen goed gevoel

Alex 9-5
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Alex 9-5 » zo 01 aug, 2021 19:36

Succes verder dan!

sjares
Donateur
Donateur

Bericht door sjares » di 03 aug, 2021 10:59

Ik heb nu voor schaarse onderdelen van mijn V6 een paar keer van MyUs gebruik gemaakt. Aangezien ik toen toch aan het shoppen was gelijk wat van GMparts en eBay ook naar hun laten sturen. Is mij prima bevallen. Je krijgt bericht als het pakketje aangekomen is en je kunt zelf alvast vooraf een melding doen dat er wat onderweg is. Zolang je maar geen vreemd grote pakketjes stuurt kloppen de verzendkosten op hun site wel aardig. Ik heb eerst een pakket laten verzenden zonder abo kosten. Dan wordt er een verzender/carrier voor je gekozen. Die werd via YunExpress verzonden. Duurde lang omdat deze bij de customs hier tegengehouden werd (2x via YunExpress ook...). Advies is dus om 10 USD abo te nemen (en binnen 30dagen kun je weer terug naar gratis abo. Je heb dan keuze uit carrier en kunt pakketjes verzamelen van verschillende bedrijven. Ik heb toen ook gelijk de import/duty afgerekend aan MyUs, is vooraf allemaal goed te zien/berekend. Succes ermee!

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » di 03 aug, 2021 11:29

Dank voor de tips! Ik ga er direct mee aan de slag

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 19 aug, 2021 16:33

De motorsteunenset is binnen en het gebruik van myus.com is goed bevallen. Uiteindelijk heb ik helemaal niets aan de douane/ belastingdienst behoeven te betalen, maar misschien was dat een foutje in mijn voordeel.

Interessante en goede service naar mijn oordeel. Zeker als je op jacht bent naar onderdelen of andere spullen die normaal niet naar Europa geleverd worden! :D

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » wo 17 apr, 2024 13:50

Mag ik vragen hoe lang de verzending ongeveer duurt? Van aankomst bij hun in de VS tot bij jou?
Ik begrijp dat ze producten van verschillende personen daar samenpakken en als één geheel naar de EU versturen, om te besparen op de kosten. Zou dat misschien de reden kunnen zijn dat er geen importbelasting wordt geheven. Hebben meer mensen daar mazzel mee gehad?

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 17 apr, 2024 14:47

Het is niet je vraag, maar waarom bestel je de motorsteunen helemaal in de VS? Bij de Europese winkels zijn de originele ook nog prima te koop onder de merknaam van de originele maker (vaak Hutchinson of Lemfjorder).

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » wo 17 apr, 2024 14:59

Sorry, mijn schuld doordat ik in een oud topic post. De TS was op zoek naar motorsteunen, ik niet. Ik ben op zoek naar een Tech2. odbii.shop heeft ze voordelig, maar voordat hij vanuit de VS hier is, is de prijs bijna verdubbeld.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 18 apr, 2024 10:46

hoe lang de verzending duurt, is afhankelijk van de verzending die je kiest in je het down menu. Als je kiest voor de snelle verzending (2 dagen) is dat duurder dan de langzame ( 14 dagen). Verder kun je de optie inschakelen of je vooraf je taxes wil betalen of niet. Als je daarvoor kiest regelt de fowarder dat allemaal. Wijst zich allemaal vanzelf.

Het kopen van die motorsteunen was destijds verder meer een test van de forwarder zelf dan wat anders. Gelukkig goed uitgepakt

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » do 18 apr, 2024 12:40

Dankjewel! Overigens, de slechte reviews op trustpilot doen mij toch wel twijfelen hoor. Bij heel veel mensen wordt hun pakket eindeloos door myus gegijzeld. En de binnenlandse verzendkosten op https://www.obdii.shop/ zijn ook enorm hoog, dat scheelt maar €20 met naar de EU. Dan is het niet de moeite. Jammer dat er geen winkel in Europa tech2 verkoopt voor zulke prijzen.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » vr 19 apr, 2024 12:21

ja, het is wel van belang om te kijken of je spullen op de lijst met restricties staan, anders heb je inderdaad eindeloos gezeik. Maar er zijn meer forwarders zoals usa2me.com. die zijn flexibeler maar lidmaatschap is dan weer niet gratis en je moet wat hordes nemen voordat je binnen bent ( formulieren invullen enzo). Mijn tech 2 heb ik trouwens op ali express gekocht ( kloon) doet het al 10 jaar prima, maar ik heb allemaal auto's van voor 2003 dus ik hoef de candi module niet te gebruiken en die laatste schijnt bij klonen vaak problemen te geven

Plaats reactie