Water in kofferbak 9-5 estate

1997-2010
Paradeplaat
Geregistreerd lid

Water in kofferbak 9-5 estate

Bericht door Paradeplaat » do 10 dec, 2020 21:52

Sinds enige tijd heb ik wat water op de rubberen mat in de kofferbak. Het concentreerde zich met name links vlakbij de klep, voor het opbergvakje. Vandaag zag ik dat de gehele mat vochtig was. Ik heb op het forum gezocht maar niets kunnen vinden. Heeft iemand een idee?

Efraim
Geregistreerd lid

Re: Water in kofferbak 9-5 estate

Bericht door Efraim » do 10 dec, 2020 21:54

Bij mij drupte er water via het knipperlicht naar binnen.

Waasbergen
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Waasbergen » za 12 dec, 2020 20:42

Ik heb al wel meerdere dingen voorbij zien komen.
Bij mij zelf was het het derde remlicht dat lekte.
Knipperlicht zoals al benoemd werd maar ook wel eens wat gelezen over dakdragers, antenne of schuifdak die willen lekken

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » zo 13 dec, 2020 0:02

... dus het is niet het slangetje van de ruitensproeier ...

John

Paradeplaat
Geregistreerd lid

Bericht door Paradeplaat » ma 14 dec, 2020 15:37

Slangetje ruitensproeier is het niet. Na een fikse regenbui zie je het verschijnen op de mat. Bij het linker achterlicht zie ik ook geen vocht. Ik heb nu de linker binnenbekleding losgehaald. Het wordt halverwege de D slijk vochtig. Het begint dan bij de plastic rand thv de hoedenplank rail.

Paradeplaat
Geregistreerd lid

Bericht door Paradeplaat » ma 14 dec, 2020 15:38

Afbeelding

Koen K
Donateur
Donateur

Bericht door Koen K » di 15 dec, 2020 10:48

Heb je al gekeken of het derde remlicht de boosdoener is? Dat was ook bij mijn auto het geval. Ik zou eerst de simpelste dingen uitsluiten, de dakhemel lostrekken kan altijd nog. Zie hier. :)

Paradeplaat
Geregistreerd lid

Bericht door Paradeplaat » di 15 dec, 2020 11:07

Derde remlicht ga ik checken. Het vocht komt echt van de D stijl. Als het het remlicht zou zijn zou volgens mij de lekkage via de achterklep moeten komen.

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » di 15 dec, 2020 12:19

iemand in de kofferbak, achterklep dicht, en met de tuinslang op de auto gaan. Van het laagste vermoede punt beginnen, en omhoog werken. Zeker een tijdje op dezelfde plek blijven, gezien het niet direct hoeft te lekken maar dus ook wel even kan duren.

Ik zou iig ook goed kijken naar de dak antenne. De plaat met de verlichting achter het hemeltje kun je er gewoon naar beneden uit trekken. Dan kun je in ieder geval op het hemeltje kijken of je hier leksporen ziet.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 15 dec, 2020 12:28

Zitten de rubbers van die zijruiten nog wel helemaal vast? Die willen wel eens los gaan zitten met koud weer en dan kan er ook water langslopen.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 15 dec, 2020 12:44

Gele aero schreef:
di 15 dec, 2020 12:28
Zitten de rubbers van die zijruiten nog wel helemaal vast? Die willen wel eens los gaan zitten met koud weer en dan kan er ook water langslopen.
+1
Onlangs bij mijn 9000 ook. Links en rechts van de scharnieren had zich vuil opgehoopt, waardoor het water slecht weg kon. Het liep vervolgens onder het rubber door.
Vuil weggehaald, rubber losgehaald (was bij mij erg vochtig daaronder), laten drogen, rubbers rondom ingevet met vaseline en het lijkt bij mij weer goed te gaan

Koen K
Donateur
Donateur

Bericht door Koen K » di 15 dec, 2020 13:35

Paradeplaat schreef:
di 15 dec, 2020 11:07
Derde remlicht ga ik checken. Het vocht komt echt van de D stijl. Als het het remlicht zou zijn zou volgens mij de lekkage via de achterklep moeten komen.
Ja, dat lijkt me inderdaad ook. Ik had beter moeten lezen. Succes ermee, ben benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn.

Paradeplaat
Geregistreerd lid

Bericht door Paradeplaat » wo 16 dec, 2020 11:12

Ik heb gisterenmiddag met de klep dicht de haaienvin, derde remlicht en de linker en rechter goot met water overgoten. Daarbij zag ik dat bij de linker goot het water via de d stijl de kofferbak in komt, waar de goot over gaat naar de afdichting van het achterlicht. Links en rechts zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit. Bij rechts loopt er niets de kofferbak in. Ik ga zo de goten loshalen en eens verder zoeken.

Misery Signals
Geregistreerd lid

Bericht door Misery Signals » wo 16 dec, 2020 15:31

Staat je wagen volledig recht?
Ik heb onlangs dat euvel ook gehad.
Kapot derde remlicht en als de wagen ook maar iets schuin stond, kwam het via één van de zijkanten naar beneden.
Remlicht was goed afgekit maar water kwam binnen via een scheur in het remlicht zelf.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 16 dec, 2020 18:44

Gele aero schreef:
di 15 dec, 2020 12:28
Zo vaak komt dit niet voor hoor, eigenlijk alleen op MY06 auto's, en de ruit zelf zit gelijmd, dus in theorie zou daar eigenlijk niks naar binnen moeten kunnen komen..

Plaats reactie