Estate hoofdsteun en Maxi Cosi Rodifix
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Estate hoofdsteun en Maxi Cosi Rodifix
Hallootjes,
Kleintjes worden groot(er), en dus is onze 'oudste' alweer 4 jaren. En dat betekent dan weer dat hij gepromoveerd is naar een groep 2/3 stoel. Affijn, ANWB, Consumentenbod en ADAC resultaten afgespeurd en een Maxi Cosi RodiFix (Rodi met Isofix) aangeschaft.
Mooie stoel, en met de isofix is installeren een fluitje van 0,01 Eur. Maaar het lijkt wel of de hoofdsteun van de achtebank in de weg zit. De Rodi rugleuning zit nou een stukje van de bank rugleuning af, omdat de bovenzijde al tegen de hoofdsteun rust. Ik heb de hoofdsteun nu helemaal ingeschoven, zodat de Rodi tegen de hele hoofdsteun rust, ipv alleen een randje.
Iemand soort gelijke ervaring?
Zou het kwaad kunnen?
Kleintjes worden groot(er), en dus is onze 'oudste' alweer 4 jaren. En dat betekent dan weer dat hij gepromoveerd is naar een groep 2/3 stoel. Affijn, ANWB, Consumentenbod en ADAC resultaten afgespeurd en een Maxi Cosi RodiFix (Rodi met Isofix) aangeschaft.
Mooie stoel, en met de isofix is installeren een fluitje van 0,01 Eur. Maaar het lijkt wel of de hoofdsteun van de achtebank in de weg zit. De Rodi rugleuning zit nou een stukje van de bank rugleuning af, omdat de bovenzijde al tegen de hoofdsteun rust. Ik heb de hoofdsteun nu helemaal ingeschoven, zodat de Rodi tegen de hele hoofdsteun rust, ipv alleen een randje.
Iemand soort gelijke ervaring?
Zou het kwaad kunnen?
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Re: Estate hoofdsteun en Maxi Cosi Rodifix
Meestal worden de achterste hoofdsteunen verwijderd bij montage van een kinderzitje, omdat veel auto's op de achterbank die halfvormige hoofdsteunen hebben. Wanneer je dan een stoeltje plaatst kunnen de hoofdsteunen niet hoog genoeg, of staat het stoeltje inderdaad los van de leuning. Het beste is de stoel tegen de leuning aan te zetten uiteraard!
-
r0manski
- Geregistreerd lid
Waarom een isofix systeem? Is dat niet alleen handig als je een maxicosi hebt waar ze tot 9 mnd in moeten zitten zodat je hem makkelijker mee kunt nemen. Ik heb die van ons vast gemaakt met de gordel (maxi cosie tobi) geen probleem met instellen en ook niet met de hoofdsteun.
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Ik ben zelf de trotse vader van een dreumes van inmiddels 7 weken
heb ook de easyfix, vind ik toch erg makkelijk met de cosi. Voor de opvolgstoel over een aantal jaren prefereer ik ook isofix, iets in mij zegt dat dit wat "steviger" is.
-
r0manski
- Geregistreerd lid
gefeliciteerd nog! Wordt alleen maar leuker kan ik je vertellen..... 
-
evo
- Donateur (2x)

ja, vooral als ze het huis weer uit zijn... kan niet wachten 
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ja, ik weet dat het allemaal nog leuker wordt
Over het 'vooral als ze het huis uit zijn' lijkt niet iedereen het overeens.
Maar goed, ik weet ook dat je evt de hoofdsteun moet verwijderen. Maaaaaar ik krijg em er niet uit, en ik lees ook niet in de handleiding dat de hoofdsteun eruit kan.
Over Isofix, idd lijkt het voor groep 2/3 stoelen niet echt nodig (omdat ze de orginele gordel gebruiken), toch zit het stoeltje wel perfect (nou ja...) vast, en vastzetten is niet echt het werk. Hij zit er nog zo'n 8 jaar op, daar wil ik wel in investeren. alleen nou nog die hoofdsteun...
Maar goed, ik weet ook dat je evt de hoofdsteun moet verwijderen. Maaaaaar ik krijg em er niet uit, en ik lees ook niet in de handleiding dat de hoofdsteun eruit kan.
Over Isofix, idd lijkt het voor groep 2/3 stoelen niet echt nodig (omdat ze de orginele gordel gebruiken), toch zit het stoeltje wel perfect (nou ja...) vast, en vastzetten is niet echt het werk. Hij zit er nog zo'n 8 jaar op, daar wil ik wel in investeren. alleen nou nog die hoofdsteun...
-
harolddevries
- Donateur (6x)

In mijn 9-3 OG krijg ik mijn hoofdsteunen er niet eens uit.
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Ik heb het nog nooit hoeven doen, dus dat kan ik je ook niet uitleggen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

r0manski schreef:Waarom een isofix systeem? Is dat niet alleen handig als je een maxicosi hebt waar ze tot 9 mnd in moeten zitten zodat je hem makkelijker mee kunt nemen. Ik heb die van ons vast gemaakt met de gordel (maxi cosie tobi) geen probleem met instellen en ook niet met de hoofdsteun.
Veiliger met vastmaken, je weet zeker dat ie goed vast zit.
En ik ga ook niet hele tijd de stoel er in en uitslepen. Lekker laten zitten!
-
Voilà
- Geregistreerd lid
hallo, ik heb zelf ook twee Rodifixxen in de 9-5 staan. De hoofdsteun zit inderdaad een beetje in de weg. Nou staat de Rodifix nog in de laagste stand, en de hoofdsteun van de achterbank in de hoogste stand. dan gaat het net.
Zodra de kinderen ietsje groter worden, dan moet ik de achterhoofdsteunen verwijderen, denk ik...
Ik vind het monteren van die isofixdingen wel behoorlijk naar. Het gaat allemaal niet zo soepel, omdat je die leren bekleding naar beneden moet drukken om bij de isofix te komen.
Succes ermee!
Zodra de kinderen ietsje groter worden, dan moet ik de achterhoofdsteunen verwijderen, denk ik...
Ik vind het monteren van die isofixdingen wel behoorlijk naar. Het gaat allemaal niet zo soepel, omdat je die leren bekleding naar beneden moet drukken om bij de isofix te komen.
Succes ermee!
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Hoi, isofix monteren naar? Het leer naar beneden drukken?Voilà schreef:hallo, ik heb zelf ook twee Rodifixxen in de 9-5 staan. De hoofdsteun zit inderdaad een beetje in de weg. Nou staat de Rodifix nog in de laagste stand, en de hoofdsteun van de achterbank in de hoogste stand. dan gaat het net.
Succes ermee!
@ John 52
Wij zijn in de situatie waarbij de stoel er wel dagelijks van auto wisselt ( niet de onze overigens). Ook als dat niet het geval geweest zou zijn, zou ik, denk ik, wel voor Isofix kiezen. De stoel zit gewoon in één keer goed... Daarnaast kun je hem ook gebruiken zonder de Isofix te gebruiken.
-
Voilà
- Geregistreerd lid
Huh? Dat luikje zie ik nergens... Tussen de zitting en de rugleuning kun je, als je met je vingers ertussenin wroet, de beugels van de isofix vinden. Die zit wat lager geplaatst dan de hoogte van het zitvlak, zodat je het leer van het zitvlak wat naar beneden moet duwen om de aangrijphendels van de isofix tegen de beugels te kunnen klikken. Zo doe ik het iig altijd..... Ik zal nog eens goed zoeken naar dat luikje. Heb je een 9-5 MKII?Blacky Turbo S schreef:Tussen de zitting en de rugleuning zit een 'luikje' (open trekken met een koordje). Als je die open doet, komen er 2 openingen tevoorschijn, schuif je de stoel zo in.
-
Texpert
- Geregistreerd lid
Bij mijn Aero uit 2002 kan ik het gedeelte wat tussen de isofix beugeltjes zit omklappen zodat je makkelijker bij die beugels kan. Een tip, kijk eens in je instructieboekje, dat is soms best wel makkelijk

-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Precies, exact!! Ook een aero 2002.Texpert schreef:Bij mijn Aero uit 2002 kan ik het gedeelte wat tussen de isofix beugeltjes zit omklappen zodat je makkelijker bij die beugels kan. Een tip, kijk eens in je instructieboekje, dat is soms best wel makkelijk![]()