Vandaag is mijn alarm ingeschakeld. Kuch - het bleek dus gewoon de hele tijd te hebben uit gestaan. De vorige eigenaar had dat een paar weken na de aankoop laten doen. De monteur heeft via TECH2 alles weer ingeschakeld en het werkt prima (deuren- of motorkap open, zwaaien door open raam, paniekknop, hellingsensor, glasbreuk sensor,... the works).
Op de weg naar huis zal ik een "Theft protection failure. Contact service" mededeling op de SID staan; met CLR was het zo weer weg. Echter, iedere keer na het aanzetten van het contact (na de 5x 'pong') staat het weer op de SID. In de garage hebben we natuurlijk tig keer het alarm af laten gaan - er is dus niet echt iets loos met het systeem.
Het is zo'n gedoe om weer bij die (of mijn eigen) garage langs te gaan om het weg te laten halen... en dat kan natuurlijk pas weer maandag. Weet iemand of ik dit zelf kan wissen? Ik heb al 10sec de CLR knop ingedrukt gehouden - totdat er CLEARED verschijnt - maar dat helpt niet. De CLR nog langer ingedrukt houden, tot wel iets van een minuut (dat werkte bij mijn vorige 9-5 om de "Time for service" weg te halen), werkt ook niet.
Voor de goede orde: ik heb een MY09 met een Denso navigatiesysteem, waardoor ik alleen de stuurwielknoppen heb om de SID te bedienen.
Weet iemand een listige knoppencombinatie om deze mededeling te resetten?? Dus zo'n prachtige ongedocumenteerde truc als: CLR en PLAY indrukken terwijl je met je linkerwijsvinger in je rechter oor poert ... zo iets dus.
Hoe een "Theft protection failure" resetten?
-
Chevara
- Geregistreerd lid
Re: Hoe een "Theft protection failure" resetten?
Hmmmm...das vervelend. Mischien was dat wel de rede dat de vorige eigenaar het alarm heeft laten uitschakelen . Waarom zou je anders een alarm laten uitschakelen
Ik hoop dat je de bugg snel vind en je auto snel weer
GTA proof is ( oftewel grand theft auto proof )
Succes.....
Ik hoop dat je de bugg snel vind en je auto snel weer
GTA proof is ( oftewel grand theft auto proof )
Succes.....
-
jansen
- Donateur (7x)

Zelf handmatig of via toetscombinatie,s wissen niet mogelijk, alleen met de uitleesapparatuur Tech2.Weet iemand of ik dit zelf kan wissen
-
Montyke
- Geregistreerd lid
Ik heb de batterij links boven de voorwiel laten eruithalen zodat het spontaan afging en ik dat soort dingen niet kan gebruiken om een camping. Nu heb ik het probleem dat er altijd bij het starten van de auto TEFT PROTECTION FAILURE die ik moet weg doen met CLR.
Ik kan het blijkbaar met een tech 2 afzetten. Ik kan een recht 2 lenen maar weet niet hoe het moet. Iemand een idee hoe ik dat moet doen? De persoon van wie ik het kan lenen kent er niets van daar ze het geërfd heeft na overlijden. Verkopen wil ze het ook niet. Ik hoop dat ik hier wat richtlijnen kan krijgen om het weg te doen. Dank u.
Ik kan het blijkbaar met een tech 2 afzetten. Ik kan een recht 2 lenen maar weet niet hoe het moet. Iemand een idee hoe ik dat moet doen? De persoon van wie ik het kan lenen kent er niets van daar ze het geërfd heeft na overlijden. Verkopen wil ze het ook niet. Ik hoop dat ik hier wat richtlijnen kan krijgen om het weg te doen. Dank u.
-
johnssons
- Geregistreerd lid
... ik stuur je een link met de instructies .. het ligt er aan of je een fabrieks- of een aftermarkt hebt ... maar zo te zien kan je de Twice instellen alsof het een uitvoering zonder alarm is. .
https://saabwisonline.com/docs/9600/2005/doc19312.htm
Een heel verhaal, maar succes John
https://saabwisonline.com/docs/9600/2005/doc19312.htm
Een heel verhaal, maar succes John