Kom in Eindhoven wonen! Neem een mooie werkplaats mee en we zien elkaar nog vaker.maxmink93 schreef:En ik dan
Tubefreak Aero MY04 - stage5
-
Tubefreak
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Tubefreak Aero MY04
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ook alleen vanwege de werkplaats zeker
...
Saab 9-5 zwart,500+HP
viewtopic.php?f=43&t=108355
Saab 900, The racekroket
viewtopic.php?f=4&t=149816
We know something that they don't.
Saab 900, The racekroket
-
Tubefreak
- Donateur

Nee hoor, ook om onderdelen van je wagen te schroeven. Als je hier had gewoond had ik niet zelf een setje alu65 aangeschaft maar ze 'geleend' van je.
Bijkomend voordeel: veel minder gevaarlijke kruispunten hier, echt een ideale plek voor Max Mink Performance Center.
Bijkomend voordeel: veel minder gevaarlijke kruispunten hier, echt een ideale plek voor Max Mink Performance Center.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Je hebt onderhand meer mod's op je auto zitten dan ik, dus val niet zoveel meer vanaf te jatten
..
Al heb ik wel extra gewicht besparing op dit moment!
Al heb ik wel extra gewicht besparing op dit moment!
Saab 9-5 zwart,500+HP
Saab 900, The racekroket
Saab 900, The racekroket
-
tahunbaru
- Geregistreerd lid
- Regio: - kies een regio
Mooie estate. zeker met de 2 uitlaten.....Nice....
-
Tubefreak
- Donateur

Gister was een buurtgenote zo aardig om haar auto langs onze geparkeerde wagen te rijden en daarbij de voorbumper goed te raken: nummerplaat dubbelgevouwen, kentekenplaathouder stuk en flinke strepen.
Zag de taxatie meet zo in rook opgaan.
De volgende dag was gelukkig duidelijk dat er geen schade is aan de bumper, wonder boven wonder. Hun bumper/wielkast was wel zwaar beschadigd. SAAB bumper vs Nieuwe Astra: 1-0.
Ging vandaag toch al bij de garage klussen aan de wagen en daar gelijk even nieuwe kentekenplaat gemonteerd.
Het remmen was al een tijdje schokkerig, pedaal zakt heel zachtjes weg, etc en is alleen maar erger geworden met de complete brake overhaul. Dus besloten voor overhauling deel 2: nieuwe brake booster, nieuwe hoofdremcylinder en nieuwe vacuum verdeelslang voor de remmen. Kan wel een deel vervangen, maar door de combinatie van problemen vreesde ik dat op relatief korte termijn ze toch een keer gingen opspelen. En met remmen hanteer ik toch graag: better safe than sorry.
Kostte wel wat tijd om ze eruit te krijgen. De brake booster zit gewoon heel rot vast, je kan er precies niet bij en een ratel past ook niet altijd. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en zit het er weer strak in. Het remt nu als een tierelier! Fantastisch. Even wennen aan hoe het nu voelt, maar na een paar keer remmen ben je het gewend en kun je het perfect doseren. En als je vol in de ankers wil, kost het geen enkele moeite. Heerlijk om het eens helemaal in volle frisheid te ervaren.
En voor de taxatie meet zit er nog een verrassing onder de motorkap!
De volgende dag was gelukkig duidelijk dat er geen schade is aan de bumper, wonder boven wonder. Hun bumper/wielkast was wel zwaar beschadigd. SAAB bumper vs Nieuwe Astra: 1-0.
Ging vandaag toch al bij de garage klussen aan de wagen en daar gelijk even nieuwe kentekenplaat gemonteerd.
Het remmen was al een tijdje schokkerig, pedaal zakt heel zachtjes weg, etc en is alleen maar erger geworden met de complete brake overhaul. Dus besloten voor overhauling deel 2: nieuwe brake booster, nieuwe hoofdremcylinder en nieuwe vacuum verdeelslang voor de remmen. Kan wel een deel vervangen, maar door de combinatie van problemen vreesde ik dat op relatief korte termijn ze toch een keer gingen opspelen. En met remmen hanteer ik toch graag: better safe than sorry.
Kostte wel wat tijd om ze eruit te krijgen. De brake booster zit gewoon heel rot vast, je kan er precies niet bij en een ratel past ook niet altijd. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en zit het er weer strak in. Het remt nu als een tierelier! Fantastisch. Even wennen aan hoe het nu voelt, maar na een paar keer remmen ben je het gewend en kun je het perfect doseren. En als je vol in de ankers wil, kost het geen enkele moeite. Heerlijk om het eens helemaal in volle frisheid te ervaren.
En voor de taxatie meet zit er nog een verrassing onder de motorkap!
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Pff, ik ga me bijna schuldig voelen dat ik zelf nog me krommen schijven rond rijd. Ook de bak schakelt soms nukkig. Allemaal te weinig tijd voor.. Niet op letten zaterdag! En oppassen voor mede weg gebruikers, 1 deuk was voldoende.
Goed te horen dat de saab er zonder echte kleer scheuren vanaf is gekomen!
Wat betreffende de verassing: roze slangen?
Goed te horen dat de saab er zonder echte kleer scheuren vanaf is gekomen!
Wat betreffende de verassing: roze slangen?
Saab 9-5 zwart,500+HP
Saab 900, The racekroket
Saab 900, The racekroket
-
Tubefreak
- Donateur

En de verrassing was..... een gepolijste kleppendeksel!

-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Wow ziet er mooi uit zo onder de kap!
Stukkie plexiglas in de motorkap?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Dat was dus de verassing! (Helemaal niet meer bij stil gestaan).
Je hebt een erg dikke 9-5 Maarten! Mooie bak die wat mij betreft af is
!
Bedankt dat ik er even in heb mogen sturen, leuk om zo de onderlingen verschillen te kunnen voelen.
Je hebt een erg dikke 9-5 Maarten! Mooie bak die wat mij betreft af is
Bedankt dat ik er even in heb mogen sturen, leuk om zo de onderlingen verschillen te kunnen voelen.
Saab 9-5 zwart,500+HP
Saab 900, The racekroket
Saab 900, The racekroket
-
Tubefreak
- Donateur

Aan de Kenwood navigatie kon ik maar moeilijk wennen. Gebruik het niet vaak, maar als ik het doe mis ik nog afslagen. Ondanks de upgrade naar DV3200 met een 2013 kaart.
Vandaag de DV3200 en TMC eruit gehaald en een KNA-G421 met TMC module geplaatst. Dit is de opvolger van de G520.
Wat een verschil zeg. Veel betere kaarten, logischer menu, snelheidsweergave en duidelijkere begeleiding. En alles werkt gewoon via de standaard headunit vaan SAAB/Kenwood.
Antenne ligt vooralsnog gewoon in de kofferbak. Ontvangst hier is voldoende. Wellicht dat hij een keer naar bovengaat als de kwaliteit van ontvangst in bijvoorbeeld de Franse bergen minder is.
Vandaag de DV3200 en TMC eruit gehaald en een KNA-G421 met TMC module geplaatst. Dit is de opvolger van de G520.
Wat een verschil zeg. Veel betere kaarten, logischer menu, snelheidsweergave en duidelijkere begeleiding. En alles werkt gewoon via de standaard headunit vaan SAAB/Kenwood.
Antenne ligt vooralsnog gewoon in de kofferbak. Ontvangst hier is voldoende. Wellicht dat hij een keer naar bovengaat als de kwaliteit van ontvangst in bijvoorbeeld de Franse bergen minder is.
-
rutgerreinier
- Donateur

- Regio: NL - Provincie Friesland

Letters van de band staan in spiegelschrift, terwijl saab van de naafkap normaal staat?
SAABloos
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
Sold:
SAAB 9-3 SportEstate AERO TTiD DIONHPT 230pk 12/2008
SAAB 9-3 SportCabrio ARC 2.0T 210pk 2006
SAAB 9-3 Sport Sedan ARC 1.8t 150pk 2003
SAAB 9-3 2.0t S 154pk 1999
-
Tubefreak
- Donateur

Optisch bedrog, tong staat ook in spiegelbeeld.
-
CasperH
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Erg fraaie 9-5 Aero, wel een tikkie jaloers nu want die van mij gaat waarschijnlijk nooit zo mooi worden 
-
Tubefreak
- Donateur

De snelheidsmeter komt zelden overeen met de werkelijke snelheid. Na wat tests heb ik de juiste settings gevonden. Met de Tech2 kun je de speedometer aanpassen door een andere band/velg maat te kiezen. Inmiddels heb ik 18" maar geen enkele instelling kwam in de buurt van een accurate meting.
Maar... Je kunt hem ook handmatig instellen. Met een rolomtrek van 1870mm loopt de teller nu gelijk met de navigatie. Heerlijk!
Gelijk voor de gein turbodrukmeter aangepast. Hij staat nu op 12 uur bij contact aan, zwaait ie wat meer naar rechts bij vol gas.
Maar... Je kunt hem ook handmatig instellen. Met een rolomtrek van 1870mm loopt de teller nu gelijk met de navigatie. Heerlijk!
Gelijk voor de gein turbodrukmeter aangepast. Hij staat nu op 12 uur bij contact aan, zwaait ie wat meer naar rechts bij vol gas.