Tubefreak Aero MY04 - stage5

1997-2010
Plaats reactie
maxmink93
Geregistreerd lid

Re: Tubefreak Aero MY04

Bericht door maxmink93 » do 13 jun, 2013 22:03

Juist na die 4500 gaat het pas tellen. Daar maak je het vermogen, koppel onderin is leuk, maar ga je niet echt hard mee :-P+.

Hoop dat ze in je 17"passen! Zou erg nice zijn.

Heb je met die spacers niet het gevoel dat hij minder zwaar is gaan sturen (en minder stuur gevoel)? Ik heb dat bij mij echt heel erg, stuurt als een Fiat op city stand (stand voor oude mensen die stuurbekrachtiging tot de macht 1000 willen). Ik vind dit erg vervelend en komt door de velgen. Is een gevolg van de verkeerde ET waarden (schuurstraal is hierdoor minder groot geworden). Jij bent nu van ET 49 naar ET 44 gegaan door die spacers (is dus minder extreem als bij mij ET49 naar ET 41). Vreemd is dat ik er nooit iemand over heb horen klagen, hirsch leverde ET 42 En ook daar zeurt niemand over.

Je zult het verschil wel voelen als ik langs kom!

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » do 13 jun, 2013 22:16

Aan sturen heb ik niets kunnen merken. Aan stance wel. :D als de short shifter af is, dan spreken we zeker af!

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 15 jun, 2013 17:05

:comegetsome: hoezo wil de slangklem van de luchtsnorkel niet loskomen? Nieuwe griptang gekocht, slangklem goed ingespoten met kruipolie en gewacht op zonnig weer. Het kostte wat moeite, maar uiteindelijk kwam hij los. De snorkel zat goed vast aan de luchtfilterbehuizing, dus die maar los gesneden.

De dikke dieselsnorkel ziet er in real life behoorlijk imposant uit naast de originele pijp. Nieuwe plaatsen via de MY04 aero bumper was niet makkelijk. Daarom de mond wat bijgesneden en toen met wat tlc geplaatst.

Morgen proefritje maken em als er een langere tocht aan komt dan even de computer resetten zodat hij zich vers kan inwerken op de dikke aanzuigbuis en king cobra.

Volgende klus: lampjes vervangen in de stoelventilatie/verwarming, giga remmen installeren en het schakel koppelstuk. En dan na de zomer dikke intercooler plaatsen, abbott delivery pipe, silicone slangen, SAS sway bars en moog end links. Mhmmhhhh zijn we dan nooit klaar??? :naughty:

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 15 jun, 2013 17:14

Heb je ook al die SAS bars?

Ik mis nog wat op je lijstje,

High spec clutch, sterkere zuigers, sterkere ligte drijfstangen. sterker onderblok. Draaiwerk balanceren, Andere nokkenassen, andere turbo(s), biopower kop met sterkere kleppen, ligt vliegwiel. mooi LSD erin.

Nog genoeg te doen! (Geintje he)

Wel erg leuk Maarten! Je hebt flink gas op de lolly! Ik mis alleen wel foto's van je mooie sleeper familie sloep :-/..

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 15 jun, 2013 17:20

Oja, foto's..... Laten polijsten staat ook nog op de lijst. Dàn komen er foto's.

En Max, bedankt voor het lijstje hè, daar zit geen mod meer tussen van 30 euro :blue_erm:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 22 jun, 2013 16:16

:green_many: :green_many: :green_many:
Net een set ALU65 opgehaald!! Max is een inspirator voor velen. Vrijdag gaan ze er onder met de nieuwe remmen, dan volgen de foto's.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 22 jun, 2013 18:17

* vet! Ben benieuwt of het bij jou ligt gaat sturen, heb ik namelijk last van.

zal mooi staan met die dikke turbo x remmen erin!

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » vr 28 jun, 2013 12:36

Even een tussentijdse update. Door het kl*te weer hebben we twee uur vertraging opgelopen. Het zou om 9u droog zijn maar sinds 8u30 heeft het alleen maar geregend..... Helaas moesten we dus even wachten voordat de TurboX/Hirsch remset erop kon.

Maar de eerste remset is vervangen. We hebben er voor gekozen om alleen de klauwen, brackets en remslangen (gevlochten goodridge 9-3ss slangen) vervangen. En niet de volledige poot/naaf/etc die bij mijn set zat. Dat zou te veel werk worden voor vandaag en uiteindelijk gaat het me om de remmen.

Daardoor is de rembeschermplaat ook niet overgezet. Op z'n Millermans hebben we de oude ingeslepen en omgebogen en valt nu precies achter de schijf, dus je ziet er niets van.

Ben zeer gelukkig met de nieuwe setup, het verschil met het oude is goed merkbaar. Op de foto's zie je dat het achterwiel nog de 17" velg heeft en voor zit 18" 7,5J met 225/45. Ziet er gelijk anders uit. Nu even lunchen en dan straks weer verder. Overigens zijn ALU65 velgen geen SAAB eigen velgen, ze zijn gemaakt door WSP en heten Aosta.

Afbeelding
oude 308mm schijf en nieuwe 345mm schijf (hart en randen heb ik zwart gespoten)

Afbeelding
Aero klauw vs TubroX klauw 8)

Afbeelding
Hij zit erop, aan de bovenkant van de schijf zie je nog de oude beschermplaat

Afbeelding
:mrgreen: TurboX remmen en ALU65 18"

Afbeelding
Originele Aero remmen en ALU32 17" met 5mm spacer

Afbeelding
18" vs 17"

Afbeelding
18" voor, 17" achter met 5mm spacer

Afbeelding
18" voor, 17" achter met 5mm spacer

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » vr 28 jun, 2013 14:57

Erg stoer Maarten! Staan mooi in de alu 65's. En de Alu 65's staan weer dik onder een 9-5, maar dat wisten we al!

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » za 29 jun, 2013 10:51

Jaaa mooi.... En na wat inremmen vraag jeje af hoe het kan dat je al die tijd zonder kon ;-))

freek corsa
Geregistreerd lid

Bericht door freek corsa » ma 01 jul, 2013 15:35

:wow:

Erg dikke upgrade 8)

Nu wil ik deze setup ook wel erop hebben!
(helaas eerst de koppakking even weer klaar maken)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » ma 01 jul, 2013 23:45

Gaat niet 1,2,3 op de oude naaf, moet je de nieuwe eropzetten, schokbrekers zijn ook verschillend, geen idee of de rest ook nog wel past.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 02 jul, 2013 0:28

Ik heb nog van de hele set naaf+poot over (9-3ss en 9-5 9-5 vanaf 2002 volgens mij) waar de schokdemper en remmen aan vastzitten....

Aquillo
Geregistreerd lid

Bericht door Aquillo » di 02 jul, 2013 17:48

Ik wil ook o zo graag zo'n dikke remupgrade, maar die toch o zo duur :(

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 02 jul, 2013 18:03

Je kan de klauwen en adapters ook scoren via een zweedse onderdelen site! http://www.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Klauw links en rechts zijn gelijk, alleen aansluiting van remslangis anders. Adapters zijn volgens mij identiek. Remschijf kun je ook nieuw kopen, werd ook gemaakt voor Opel OPC modellen. Remkabel moet 9-3ss model zijn, aansluiting op de klauw is een andere maat, aansluiting op de wagen is gelijk.

Plaats reactie