Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

1997-2010
Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe

Bericht door Olle 2.1 » wo 19 nov, 2014 20:59

Da`s op zich goed nieuws.
Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in? :wink:

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe

Bericht door Barboer » wo 19 nov, 2014 21:07

Olle 2.1 schreef:Da`s op zich goed nieuws.
Helemaal mee eens.
Olle 2.1 schreef:Schaapachtig: zitten de kabeltjes er wel in? :wink:
Heel goeie vraag. Wordt binnenkort allemaal gecheckt.

Het is dat ik een enorme nono ben met deze dingen, draaiende delen prima, maar stroompjes, daar word ik nerveus van..

(Edit: enorme typo..)

Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe

Bericht door Olle 2.1 » wo 19 nov, 2014 21:51

Haha ja maar de stekkertjes die in de achterbak uitkomen bij de dvd-speler kunnen er volgens mij maar op 1 manier in dus als die allemaal in een gaatje zitten moet dat goed zijn denk ik :wink:
Let op, nota bene, ik ben zelf ook een nono met deze dingen (en vele andere dingen) dus ik roep ook maar wat hè.

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate en Navidingesgedoe

Bericht door Barboer » do 27 nov, 2014 21:58

Frutsel, frutsel, en het werkt! Navigatie DVD van 2004, dus het schiet niet op, maar kanniebomme, het functioneert!
Nu nog eens de boel flink updaten en nieuwe kaarten...

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » do 04 dec, 2014 22:55

Zo, de afgelopen weken toch behoorlijk wat dingen gedaan en laten doen.

Nieuw voorportier rechts (in de kleur), oude bleek ooit schade te hebben gehad en was niet echt netjes gemaakt. APK met kleine beurt en winterbandjes eronder had ik al gemeld, nieuwe benzinepomp (wat een rust zeg...) en de Kenwood Navi dus van een net inbouwbracket, firmwareupdate, USB en iPodaansluiting en stuurwielbediening voorzien door de lokale autoaudioboer. De voorruit is vervangen, dikke ster midden voor mijn neus. Nog altijd beter dan een ster op je motorkap...

Bijna perfect nu, bijnabijna... :twisted:

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » wo 17 dec, 2014 20:50

Wat je al niet tegenkomt in zo'n Aero, verborgen achter klepjes :shock:
Afbeelding
Nu functioneert het ook nog eens helemaal goed, vette sound! 8)

e.m.penninga
Geregistreerd lid

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door e.m.penninga » wo 17 dec, 2014 21:07

hallo zijn er voor elk knopje aparte lampjes? ik heb bijv voor de aanjager bv pijl voeten gedeelte pijl middenstuk een donker gedeelte, zitten er dan meerdere lampjes achter?

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » wo 17 dec, 2014 21:09

Yep, ik moet er ook nog een aantal vervangen, even zoeken op het forum en je weet wat je nodig hebt.

e.m.penninga
Geregistreerd lid

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door e.m.penninga » wo 17 dec, 2014 21:11

moet het hele gedeelte los of kun je waar de uitval is het open maken?

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » wo 17 dec, 2014 22:08

De schakelaars moeten er uit, wat ik al aangaf, even snorren op het forum! :wink:

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » vr 16 okt, 2015 15:25

Na lange tijd weer eens een Update.

Vandaag carter check.

Zelden zo'n schone carter pan gezien.

Nul BS, bijna niks in het filter.

Krukas bekeken maar het glimt je van binnen tegemoet. Motor loopt ook fantastisch.

Nu nog nieuwe bougies, interieur filter vervangen en de sproeier van de achterruit fiksen.

Km. Stand nu 405K.

Op naar de 500K dan maar :D

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » wo 27 jun, 2018 22:01

Het is al weer even geleden, dus mijn eigen draadje maar weer eens schoppen... :lol:

Inmiddels ruim 496.000km. Olieverbruik is nog steeds nihil.

Wel wat dingetjes gehad, vooral het afgelopen half jaar.

Januari: Benzinepomp (alweer...)

Daarna lekke koelvloeistof slang en lekkende kachelklep (alweer, weg met dat ding,bypass)

Accu stuk, nieuwe DI cassette (alweer, na 130K), rubbers achterwielophanging, handrem schoenen (waren nog de originele) en na 130K ook weer eens nieuwe remblokken voor.

Een paar jaar geleden is de koppeling vervangen, maar ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek de koppelingscilinder niet, die is nu alsnog stuk, dus de bak moest er toch achter weg, dan ook maar meteen de aandrijfaskeerring, beide fuseekogels vervangen, airco leiding bleek ook lek.

tja...

:O:

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » wo 26 dec, 2018 23:19

Even een update.

Eind november moest ze voor de keuring. Weinig bijzonders te melden, behalve dat mijn zoontje de knop van de alarmlichten had gesloopt, die is dus vervangen, klein beurtje want weer dik 10K verder.

Inmiddels staat de stand op bijna 513.000 km.

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door V6Aero » do 27 dec, 2018 0:48

Heb niet alles meegelezen, maar zie wel een mooie Aero die netjes wordt bijgehouden zo te lezen :bluethumb: Is dat half miljoen nog met het eerste blok? :shock:

Gebruikersavatar
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Barboer zijn zilveren 9-5 Aero Estate

Bericht door Barboer » zo 30 dec, 2018 17:55

V6Aero schreef:
do 27 dec, 2018 0:48
Heb niet alles meegelezen, maar zie wel een mooie Aero die netjes wordt bijgehouden zo te lezen :bluethumb: Is dat half miljoen nog met het eerste blok? :shock:
Dank, heeft wel wat cosmetische dingetjes hoor, hier een foto van eind november.

Afbeelding

Begint helaas wel (weer) te roesten bij de wielkasten achter :(

Even uit mijn hoofd, bij 130K is er een nieuw blok ingekomen wegens Black Sludge.

Dit blok heeft dus nog maar zo'n 380K gedraaid, verbruikt nauwelijks olie ;)

Plaats reactie