Bericht
door Erwin9^5 » di 17 mar, 2026 13:10
Toen ik afgelopen zaterdag om 3 uur 's nachts mijn raam omlaag probeerde te doen voor de slagboom van een parkeerterrein, ging vooral de voorkant van mijn raam naar beneden en bleef de achterkant wat achter. Zodoende kantelde het raam naar voren totdat hij uiteindelijk vast bleef zitten. Hierna hoorde ik bij het bedienen van de knoppen wel de motor bewegen, maar gebeurde er niks meer. Gelukkig is het (met veel kracht) weer gelukt om in ieder geval de ruit weer dicht te krijgen. Nu durf ik mijn raam echter niet meer te bedienen. Ook lijkt de deur wanneer ik hem dicht doe, een rammelend geluid te maken.
Wanneer ik op internet zoek lijkt het aan de geleiders (rolletjes) dan wel het gehele mechanisme te kunnen liggen. Deze liggen qua prijs flink uit elkaar. Om goed te kunnen nagaan wat precies het probleem is, zal ik waarschijnlijk het deurpaneel er volledig af moeten halen. Hiervan heb ik gelukkig wel een video kunnen vinden. Echter is het niet iets wat ik zo gauw even zou doen.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem en een goede analyse van de oorzaak en de mogelijke oplossing?