mba’s 9-5 1.9 TiD - Een Nieuw Avontuur
-
FSC
- Geregistreerd lid
Re: mba’s 9-5 1.9 TiD - Een Nieuw Avontuur
Ja die Alu52 is een mooie verschijning onder de 9-5.
-
mba
- Geregistreerd lid
Nog zoiets. Ik heb al diverse 9-5 DE gehad en bij allen dezelfde ergernis bij een toch zo dure auto. De krakende plastic handgrepen waar op termijn ook nog eens de matte lak afbladdert …. . Ik had ze al eens kaal gehaald en met scotchbrite gematteerd. Op het oog prima en snelle oplossing. Alleen door gebruik gaan ze glanzen. Ook niet fraai.
Ik was al enige tijd op zoek naar bekleden totdat ik bij Orphy het voorbij zag komen. Besteld, gemonteerd en klaar. Wat een verbetering! Had SAAB zelf wel kunnen bedenken.
Bedankt Ronald!
Was

Is

Ik was al enige tijd op zoek naar bekleden totdat ik bij Orphy het voorbij zag komen. Besteld, gemonteerd en klaar. Wat een verbetering! Had SAAB zelf wel kunnen bedenken.
Bedankt Ronald!
Was

Is

-
mba
- Geregistreerd lid
Door omstandigheden is het even geleden en heb ik dit topic niet geüpdatet. Maar tijd stond niet stil.
Eerst maar eens de buitenspiegels in hun oude cq oorspronkelijke glorie herstellen. Ik had al de automatisch dimbare spiegelglazen teruggezet maar heb nu ook de inklapfunctie weer werkbaar gemaakt. Ik heb niet weer de moeite genomen om de zelfherstellende zekering te vervangen maar de complete electronica die door een Hongaar wordt gemaakt (BT-changer).
Ik moet zeggen, werkt prima. Kost iets meer dan zo’n zekering en ik ben benieuwd hoelang dit blijft werken.

Eerst maar eens de buitenspiegels in hun oude cq oorspronkelijke glorie herstellen. Ik had al de automatisch dimbare spiegelglazen teruggezet maar heb nu ook de inklapfunctie weer werkbaar gemaakt. Ik heb niet weer de moeite genomen om de zelfherstellende zekering te vervangen maar de complete electronica die door een Hongaar wordt gemaakt (BT-changer).
Ik moet zeggen, werkt prima. Kost iets meer dan zo’n zekering en ik ben benieuwd hoelang dit blijft werken.

-
mba
- Geregistreerd lid
In mijn vorige 9-5 had ik een uitschuifbare laadvloer, heel erg handig. En dat wilde ik ook nu weer. En daarbij vind ik de greep in de vorm van een vliegtuigje in de laadvloer best leuk en die wilde ik ook hebben. In deze 9-5 zit nog net de zakelijk vormgegeven greep. Omdat de vorm afwijkt moest ik op zoek naar een laadvloer van modeljaar 2008 en later. Gevonden ook nog in nette staat. Viel me nu pas op dat er dan geen slot/ haak aan zit.
Ook wilde ik graag de oude laadruimte rails ipv de latere: bij de oude heb je diverse mogelijkheden om de haken in de cargotracks te plaatsen. Afhankelijk van waar je de lading gezekerd wilt hebben. Bovendien kun je dan het oude type in de cargotracks gebruiken ( beetje lomp maar wel leuk). Die passen ook niet in het latere type rail.
De organiser past ook niet meer omdat het uitschuifmechaniek naar binnenkomt.
Het mechaniek van de uitschuifbare laadvloer geplaatst, werkt ook prima alleen… doordat de greep nu verder in de laadvloer zit en er geen slotgreep/ haak aan zit kan ik de vloer in uitgeschoven stand niet vergrendelen ( heb de vergrendeling moeten demonteren anders paste het niet. Nog een verbeterpuntje dus.
Hoewel de vloer in de catalogi staat ook bij DE lijkt me dit toch niet leverbaar/ bedoeld voor de DE vanaf modeljaar 2008.
Rubbermat in drie stukken moeten snijden (langs de opstaande randen) anders wordt het uitschuiven wat lastig

Ook wilde ik graag de oude laadruimte rails ipv de latere: bij de oude heb je diverse mogelijkheden om de haken in de cargotracks te plaatsen. Afhankelijk van waar je de lading gezekerd wilt hebben. Bovendien kun je dan het oude type in de cargotracks gebruiken ( beetje lomp maar wel leuk). Die passen ook niet in het latere type rail.
De organiser past ook niet meer omdat het uitschuifmechaniek naar binnenkomt.
Het mechaniek van de uitschuifbare laadvloer geplaatst, werkt ook prima alleen… doordat de greep nu verder in de laadvloer zit en er geen slotgreep/ haak aan zit kan ik de vloer in uitgeschoven stand niet vergrendelen ( heb de vergrendeling moeten demonteren anders paste het niet. Nog een verbeterpuntje dus.
Hoewel de vloer in de catalogi staat ook bij DE lijkt me dit toch niet leverbaar/ bedoeld voor de DE vanaf modeljaar 2008.
Rubbermat in drie stukken moeten snijden (langs de opstaande randen) anders wordt het uitschuiven wat lastig

-
mba
- Geregistreerd lid
Ik heb zojuist de Hammerheads van mijn vorige 9-5 Vector te koop gezet. Blijf het een ontzettend gave en typische SAAB velg vinden maar hoewel even geprobeerd, vind ik ze niet staan onder een DE ( zal wel aan mij liggen). Ik had een kleine 10 jaar geleden een set alu 55 laten poedercoaten ( vind ik ook een heel mooie velg, minder “ SAAB”, dat wel), de velg die hoort bij de Vectoruitvoering van de DE. En die heb ik er nu ondergezet. De DE oogt nu net zoals ie ooit de fabriek verliet en zoals Reier hem kocht. Cirkeltje rond.
Hammerheads ( Alu48)

Alu 55

Hammerheads ( Alu48)

Alu 55

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ha, wat leuk om hier weer een paar updates te zien!
Blijft erg leuk om te zien dat deze auto ondanks z’n kmstand alleen maar beter lijkt te worden. Hij had niet beter terecht kunnen komen!
Ik heb overigens de originele radio en een nieuwe handremhoes nog voor je liggen. Laat maar weten of je die wil komen halen of dat ik ze op moet sturen.
Blijft erg leuk om te zien dat deze auto ondanks z’n kmstand alleen maar beter lijkt te worden. Hij had niet beter terecht kunnen komen!
Ik heb overigens de originele radio en een nieuwe handremhoes nog voor je liggen. Laat maar weten of je die wil komen halen of dat ik ze op moet sturen.
-
mba
- Geregistreerd lid
Ha Reier, dank je wel. Geniet er nog elke dag van (en ik niet alleen). Hoewel ik af en toe toch met beetje weemoed aan de 2.2TiD denk waar ik ook heel veel plezier van heb gehad zou ik toch niet meer terug willen naar dit blok. Die 1.9 rijdt zoveel beter…. (Is natuurlijk niet alleen de motor, alle werk wat jij er in hebt gestoken is daar ook debet aan
).