Het is op zich best redelijk te doen hoor, mits je een auto ernaast hebt staan. Maar er is geen extreem hoge druk om er binnen korte tijd vanaf te komen. Hij staat geschorst en uit de verzekering veilig gestald, terwijl ik zorg dat ik wat anders onder de kont heb voor de lange termijn. Bedenk daarna wel hoe we hoofdstuk 9-5 op een mooie manier afsluitenNeufegliseThierry schreef: ↑wo 19 jun, 2024 11:48Ok. Helaas. dat maakt het inderdaad wel erg ingewikkeld en kostbaar.
mba’s 9-5 1.9 TiD - Een Nieuw Avontuur
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Reier's 9-5 TiD - A New Era; spontaan avontuur!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik noemde ook niet CO2-uitstoot, maar de algehele uitstoot van welke auto dan ook. CO2 is overigens niet iets om je druk over te maken. Bomen en planten maken daar weer zuurstof van. Dat leerden we al bij biologie. We moeten dus meer bos planten i.p.v. oerwouden kappen en ook vooral stoppen met steeds meer tegels in de tuin. Plat dak? => Maak er een groen dak van. Maai minder vaak je gras en laat hier en daar de bloemetjes staan totdat insecten er klaar mee zijn.Luthart schreef: ↑wo 19 jun, 2024 10:26Dat is toch gek. De co2 uitstoot is echt wel afhankelijk van het verbruik. Maar ze geven een uitstoot op in gram/km maar hoort dat dan bij het gemiddelde verbruik? Geen idee hoe dat zit… heel raar dat je met je Ferrari V12 wel in de milieuzone mag en niet met je een VW Polo bluemotion…
Ook raar omdat diesels juist minder Co2 uitstoten dan benzine autos. Het is met name de NOx. Maar daar is vooral de dpf voor.
Ik heb mij laten vertellen dat een direct ingespoten benzinemotor ook roet produceert… en benzine autos roeten ook door slechte kwaliteit brandstof. Op de rollebank kun je vaak goed zien wat er in de tank zit…
Ik kwam de afgelopen dagen een voorbeeld tegen van een alternatief voor pesticiden en verminderen van benodigde (kunst)mest bij het verbouwen van groentes: Afrikaantjes tussen de gewassen.
Ik weet niet wat dat de boer voor uitdagingen stelt bij het oogsten, maar daar is vast een oplossing voor.

-
Sonab
- Donateur (4x)

Maak een iets andere keus qua pootgoed en je kan hutspot oogsten 
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Klopt, de plantjes willen er inderdaad goed op groeien.In Nederland gebruikt de OCAP een oude Shell pijpleiding om CO2 naar de tuinders te transporteren.Steve-O schreef: ↑do 20 jun, 2024 1:32Ik noemde ook niet CO2-uitstoot, maar de algehele uitstoot van welke auto dan ook. CO2 is overigens niet iets om je druk over te maken. Bomen en planten maken daar weer zuurstof van. Dat leerden we al bij biologie. We moeten dus meer bos planten i.p.v. oerwouden kappen en ook vooral stoppen met steeds meer tegels in de tuin. Plat dak? => Maak er een groen dak van. Maai minder vaak je gras en laat hier en daar de bloemetjes staan totdat insecten er klaar mee zijn.
Ik kwam de afgelopen dagen een voorbeeld tegen van een alternatief voor pesticiden en verminderen van benodigde (kunst)mest bij het verbouwen van groentes: Afrikaantjes tussen de gewassen.
Ik weet niet wat dat de boer voor uitdagingen stelt bij het oogsten, maar daar is vast een oplossing voor.
![]()
-
busy
- Donateur (4x)

Benieuwd naar je 9-3 tzt. En de 9-5 vind wel een goede bestemming.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

De zoektocht naar een euro5 9-3 die een beetje leuk uitgevoerd is, is nog best een uitdaging. Na met meerdere verkopers contact te hebben gehad, een deal te hebben gesloten die daarna toch niet doorging en in de verleiding te zijn geweest toch in Zweden te shoppen (ondanks de roest risico's), kwam ik eergister ineens een hele gave tegen in België. Twee uur later was de deal telefonisch gesloten, en na de 4u wachttijd om de applimiet te verhogen ook het geld onderweg. Gister is de auto opgehaald en op mijn werk neergezet.
Ik ben er erg blij mee!

Een lekker volle 9-3 sport sedan (vector met TX pakket), handgeschakeld, 1.9 TTiD 160pk
Ik ben er erg blij mee!

Een lekker volle 9-3 sport sedan (vector met TX pakket), handgeschakeld, 1.9 TTiD 160pk
-
Orphy
- Donateur (5x)

Lekkere auto hoor, doe je goed.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

even tunen bij de buurman
fijne kilometers.
fijne kilometers.
-
busy
- Donateur (4x)

Mooie uitvoering. Veel plezier ermee
-
Henk-Jan
- Donateur

Ziet eruit als een mooi bewaard gebleven exemplaar in een chique kleurstelling, van harte en veel plezier gewenst!
-
Ewout
- Donateur (5x)

Leuk ding, Reier! Gefeliciteerd.
Om de betaallimiet op te hogen, bedoel je? Dat is vervelend, hè? Mooi dat het toch gelukt is.reiernumans schreef: ↑vr 28 jun, 2024 7:34na de 4u wachttijd om de applimiet te verhogen
-
Sonab
- Donateur (4x)

Wat een gave auto. Uitvoering, kleur, die velgen...
Veel plezier gewenst!
Veel plezier gewenst!
-
Marius0404
- Donateur (7x)

de gaande en komende Saab op 1 foto.
-
Tho6
- Donateur (4x)

Netjes Reier! Een waardige vervanger zo op het oog.