Gas fx G3
-
nh
- Geregistreerd lid
Re: Gas fx G3
klopt helemaal rene maar vond de zin wel leuk om even op in te springen, heb verder geen ervaring met gas.
-
B235R
- Lid van verdienste
Je hebt kans dat bij een hogere belasting op gas, de achterste DI nog vaker stuk kan gaan (lange termijn)
-
pilon
- Geregistreerd lid
Mijn 9.5 griffin(3.0) loopt sinds een jaar perfect op Lpi van Vialle
De ringtank is netjes onder de vloer gebouwd en de motor pakt op lpg met name boven de 200 km/uur beter op dan op benzine !!
Er zijn bij de helpdesk van vialle meerdere 9.5 v6 bekend die probleemloos draaien.
IK ben een zeer tevreden Lpi gebruiker !! (tot nu toe)
De ringtank is netjes onder de vloer gebouwd en de motor pakt op lpg met name boven de 200 km/uur beter op dan op benzine !!
Er zijn bij de helpdesk van vialle meerdere 9.5 v6 bekend die probleemloos draaien.
IK ben een zeer tevreden Lpi gebruiker !! (tot nu toe)
-
PWSinke
- Geregistreerd lid
Dag,heykoopb schreef:Heeft iemand ervaring met GasFX in combinatie met V6 3.ot uit 1999 met 80.000 km op teller? Bij gasfx melden ze mij steeds het cilinderkop-risico.
Nog geen ervaring. Ga gasfx in laten bouwen INCLUSIEF flashlube smeersysteem! Heb er alle vertrouwen in. Rij zelf wel rustig > 1 op 10 met Griffin.
Vrgr,
PS
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

of je verkoopt m en koop deze terug...
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/sa ... DU%3D&df=1
PS what tha f#ck!!!! kan de foto's niet meer linken op marktplaats!!! iemand een trucje om deze 'auteursrechtelijke bescherming' te bypassen?
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/sa ... DU%3D&df=1
PS what tha f#ck!!!! kan de foto's niet meer linken op marktplaats!!! iemand een trucje om deze 'auteursrechtelijke bescherming' te bypassen?
-
PWSinke
- Geregistreerd lid
9-5 LPI
Ok, bemoedigende reacties.
Maar nog even over het smeersysteem. Mijn dealer (niet gekocht, wel onderhoud) heeft 0w40 geplaatst (vindt ik wel fijn, heb kort woonwerkverkeer) en ook een reinigingsmiddel om black s te voorkomen! Ik vindt nu wel dat ie stationair iets meer of nu iets tikkert. Iemand ervaring mee?
Laatste vraag: ben nieuwe saab rijder, wat wordt met een DI bedoelt?
Maar nog even over het smeersysteem. Mijn dealer (niet gekocht, wel onderhoud) heeft 0w40 geplaatst (vindt ik wel fijn, heb kort woonwerkverkeer) en ook een reinigingsmiddel om black s te voorkomen! Ik vindt nu wel dat ie stationair iets meer of nu iets tikkert. Iemand ervaring mee?
Laatste vraag: ben nieuwe saab rijder, wat wordt met een DI bedoelt?
-
B235R
- Lid van verdienste
-
pilon
- Geregistreerd lid
Dat hij iets meer tikt met 0w40 dan met 5w40 is ook mijn ervaring maar kan volgens mij geen kwaad
Castrol schrijft zelfs als eerste in hun boekjes 0w40 voor en dan pas de andere soorten.
Ik heb nu zelf net weer 5w40 ipv 0w40 en hij loopt er wel iets rustiger door.
Ben nog aan het nadenken over Flashlube,wat vinden jullie hiervan voor de v6(opel) motor,is dit nu wel of niet nodig voor extra bescherming?
Ik dat dat deze moter het in bv de omega perfect deed op lpg.
Heeft toch ook al geharde klepzittingen ??
Castrol schrijft zelfs als eerste in hun boekjes 0w40 voor en dan pas de andere soorten.
Ben nog aan het nadenken over Flashlube,wat vinden jullie hiervan voor de v6(opel) motor,is dit nu wel of niet nodig voor extra bescherming?
-
PWSinke
- Geregistreerd lid
Flashlube
Via GasFX hoorde ik dat Saab voor mijn 2e handse motor aanpassingen aan de kop adviseerde! De GasFX site is dus verwarrend! Gaven ze zelf ook toe. Omdat ik de koppen niet wil laten aanpassen ben ik aan het zoeken geweest. Flashlube schijnt voldoende bescherming te bieden. Ik kwam op een volvo forum tegen dat de turbo's na plaatsen Flashlube geen verbrande kleppen meer hadden! Gezien de prijs wil ik toch toepassen.pilon schreef:Dat hij iets meer tikt met 0w40 dan met 5w40 is ook mijn ervaring maar kan volgens mij geen kwaad
Gr, PS
-
PWSinke
- Geregistreerd lid