Audio upgrade 9-5 2007

1997-2010
mba
Geregistreerd lid

Re: Audio upgrade 9-5 2007

Bericht door mba » di 13 jan, 2026 23:01

LarsJanse schreef:
di 13 jan, 2026 17:09
Mijn 9-3 estate is voorzien van een Pioneer SPH-DA77DAB. Zelf geïnstalleerd mbv spulletjes bij Reier vandaan (en een beetje hulp op afstand van Reier)
Bevalt me prima, de ergenissen die ik ervan heb zijn voornamelijk te wijten aan Android auto en niet aan de Pioneer.

Wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind is een goed instelbare helderheid van het scherm. Vaak vind ik de helderheidsinstellingen te diep in het menu zitten, en de automatische regeling heb ik altijd een verschil van mening mee.. het liefst heb ik gewoon een draaiknop voor helderder en minder helder, heel snel en op de tast in te stellen.. maar dat verkopen ze niet/nauwelijks meer helaas
Heb momenteel wel redelijk goede instellingen gevonden, maar soms wil je het gewoon net ff snel bijstellen ivm laagstaande zon of iets dergelijk,
Helemaal uit kan natuurlijk ook, maar dat is niet zo handig als je de navigatie via Android auto gebruikt.
Op mijn foto’s dezelfde. En idd, de dimbaarheid is ook hier maar zeer beperkt met een dag/ nachtstand (heel goed kijken wat het verschil is ( marginaal dus)). Wat brute oplossing is dus helemaal uit, voor mij prima, maar als idd op de navigatie moet vertrouwen… te veel licht.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Audio upgrade 9-5 2007

Bericht door Tubbe » wo 14 jan, 2026 9:13

mba schreef:Maar hoe kom je aan die kennis? In het instructieboekje staat t niet.
Al sluit ik niet uit dat ik het bij toeval heb ontdekt….maar het staat in het losse Audio/Navigatieboekje op p46. In mijn geval in het Duits.
Het staat echter bij de meest basale functies…de knoppen, dus als je het boekje er überhaupt al bijpakt dan sla je dit hoofdstuk snel over ;-)

Afbeelding
Afbeelding

En nu back on topic!

Plaats reactie