Alle normale waarden bij een Tech 2 real-time analyse voor een Saab 9-5 Aero T7/B235

1997-2010
Scoloo
Donateur
Donateur

Re: Alle normale waarden bij een Tech 2 real-time analyse voor een Saab 9-5 Aero T7/B235

Bericht door Scoloo » di 17 jun, 2025 18:39

Ik zie de goede bedoelingen ook wel, en ik snap je punt helemaal. Maar waar het soms wat tegen het been stoot bij sommige (denk ik) is de ervaring.

Autos en techniek zijn helaas niet eenvoudig en door de ervaring en het vele lezen en ontdekken komt men vaak achter dingen.

Ikzelf merk dit vaak bij mij in de werkplaats met stage lopers. Google knows it all. Maar helaas is dit niet helemaal waar. Lezen en begrijpen zijn 2 verschillende dingen. En ook ik gebruik chatgpt. Zelfs in de werkplaats. Maar door mijn ervaring kan ik wel filteren wat klopt en wat niet klopt.

Het stoort mij wel eens dat de nieuwe generatie monteurs prat gaan op een google, chatgpt of YouTube. Zonder hun eigen gezonde verstand te gebruiken.

Kortom, je inzet is je aan te prijzen :D en ik snap de reacties wel alleen zo op een forum komt dit nogal bot over. Heeft whatsapp ook nog wel eens last van :lol:

Psdb
Geregistreerd lid

Re: Alle normale waarden bij een Tech 2 real-time analyse voor een Saab 9-5 Aero T7/B235

Bericht door Psdb » di 17 jun, 2025 18:50

Het is de combinatie die het doet: De ervaring van oudere monteurs en de innovaties van de nieuwe mogelijkheden. Als we dat weten te combineren hier met zn allen, dan wordt dit forum een fundering voor anderen.

Ik ben ook voor mezelf bezig met een thuisstudie auto techniek. Het is geen hbo ofzo, maar geeft me wel een beter algemeen beeld over de autotechniek. Maar het maakt me nog steeds geen automonteur, maar dat hoeft ook niet voor een diy dat ik ben.

Plaats reactie