Accu laad niet op / regelaar vervangen.

1997-2010
Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Accu laad niet op / regelaar vervangen.

Bericht door Basdriver » zo 02 mar, 2025 23:27

Afgelopen woensdag de auto opgehaald bij de garage. De monteur had nog al wat moeite gehad met de demontage maar uiteindelijk werkt nu alles weer goed met een nieuwe Hella dynamo. Rest was nog goed dus voor nu alleen de dynamo vervangen. Komt nog wel wat werk aan voor de APK maar dat wist ik eigenlijk al, heb nog even om dit in te plannen. Bedankt voor het meedenken.

Eén vraagje ongerelateerd - Hoe krijg ik de “time for service” melding uit de SID?

johnssons
Geregistreerd lid

Bericht door johnssons » ma 03 mar, 2025 12:35

... CLEAR ingedrukt houden totdat Service weg is ...

John

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 03 mar, 2025 16:19

Het de monteur de oorzaak van de olielekkage ook gevonden en opgelost?

Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Basdriver » ma 03 mar, 2025 19:57

johnssons schreef:
ma 03 mar, 2025 12:35
... CLEAR ingedrukt houden totdat Service weg is ...

John
Dat dacht ik ook, maar dat lijkt niet te werken. De knop werkt wel voor het resetten van gemiddelde e.d. dus het knopje werkt, maar het resetten van de service melding niet. Kan het zijn dat de melding van de “lege” ruitensproeier (die dus niet leeg is) in de weg zit? Heb nog niet de gelegenheid gehad om dat probleem op te lossen.
Steve-O schreef:
ma 03 mar, 2025 16:19
Het de monteur de oorzaak van de olielekkage ook gevonden en opgelost?
Nog niet. Het was een klusje tussendoor, anders had ik nog langer zonder auto gezeten. We weten niet of t nieuw of oud is of opgebouwd over langere tijd, in ieder geval schoon gemaakt en dan kan ik t nu in de gaten houden. Tot nog toe heb ik geen noemenswaardig olie verbruik/verlies opgemerkt over de tijd dat ik de auto nu heb. Vanaf donderdag kan ik weer met de motor naar het werk en dan wordt het makkelijker om aan de slag te gaan met dingen die moeten gebeuren, even kijken wat er nodig is, wat ik wil, wat ik zelf kan, enzovoort. Ben dan weer stuk minder afhankelijk van de auto en kan de tijd nemen.

KeesB
Geregistreerd lid

Bericht door KeesB » ma 03 mar, 2025 21:19

Je moet "clear" een tijdje ingedrukt blijven houden tot de melding "cleared" verschijnt.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 03 mar, 2025 22:05

1x kort daarna 1x lang zou misschien kunnen werken. viewtopic.php?f=8&t=175424&p=1901042&hi ... r#p1901042

Basdriver
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Basdriver » do 06 mar, 2025 12:35

Deze week weer een en ander geleerd. De banden waren er slechter aan toe dan ik me realiseerde, nieuwe banden rijden altijd beter maar een verschil als wat ik nu heb, is nieuw voor mij. En 4 mooie nieuwe all season banden waar ik voorlopig mee vooruit kan. Ben er ook achter dat de sensor van het ruitensproeier tankje dus inderdaad “verkeerd om” registreert, nu het bijna leeg is, is de melding dat ie “bijna leeg is” weg. En daarmee ook volgende issue opgelost - nadat die melding verdween, kon ik de service melding ook wegdrukken en resetten. Nu onderweg om m’n motor te halen dus komende tijd aan de slag met wat nog moet gebeuren voor de APK.

Plaats reactie