Qua aarding heb ik de grounds (massa punten) al gecheckt maar zijn vooral de joints (samenkomende verbindingen) in de kabelboom nog een serieuze verdachte...Gele aero schreef: ↑zo 29 dec, 2019 11:52Heb gisteren zitten speuren op het www naar info over dit probleem. Schijnt ook nog wel eens te maken te kunnen hebben met de aarde/aarding op het inlaatspruitstuk. Wellicht goed die ook even te inspecteren. Maar wat ik ook las (mythe?) is dat het ontwerp van de DE dusdanig is dat de intercooler eigenlijk te weinig gekoeld wordt (alleen als dat zo was zou iedere 9-5 DE er een probleem mee moeten hebben...)
Wat ontwerp betreft dacht ik daar ook aan in mijn reactie op DionHPT
DI en bougies zijn al vervangen hier. De Ioff is bij koude buitenlucht (zoals nu) ook heel mooi positief, maar in de zomer dus niet...daniel 9-3 schreef: ↑zo 29 dec, 2019 14:43Mijn negatieve ioff is minder sinds het vervangen van de radiateur. En nu de di en bougies vervangen en de ioff is nu ongeveer positief en vaak rond de 20 bij de cruisecontrol op 100kmh
@evo: thanks. Als ze weer ontstaan kom ik weer in de lucht. Ik laat dan eerst iemand met tech 2 meerijden om live te zien wat er gebeurt. De laatste keer kon ik het niet repliceren, wat wellicht kwam door de vervangende kat. Al wijt ik het aan al te lage buitentemperaturen.